Bekijk volle/desktop versie : WAHABIETEN/SALIFIYIEN en de overnkomst MET JODEN IN HUN SHIRK



15-06-2005, 19:35
GEachte lezeressen en lezers

Assalaamou3alikoum

Joden geloven MazALlah dat Allah een oude man is de shie ieten gelopven dat het een jongen man is (bepaalde groepje) de wahabieten geloven dat het ook een persoon is lees dit maar.


Citaat:
Geplaatst door Daliatje
Je ontkent dat Allah een lichaam heeft?! Alle lichaamsdelen die Hij beschreven heeft zijn wérkelijk en zijn aan niets gelijk en komen alleen aan Hem toe.....


Het zijn wij die een "gebrekkige nabootsing" hebben van het "zuivere idee van een lichaamsdeel".
Dit is een gedachtegang van een jood zie hier onder het bewijs


Citaat:
Oh Oh Dalia probeert weer funny te doen

Beste broeders en zusters deze Daliatje is een yahoedia(joodse) die hier voorheen bekend stond om haar beledigingen richting de Islaam haar nicknames waren hier Daliake Daliatje Elliete_Nina
Hieronder zie je wat de wahabiet reporter zegt:


Citaat:
Hetzelfde is namelijk van toepassing wanneer we naar de Eigenschappen van Allaah kijken, ze kunnen dezelfde benaming hebben, maar in dit geval is zelfs een voorstelling van de vorm/soort niet mogelijk.
Hier proberen ze met een achterlijke vergelijking hun gelijkt e halen dus geen hadith en Quran


Citaat:
Geplaatst door C.T.C
Hej oeggilku?

Ik heb een vraag?

Is een tafelpoot hetzelfde als een poot van een schaap?
En hieronder zie je hun werkelijk overeenkomsten met de JODEN


Citaat:
Allaah heeft een Verheven en Perfekt Gezicht, geheel anders dan de gezichten van de schepping.Allaah vertelt in de Qur'aan in soerah ar-Rahmaan 55:27 dat Zijn Gezicht het enige is dat zal overblijven wanneer Hij de gehele schepping heeft laten vergaan:

ER BLIJFT HET GEZICHT VAN JULLIE HEER OVER; DAT IS VERHEVEN EN GEEERD.

In soerah al-Qasas 28:88 staat:

ALLES ZAL VERGAAN BEHALVE ZIJN GEZICHT.

Wanneer we een goede daad verrichten moeten we het oprecht voor Allaah alleen doen. Meestal zeggen we dat we het "voor Allaah's zaak" doen of " voor Allaah's plezier", maar dit wordt vaak in de Qur'aan en de hadieths beschreven als onze daden voor "Allaah's Gezicht"doen.

In soerah al-Layl 92:17-20 staat:

DEGENE DIE VAN ZIJN GELD GEEFT OM ZICHZELF TE REINIGEN NIET OM IEMAND HEM TE LATEN BEDANKEN, MAAR ALLEEN OM HET GEZICHT VAN ZIJN HEER, DE MEEST HOGE TE ZOEKEN.

De reden hiervoor is dat Allaah onze daden accepteert door Zijn Meest Glorierijke Gezicht naar ons te keren wanneer we onze daden oprecht alleen voor Hem verrichten.Bijvoorbeeld: Allaah keert Zijn Gezicht naar ons wanneer we aandachtig bidden. Al-Haarith al-Ash'aree heeft overgeleverd dat Rasuulullaah(s.a.s.) heeft gezegd:

"Waarlijk, Allaah beveelt jullie om te bidden. Wanneer jullie bidden, keer niet weg (verlies geen concentratie).Waarlijk, Allaah keert Zijn Gezicht naar het gezicht van Zijn dienaar tijdens zijn gebed- tenzij hij wegkeert."
At-Tirmidhie, Ibn Hibbaan en anderen.Sahih verklaard door Sheigh Al-Albani (Saheeh ut-Targeeb wat-Tarheeb nr:552.)

ALLAAH'S OGEN.

Allaah's ogen zijn perfecte ogen die heel anders zijn dan de ogen van Zijn schepselen.
In soerah At-Tur 52:48 staat;

DUS WACHT GEDULDIG (0 MUHAMMAD)OP DE BESLISSING VAN JOUW HEER; JE BENT ONDER ZIJN OGEN.

In soerah al-Qamar 54:14 zegt Allaah:

HET (DE ARK VAN NUH) ZEILDE ONDER HET WAKEN VAN ONZE OGEN...

