Bekijk volle/desktop versie : Rotterdamse moskee in brand gestoken



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

15-06-2005, 08:51
http://teletekst.nos.nl/?109-01

Vannacht is in Rotterdam Zuid een moskee in brand gestoken.

Graag wil ik me een mening kunnen vormen of dit goed of fout is.

Wie kan me daartoe zeggen met welk geld moskees in Nederland gebouwd worden?

15-06-2005, 08:52


Schandalig !

15-06-2005, 09:00
Inderdaad schandalig. Mensen moeten met hun poten van elkaar en van elkaars eigendommen afblijven.

En die domme racistische gedachten van deze kleine groep idioten is helemaal verwerpelijk.

BAH!

15-06-2005, 09:00
de moskeeen in nederland worden meestal met ingezammeld geld gekocht of opgebouwd. het miskee bestuur gaat het land rond(ook het buitenland, europeese landen) om geld in te zamelen om het pand te willen kopen. dit gebeurd natuurlijk niet binnen een jaar, maar gaat over een lange periode. ook de moskee bijdrage die elk moslim hoort te betalen speelt een groot rol. men verdeeld een bedrag(bijv. 3000euro per persoon). deze bedrag kan je als moslim(moskee bezoeker) in termijnen betalen(wat voor je het makkelijkste is).

op deze manier worden moskeeen gebouwd of gekocht.
er zijn ook moskeeen die door een onbekend persoon of instatntie gebouwd worden. maar daar heb je maar heel weinig van hier in nederland omdat de meeste moskeeen onafhanklijk willen zijn.


maar hoe dan ook, van andermans spullen(zie huizen, gebouwen etc) hoor je af te blijven. of je nou een marokkaan ben of een nederlander of wat dan ook.

15-06-2005, 09:00



Citaat door Marrakick:
http://teletekst.nos.nl/?109-01

Vannacht is in Rotterdam Zuid een moskee in brand gestoken.

Graag wil ik me een mening kunnen vormen of dit goed of fout is.

Wie kan me daartoe zeggen met welk geld moskees in Nederland gebouwd worden?
Marrakick wat maak je me nou? Oordeel vormen? Traag hoor. Hier mijn snelle oordeel. Schandalig, fout en gevaarlijk. Brandstichting is een zwaar misdrijf!

15-06-2005, 09:02

Citaat door Peej:
Inderdaad schandalig. Mensen moeten met hun poten van elkaar en van elkaars eigendommen afblijven.

En die domme racistische gedachten van deze kleine groep idioten is helemaal verwerpelijk.

BAH!
Mee eenS

15-06-2005, 09:08

Citaat door hiek:
Marrakick wat maak je me nou? Oordeel vormen? Traag hoor. Hier mijn snelle oordeel. Schandalig, fout en gevaarlijk. Brandstichting is een zwaar misdrijf!
Nou Hiek, toch is mijn vraag reeël denk ik. Als Nederlanders worden we gek gemaakt.
Eerst is gebleken dat de Furqan-moskee in Eindhoven en de Al-Tawheed-moskee in Amsterdam met Arabisch wahhabistisch geld is gebouwd. Dat wil dus zeggen dat die twee moskees gewoon in brand gestoken moeten (of dienen?) te worden. Zo'n moskees mogen we in een westers land NIET tolereren.

Ook in Duitsland blijken veel moskees door extremistische groeperingen gefinancieerd te worden.

Nu lees ik hier dat er 'gespaard' en 'ingezameld' wordt. Zelf spaar ik ook en zamel ook wel eens wat in als ik krap zit. Maar om daar nu een moskee van te bouwen?

Dus het is helemaal niet gek dat ik gerede twijfel heb of die gebouwen hier wel zouden mogen staan. In dat geval kan ik brandstichting niet afkeuren!

