Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : waneer eerste hapje!!!!!

Pagina's : [1] 2

ZA3TAR
15-06-2005, 23:19

hallo dames, mijn zoontje is nu 3 maanden en iedereen roept maar dat ik m al fruit en groentehapjes moet geven!!! ik wil het pas doen als ie 4 maanden is.. wat vinden julie en wat is julie ervaring hier mee... alvast bedankt de enige echte miss france ;)

Manhattan girl
15-06-2005, 23:30
Ik ben begonnen toen mijn zoontje 6 maanden was. Eerder is echt niet nodig. Op het CB wordt het ook aangeraden met 6 maanden en niet eerder. Dit ook in verband met allergies die je kindje kan ontwikkelen.

ZA3TAR
15-06-2005, 23:34
Ik ben begonnen toen mijn zoontje 6 maanden was. Eerder is echt niet nodig. Op het CB wordt het ook aangeraden met 6 maanden en niet eerder. Dit ook in verband met allergies die je kindje kan ontwikkelen. ooh oke na 6 maanden dus... ik geef bv en flesvoeding en mijn schoonfamilie zegt dat hij niet genoeg krijgt maar dat vind ik niet ik geef hem zo vaak hij wil zoveel hij wil!!!!!! bedankt voor je reactie

marjam1983
15-06-2005, 23:43
Veel ouders proppen de baby┬┤s vaak vol. Mijn nichtje was niet eens 2 weken, en ze kreeg al stukjes banaan en weet ik veel allemaal van haar oma, met agv dat ze maagklachten had. En alsnog gingen ze hier mee door :jammer: .

mimi_tangaouia
15-06-2005, 23:43

mijn vriendin heeft ook een zoontje van drie maanden en zij wilde ook w8ten tot de 6e mnd maar is pas begonnen met pap en gaat volgende week beginnen met fruithapjes mijn moeder begint al als een kindje twee maanden en ze heeft 4 gezonde kinderen

Manhattan girl
15-06-2005, 23:44
Ja ik ken dat. Mijn familie zat ook de hele tijd te zeiken dat ik hem eten moest geven. Maar aan melk heeft je kindje echt voldoende.

Manhattan girl
15-06-2005, 23:46
Overigens geven de meeste Marokkanen (en vooral de oude generatie) hun kinderen al heel vroeg bijvoeding. Zo zie ik kindjes van nog geen 3 maanden al toetjes en liga hapjes eten. Echt niet goed voor zo een klein hummeltje.

lilchakir
15-06-2005, 23:47
ik moet zeggen dat mijn kinderen met 6maanden. gewoon mee aten met wat de pot schafte alleen wat minder gekruid en zo maar met 3maanden kregen ze fruit uit een potje of verse ik ben daar niet moeilijk in geweest en als ik de cb moet geloven dan was dat slecht maar ja je weet op den duur zelf wel wat slecht is of niet

islaamparel
15-06-2005, 23:57
ik moet zeggen dat mijn kinderen met 6maanden. gewoon mee aten met wat de pot schafte alleen wat minder gekruid en zo maar met 3maanden kregen ze fruit uit een potje of verse ik ben daar niet moeilijk in geweest en als ik de cb moet geloven dan was dat slecht maar ja je weet op den duur zelf wel wat slecht is of niet ik ben ongeveer met 4 maanden begonnen met een fruithapje om te wennen maar dat verschilt per kind en dat voelt iedere moeder een beetje aan denk ik

ZA3TAR
16-06-2005, 00:01
bedankt dames voor julie reacties zo lees ik indd verschil ieder doet het op zijn eigen manier!!! ik wil hem best wat geven nu maar hij komt al zo veel aan met borstvoeding!! ik ben bang dat ie straks een dikkertje wordt en dat is niet goed voor hem en voor mij... pffff moeilijk hoor :jammer:

Manhattan girl
16-06-2005, 00:08
Gewoon wachten joh, wat is nou 2 maanden op een heel mensenleven? Je kan er allerlei kwaaltjes mee voorkomen, wat alleen maar in het voordeel van je zoontje werkt.

ZA3TAR
16-06-2005, 00:13
Gewoon wachten joh, wat is nou 2 maanden op een heel mensenleven? Je kan er allerlei kwaaltjes mee voorkomen, wat alleen maar in het voordeel van je zoontje werkt. goeie argument ik denk indd dat ik maar zal wachten!! maar ik verheug me zeer op het moment

nbt
16-06-2005, 11:31

als jouw kindje genoeg heeft aan melk is dat meer dan genoeg, je kunt ook baby thee geven, en af en toe water, en stilaan beginnen met fruit, stap voor stap, ze gaan echt niet honger lijden die kindjes, gewoon wij grote mensen hebben namelijk een grote maag en hebben we veel honger maar ne baby heeft ne kleine maag een heeft rap genoeg, al bij al moedermelk is het beste, zodus zolang je dat kan geven is dat safe!

ZA3TAR
16-06-2005, 12:02
als jouw kindje genoeg heeft aan melk is dat meer dan genoeg, je kunt ook baby thee geven, en af en toe water, en stilaan beginnen met fruit, stap voor stap, ze gaan echt niet honger lijden die kindjes, gewoon wij grote mensen hebben namelijk een grote maag en hebben we veel honger maar ne baby heeft ne kleine maag een heeft rap genoeg, al bij al moedermelk is het beste, zodus zolang je dat kan geven is dat safe! :goedzo:

Souraida
16-06-2005, 16:24
Ik zou ook maar wachten tot 4 maanden en dan laten wennen met fruithapjes. De meeste baby's die op vroege leeftijd al hapjes krijgen worden vaak dikkertjes.

Pagina's : [1] 2