En in soerah Ta-Ha 20:39:

EN IK OMRINGDE JOU MET LIEFDE VAN MIJ ZODAT JIJ ONDER MIJN ZORG ZAL WORDEN OPGEVOED.

Abu Musa Al-Ash'ari heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

"Zijn sluier is nur (licht) of naar (vuur); wanneer Hij het weg neemt zal de straling van Zijn Verschijning de schepping verbranden tot het einde van Zijn zicht."

ALLAAH'S HANDEN.

Allaah noemt Zijn handen in de Qur'aan, bijvoorbeeld in soerah Saad 38:75:

HIJ (ALLAAH) ZEI:"YAA IBLIES, WAT HIELD JOU TEGEN OM VOOR ADAM TE BUIGEN, WIE IK MET MIJN BEIDE HANDEN SCHIEP?"

En Allaah vertelt ons over de kracht en grootsheid van Zijn Handen in soerah az-Zumar 39:67:

DE GEHELE AARDE ZAL IN ZIJN (HANDEN'S ) GRIP ZIJN OP DE DAG DER OPSTANDING EN DE HEMELEN ZULLEN IN ZIJN RECHTERHAND WORDEN OPGEVOUWEN.

Allaah schenkt met Zijn Handen aan Zijn schepping zoals blijkt uit een hadith overgeleverd door Abu Hurayrah waarin Rasuulullaah (s.a.s.) zegt:

"Waarlijk, Allaah 's Hand is altijd vol en vermindert nooit in uitgeven.
Het is dag en nacht vrijgevig.Kijk naar wat Hij heeft gegeven sinds Hij de hemelen en de aarde heeft geschapen; dit alles heeft wat in Zijn rechter Hand is niet doen verminderen." Muslim, Bukharie en anderen.

We weten dat Rasuulullaah (s.a.s.) vaak zwoor:"Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel is."

BEIDE HANDEN ZIJN RECHTER HANDEN.

Wij hebben een rechter hand en een linker en een van beiden is beter dan de ander.
Meestal is dit de rechter hand. Allaah's beide Handen zijn perfect, daarom worden ze beiden rechter handen genoemd.'Abdullaah ibn 'Umar heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

"Waarlijk, op de Dag der Opstanding zal Allaah "al maqsitien" (de rechtvaardige mensen) op verheven plaatsen van licht (nur) plaatsen. Zij zullen aan de rechter zijde van Ar Rahmaan zijn- en Zijn beider Handen zijn Rechter Handen.Zij zijn degenen die rechtvaardig tegenover hun families zijn en met hun regels en met al datgene wat hen is opgedragen." Muslim, Ahmad en An-Nasaa'ee.

ALLAAH'S VINGERS.

Ook Allaah's vingers zijn totaal verschillend van de vingers van Zijn schepselen.
'Abdullaah ibn 'Amr ibn Al-'Aas heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

"Waarlijk,de harten van alle mensen zijn tussen de twee Vingers van Ar- Rahmaan.
(Bij Hem) zijn ze als een hart, Hij draait ze wanneer Hij wil."
Sahih Muslim.

Zie hoe makkelijk het is voor Allaah om onze harten onder controle te hebben.
Daarom moeten we Hem altijd in onze du'aa's smeken om onze harten standvastig in Islaam te houden.In verschillende betrouwbare hadiths staat ook dat Rasuulullaah (s.a.s.) Allaah vaak aanriep met:"Yaa Muqallibiel quuloeb."(O Draaier van de harten.)

ALLAAH'S BEEN.

Abu Sa'eed al-Khudrie heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

"Onze Heer zal Zijn Been tonen (op de Dag der Opstanding). Dus iedere gelovige man en vrouw zal sujoed voor Hem maken, behalve diegenen die in hun wereldse leven voor de show deden alsof ze sujoed maakten; zijn zullen proberen om sujoed te maken maar hun rug zal in een blok veranderen."
Muslim, al-Bukharie en anderen.

Deze hadith vertelt ons dat Allaah's been een teken voor de gelovigen zal zijn; wanneer ze het zien zullen ze weten dat ze in de aanwezigheid van hun Heer zijn.
Behalve de hypocrieten zullen zij allen voor Hem buigen.Daarom moeten we ervoor zorgen dat we Hem nu oprecht aanbidden en we onze andere daden voor Hem alleen verrichten.Wanneer we aanbidding verrichten met in onze harten de hoop op een goede naam of goede indruk bij de mensen doen we "ri'yaa"dat is verborgen shirk; we aanbidden daarmee niet Allaah alleen maar ook de mensen.