De moslimgemeenschappen stapelen fout op fout om zich totaal ongeloofwaardig te maken. Vanochten las ik in de krant dat de Marokkaanse koning zich als religieus leider van zijn volk beschouwt, terwijl ik altijd dacht dat Allah dat eerst was. Dus nu moeten we allemaal onze mening gaan bijschaven. Een moslim is dus iemand die de Koning van Marokko dient.

Sorry, maar dat geloof wordt zo ongelooflijk misbruikt dat het niet gek is dat wij heel, heel erg wantrouwend worden. Zeker tegenover peperdure moskees waarover geen enkele verklaring is waar het geld vandaan is gekomen.

15-06-2005, 09:13
De rechtsstaat moet de oplossing bieden. Het wordt een mooie boel als we gewoon de boel in de fik gaan steken. Tikkeltje te wild amigo.

15-06-2005, 09:16

Citaat door Marrakick:
Nou Hiek, toch is mijn vraag reeël denk ik. Als Nederlanders worden we gek gemaakt.
Eerst is gebleken dat de Furqan-moskee in Eindhoven en de Al-Tawheed-moskee in Amsterdam met Arabisch wahhabistisch geld is gebouwd. Dat wil dus zeggen dat die twee moskees gewoon in brand gestoken moeten (of dienen?) te worden. Zo'n moskees mogen we in een westers land NIET tolereren.

Ook in Duitsland blijken veel moskees door extremistische groeperingen gefinancieerd te worden.

Nu lees ik hier dat er 'gespaard' en 'ingezameld' wordt. Zelf spaar ik ook en zamel ook wel eens wat in als ik krap zit. Maar om daar nu een moskee van te bouwen?

Dus het is helemaal niet gek dat ik gerede twijfel heb of die gebouwen hier wel zouden mogen staan. In dat geval kan ik brandstichting niet afkeuren!

De moslimgemeenschappen stapelen fout op fout om zich totaal ongeloofwaardig te maken. Vanochten las ik in de krant dat de Marokkaanse koning zich als religieus leider van zijn volk beschouwt, terwijl ik altijd dacht dat Allah dat eerst was. Dus nu moeten we allemaal onze mening gaan bijschaven. Een moslim is dus iemand die de Koning van Marokko dient.

Sorry, maar dat geloof wordt zo ongelooflijk misbruikt dat het niet gek is dat wij heel, heel erg wantrouwend worden. Zeker tegenover peperdure moskees waarover geen enkele verklaring is waar het geld vandaan is gekomen.
Hoe durf jij in vredesnaam het beeldmerk van Amnesty International in je Avatar te gebruiken als je het in brand steken van sommige radicaal gefinancierde moskeëen propageert.

Ik ben het met je eens dat radicale moskeëen als Al Furqaan en Al Tahweed streng in de gaten moeten worden gehouden. Maar met het in de fik steken van een gebouw versterk je alleen maar de radicale ideëen. Jou gedachten slaan dus nergens op.

Ze kunnen er beter voor zorgen dat er geen radicale imams uit bergdorpjes hierheen worden gehaald. De radicale angel moet uit deze Moskeëen worden gehaald door de verkondigers ervan te verwijderen. Het pand zelf kan nog daarna nog net zo goed dienen als gebedshuis voor normale gematigde vredelievende moslims.

15-06-2005, 09:24

Citaat door Marrakick:
Nou Hiek, toch is mijn vraag reeël denk ik. Als Nederlanders worden we gek gemaakt.
Eerst is gebleken dat de Furqan-moskee in Eindhoven en de Al-Tawheed-moskee in Amsterdam met Arabisch wahhabistisch geld is gebouwd. Dat wil dus zeggen dat die twee moskees gewoon in brand gestoken moeten (of dienen?) te worden. Zo'n moskees mogen we in een westers land NIET tolereren.

Ook in Duitsland blijken veel moskees door extremistische groeperingen gefinancieerd te worden.

Nu lees ik hier dat er 'gespaard' en 'ingezameld' wordt. Zelf spaar ik ook en zamel ook wel eens wat in als ik krap zit. Maar om daar nu een moskee van te bouwen?

Dus het is helemaal niet gek dat ik gerede twijfel heb of die gebouwen hier wel zouden mogen staan. In dat geval kan ik brandstichting niet afkeuren!

De moslimgemeenschappen stapelen fout op fout om zich totaal ongeloofwaardig te maken. Vanochten las ik in de krant dat de Marokkaanse koning zich als religieus leider van zijn volk beschouwt, terwijl ik altijd dacht dat Allah dat eerst was. Dus nu moeten we allemaal onze mening gaan bijschaven. Een moslim is dus iemand die de Koning van Marokko dient.

Sorry, maar dat geloof wordt zo ongelooflijk misbruikt dat het niet gek is dat wij heel, heel erg wantrouwend worden. Zeker tegenover peperdure moskees waarover geen enkele verklaring is waar het geld vandaan is gekomen.
je moet niet raar opkijken als er een moslim gekke dingen gaat doen, want zulke extremistische "meningen" doet zowat elke moslim rillen... in wat voor land wonen we als zelf betaalde moskeeen in brand gestoken worden en dat het vervolgens goedgekeurd wordt...

15-06-2005, 09:27

Citaat door Peej:
Hoe durf jij in vredesnaam het beeldmerk van Amnesty International in je Avatar te gebruiken als je het in brand steken van sommige radicaal gefinancierde moskeëen propageert.

Ik ben het met je eens dat radicale moskeëen als Al Furqaan en Al Tahweed streng in de gaten moeten worden gehouden. Maar met het in de fik steken van een gebouw versterk je alleen maar de radicale ideëen. Jou gedachten slaan dus nergens op.

Ze kunnen er beter voor zorgen dat er geen radicale imams uit bergdorpjes hierheen worden gehaald. De radicale angel moet uit deze Moskeëen worden gehaald door de verkondigers ervan te verwijderen. Het pand zelf kan nog daarna nog net zo goed dienen als gebedshuis voor normale gematigde vredelievende moslims.
Ho ho ho effe!!
Ik heb totaal NIETS tegen een moskee, gebedshuis of wat dan ook.
Ik heb iets tegen dingen die met EXTREMISTISCH geld worden gebouwd. Als dat is gebeurd zit het kwaad in het gebouw. Zo'n gebouw kan NOOIT meer dienen als gebedshuis voor een normale gematigde moslim! Dat zou die moslim ook nooit en te nimmer mogen willen.

Verder kan ik de gemiddelde gedachtengang hier absoluut niet bevatten. Brandstichting zou iets ergs zijn? Dat ligt helemaal eraan wat je in brand steekt. Als dat gebouwen zijn die met FOUT, absoluut FOUT geld zijn gebouwd is het een goed ding die in brand te steken. Dat is eerlijk, zeker als blijkt dat onze wetgeving daar net iets te kort schiet omdat de wetten de snelheid van de misdaad niet bijhouden.

Het is een GROOT schandaal dat de El Tawheed moskee nog recht staat. Die had al lang steen voor steen afgebroken moeten worden. Dat daar nog een hele normale moslim naar binnen durft te gaan staat voor hypocritie ten top. Ik geloof daar ook niet in. Iemand die WEET wat de islam inhoudt zorgt ook dat hij WEET dat de moskee die hij betreedt rein is.

En je kunt me wijsmaken wat je wilt. Een gebouw van miljoenen Euros IS niet rein, dat is onverklaarbaar. Ooit is het katholicisme daaraan ten onder gegaan. Hun kapitaal verslindende kerken staan nu overal weg te rotten. Terwijl God deze gebouwen (in elk geloof volgens mij) altijd sterk afkeurde. Geloven kun je in elke stal, niet alleen met extremistisch geld (en dus gedachtes)

15-06-2005, 09:31
Brand gesticht in moskee Rotterdam
ROTTERDAM - In een moskee in Rotterdam is woensdagochtend vroeg brand gesticht. De gebedsruimte aan de Aleidisstraat in het Oude Westen moet volgens een woordvoerder van de politie als verloren worden beschouwd.