ALLAAH'S VOET.

Anas heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) heeft gezegd:

"(in het Hiernamaals) Meer en meer zullen in de Hel worden gegooid en de Hel zal zeggen:"Mag ik nog meer hebben?"Tot slot zal de Heer van Waardigheid Zijn Voet erop plaatsen. Het zal dan naar beneden inkrimpen en zeggen:"qatt, qatt.(genoeg, genoeg), bij Uw eer."
Muslim, Al-Bukharie en anderen.

Zelfs nadat alle ongelovigen en alle andere slechte mensen in de hel zijn zal het om meer vragen, zelfs nadat alle slechte mensen er al in zijn gegooid.Alleen Allaah kan het dan tegen houden om nog meer te vragen, en dat zal Hij met Zijn Voet doen zoals deze hadith laat zien.

15-06-2005, 19:37


Ik kan nog meer voorbeelden geven maar ik denk wel dat wahabieten die beweren de Profeet Vrede zij met Hem te volgen eerlijk zullen erkennen dat ze Allah lichaamsdelen toeschrijven. Wees eerlijk klaar dan kunnen de mensen zelf kiezen.

Thalla

15-06-2005, 19:40
Heb je nou werkelijk weer niets te doen?????
Lees het nog maar eens goed door...(het laatste stukje) dan zie je DUIDELIJKE bewijzen.........Koran en Soenna!!!!!!

15-06-2005, 19:43
Bewijzen waar yadain, wadjhullah etc vertaald zijn met handen ne voeten noem ik niet bepaald bewijzen uit de Quraan en Sunnah

En welke Salaf Salihin heeft Yadain etc in de betekenis van djariha gezegd antwoord

Tot nu toe geen antwoord altijd die achterlijke vertaal werk van jullie

Graag bweijz vertaalwerk is geen bewijs

En nog steeds verwerp ik die Afgrjselijke onvergevelijke shirk van jullie

15-06-2005, 19:45


Jullie zijn ziek jullie beschrijven Allah precies als een mens en jullie geloven dat ook vieze Moushriks en dan zeggen nee

Arm been ogen gezicht handen voeten zijen oren hij beweegt

Stelltejs musjabiha en mudjsasima hoe drufen jullei schammen jullie je niet stelletjes moushriks kafirs

15-06-2005, 19:49

Citaat door oeggliku:
Jullie zijn ziek jullie beschrijven Allah precies als een mens en jullie geloven dat ook vieze Moushriks en dan zeggen nee

Arm been ogen gezicht handen voeten zijen oren hij beweegt

Stelltejs musjabiha en mudjsasima hoe drufen jullei schammen jullie je niet stelletjes moushriks kafirs
Wie noem jij hier een Kafir??? Soebahannallah...jij bent niet de gene die iemand tot een Kafir mag bestempelen....maar ff zuster...ik begrijp er nu helemaal niets meer van.......sommige zeggen Allah zegt het zelf hij heeft lichaamsdelen alleen weten wij niet hoe ze eruit zien staat ook in de Koran...en anderen zeggen weer, je pleegt dan Shirk.......wat is het nou......?????????????????

15-06-2005, 19:54
Als je oprecht ben dan lees onderstaande en zie de waarheid in en lees ook de ayah die over de ayah mutasjabiha en ahkamaat gaan:

ِOntmaskering van Uthaimin, leider der antropomorfisten.

Allah’s naam is waarmee ik begin, de Meest Barmhartige, de Genadevolle. Alle lof zij voor Allah, de Heer der werelden, en moge Allah zegeningen en vrede en barakah schenken aan onze leider Muhammad en aan zijn pure en reine verwanten en metgezellen.
Het volgende: Allah, de Verhevene, openbaart in de eerwaardige Qoeraan:

}كان الله ولم يكن شيء غيره(

“Allah was er en er was niets dan Hij.”
(Bronvermelding: Sahieh Bugaarie, Kitaab Bad-il Galq, Hadiethnummer 3191)