Op de buitenmuren van de moskee Shaan-e-Islam waren leuzen geschreven.
Foto: ANP

Op de buitenmuren van de moskee Shaan-e-Islam van de Nederlandse Moslim Associatie, gevestigd in een soort pakhuis in de straat, waren leuzen geschreven. Niemand raakte gewond. De brand werd even voor vier uur ontdekt.

Hoe de brand is gesticht, is niet bekend. Volgens de zegsman van de politie hebben buurtbewoners een knal gehoord. Het vuur greep daarna snel om zich heen. De benedenverdieping van het pand, waar de moskee was gevestigd, is volledig uitgebrand. Dinsdag veroordeelde de rechtbank in Rotterdam een 25-jarige man voor het stichten van brand bij de Mevlana-moskee in Rotterdam. Deze staat in hetzelfde deel van de stad als de moskee waar woensdag brand werd gesticht.

Op de muur van het gebedshuis in de Aleidisstraat waren volgens de politie leuzen gekalkt als 'Lonsdale', 'Geen moskees in Zuid' en 'Theo R.I.P.'. De politie onderzoekt of de leuzen al eerder op de muur stonden. Volgens buurtbewoners zijn de teksten woensdagochtend aangebracht.

De voorzitter van het moskeebestuur, Abdoelhak Billar, reageerde geschokt. " Brandstichten en racistische teksten schrijven is een abnormale daad," zei hij woensdag tegen RTL4. "Dat doen alleen de treurigste mensen."

De moskee, die sinds 1982 zonder problemen in het pand zit, zal over anderhalf jaar verhuizen naar Rotterdam-Zuid. Voorzitter Billar ziet geen enkele aanleiding voor de brandstichting. Volgens hem zijn ook in Rotterdam-Zuid geen protesten tegen de verhuizing. "Alles is geregeld" , aldus Billar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21789121/Brand_gesticht_in_moskee_Rotterdam.html

15-06-2005, 09:37


Kort maar duidelijk, DIT IS TOTAAL VERWERPELIJK.

Ik ben het zoals jullie w.s. wel weten een sterk criticus van alle repressieve monotheïstische religies. Maar het in brand steken van gebedshuizen is in mijn ogen een verwerpelijke misdaad.

Echter als ik o.a. hier lees dat meerdere van jonge moslims hier het gedachtengoed van de wahabieten omarmen dan begrijp ik de afkeer van velen voor dat soort lieden.
Zelfs zijn er jonge moslims die heulen met het gedachtengoed van die David Duke, die hetzelfde fascisme uitdraagt als deze brandstichters, dan denk ik dat veel meer moslims afstand moeten nemen van dit soort wahabieten en bewonderaars van die Amerikaanse fascist.

15-06-2005, 09:40
Geluk bij een ongeluk zal zijn dat deze moskee, met hulp van de gemeente, nu sneller naar zuid zal kunnen verhuizen.

De brandstichters die schijbaar tegen een moskee in zuid zijn hebben dus het tegendeel bereikt van wat ze wilden bereikten. Het geeft wel weer aan hoe ontzettend dom dit Lonsdale tuig is.

15-06-2005, 09:41
Ik kan er verder niet zoveel meer mee. Een dingetje nog, moet je je voorstellen dat autochtoon Nederland nu neergezet wordt als een stelletje Nazi-Lonsdales waarbij door intens doorvragende interviewers keer op keer een scherpe afwijzing gevraagd wordt van dergelijke praktijken. En dan wordt Marrakick geinterviewd die zijn mening verwoordt, en dan wordt zijn leefomgeving getoond, dreigende muziek er onder. Vervolgens vergoelijkende vaders die het kwajongensstreken noemt.

Het gaat lekker.

Enfin, mohammedALI you're on.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11