Dit betekent: In de Azal (oneindige begin) was er niets buiten Allah, de Verhevene, er was geen plaats, geen richting, en geen ‘arsh en geen heelal, en geen paradijs, en geen hel, en geen hemel, en geen aarde. In de Azal was er niets dan Allah. En Allah, de Verhevene, is het die de schepping heeft geschapen. En zoals Hij zonder plaats en richting was, vòòr de schepping van plaats en richting, zo is Hij ook na de schepping van plaats en richting, zoals Hij was, zonder hoedanigheid, en zonder richting en zonder plaats. En Hij verandert niet van hoe Hij was. Rein en Verheven is Hij. En zoals Hij was in de Azal, namelijk dat er niet over gezegd kan worden dat Hij binnen de wereld is en ook niet buiten de wereld, en ook niet vast aan de wereld en ook niet los van de wereld, zo is Hij ook na de schepping van de wereld, zoals Hij was. Rein en Verheven is Hij. De geleerden van de vier wetscholen, namelijk van de Shafi’is, de Maaliki’s, de Hanafi’s, en de Hambali’s hebben duidelijk gezegd: “Voorwaar, Allah, de Verhevene, is Vrij van Ittisaal (het verbonden zijn met de schepping) en Infisaal (het los zijn van de schepping). Als Hij verbonden zou zijn met de wereld dan zouden er ontelbaar voorbeelden zijn voor Hem, en als Hij los zou zijn van de wereld dan zouden er ontelbare voorbeelden zijn voor hem. Maar de werkelijkheid wordt gezegd, en dat is wat de geleerden van de Salaf Saalih hebben gezegd: “Voorwaar, Allah, de Reine, de Verhevene, is Vrij van richting, hoedanigheid en plaats. Imaam Aboe Haniefah, moge Allah tevreden zijn met hem, heeft dit duidelijk gezegd. En hij behoort tot de geleerden van de Salaf Saalih. En wat betreft de Mushabbihah (antropomorfistische sekte), zij die Allah, de Verhevene, vergelijken met Zijn schepping, zij hebben richting toegekend aan Allah, en ze hebben Allah vergeleken met Zijn schepping op een zekere manier. En alles wat zij hebben aan argumentatie is hun uitspraak: “Jullie ontkenning van richting (voor Allah) houdt in de ontkenning van de Heer.” Dit is een uitspraak die geen enkele verstandige persoon kan accepteren. Want Allah, de Verhevene, bestond al zonder richting vòòr (de schepping van) richting. Dus zoals het correct is volgens het verstand dat Allah, vòòr de schepping van richting, zonder richting bestond, zo is het volgens het verstand ook correct dat Hij na de schepping van richting bestaat zonder richting te hebben. Richting is een schepping, en Allah is niet afhankelijk van Zijn schepping, Rein en Verheven is Hij. En wat betreft hun uitspraak: “Wij kennen niemand die niet verbonden is aan de wereld en ook niet los is ervan, en ook niet er boven is en ook niet er onder, behalve het niets (d.w.z. non-existentie / ‘adam).” Tegen hen wordt er gezegd: “Dit is een valse Qiyaas (vergelijking), dit is een satanische vergelijking. Jullie hebben de Schepper vergeleken met de schepselen.” En tegen hen wordt er evenzo gezegd: “Kennen jullie in de praktijk iemand die leeft, die hoort, die ziet, die macht heeft en die praat, behalve dan dat hij vlees en bloed heeft? Gaan jullie dit dan ook toeschrijven aan Allah, O Mushabbiha’s!?!
Dit, terwijl Imaam Aboe Haniefa, Imaam Shaafi’ie, Imaam Maalik en Imaam Ahmad duidelijk hebben gezegd dat iemand die aan Allah richting toeschrijft kaafir wordt. Imaam Qaraafiy Al-Maalikiy heeft dit van hen overgeleverd, èn Imaam Ibn Hadjar Al-Haytamiy ash-Shaafi’iy, èn Imaam Haafiz Al-‘Iraaqiy, èn Mullaa ‘Aliy Qaarie Al-Hanafiy èn anderen. Wij vragen Allah standvastigheid op de ‘aqiedah van Allah’s Boodschapper, (Allah’s zegeningen en vrede zij met hem). En wat betreft de wahabitische innovators, zij hebben Allah, de Verhevene, vergeleken met Zijn schepping, en hebben Hem richting toegeschreven, en hier is wat èèn van hun leiders heeft gezegd, namelijk Ibn Uthaimien: “Wat betreft de anderen, wij zeggen tegen hen: “Voorwaar jullie ontkenning van richting houdt in de ontkenning van de Rabb, azza wa djall, want wij weten niet dat er iets is dat niet boven de wereld is, en ook niet er onder, en ook niet rechts en ook niet links van de wereld, en ook niet verbonden aan de wereld en ook niet los ervan, behalve het niets (non-existentiële).”

15-06-2005, 19:55
als je oprecth ben ga en vraag het in marokko of Allah lichaamsdelen heeft ze zullen woedern dworden welke moslim trouwens niet immers het is onvergeefelijke shirk

Thalla