Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Je word nog mn dood

Pagina's : [1] 2

la_mechante
14-06-2005, 19:54

Ik weet dat er al topics over zijn geopend, maar wie kon er in het begin van zijn huwelijk ook nog totaal niet koken? maar daarmee bedoel ik ook totaaaaaaaal niet Ik ben nu al bijna een jaartje getrouwd maar kan echt nog totaal ni koken. Ik probeer wel geregeld dingen uit, maar ik heb echt geen tijd, met mn studie enzo. En als hij dan al gestressed van zijn job komt en dan moet hij eten en dan staat er wel altijd iets klaar maar dan vindt ie het ni te eten en wordt hij kwaad op mij. Maar eigelijk kwetst dit me wel want altyd wacht ik dan ongeduldig wat hij er van gaat vinden, maar heb nog niet veel positiefs gehoord :traan1: pff kheb echt niet veel tijd en de laatste tijd heb ik er ook geen zin meer in want ik weet dat hij het weeral slecht gaat vinden en ik doe echt mijn best en dan snapt hij weeral niet waarom ik me zo stilletjes gedraag maar ik ben het gezaag over mn kookkunsten beu. Ik zeg het hem ook maar hij heeft een drukke baan en vergeet het ook soms en dat komt hij zich wel verontschuldigen maar tblijft zo moeilijk voor me en over laatst waren we bij zijn moeder en dan zegt ie dat noem ik pas eten :traan1: pfff sorry voor mijn gezeur maar het lucht op om alles eruit te "typen"

tangia21
14-06-2005, 19:59
het is geen gezeur hoor lieverd.Niemand is als kok geboren.Maar ik vind dat je man jou wel wat meer respect mag geven en niet zo verschut moet zetten bij zijn moeder.Maar goed, dat is het probleem niet. ik zal je graag willen helpen met leren koken,desnoods hier bij mij thuis :D (ik meen het ) of ik kan je recepten geven, of neem een kijkje bij cuicine en koop ook een marokkaanse kookboek (in NL)

oem_mujahid2
14-06-2005, 20:00
Assalaam ou alaikoum, Wat vervelend zeg! Ik begrijp wel dat je het druk hebt en niet zoveel tijd hebt om dingen uit te proberen. Begin met wat simpele gerechten met recepten van internet, en ga die maken. Beter is simpels wat lekker is dan iets moeilijks wat niet lekker is... Je moet gewoon proberen in het weekend en op je vrije dagen wat uit te proberen, simpele dingen kunnen ook lekker zijn. Ik heb vandaag nog een simpele ovenschotel in elkaar gezet, en het smaakt alhamdolialh heerlijk, ik kon ok niet koken voor ik trouwde maar ben tijdens mijn huwelijk gaan oefenen en mijn man vind mijn eten heerlijk. Ik zal insah Allah een paar simpele recepten voro je neerzetten!! succes ermee meid

la_mechante
14-06-2005, 20:02
het is geen gezeur hoor lieverd.Niemand is als kok geboren.Maar ik vind dat je man jou wel wat meer respect mag geven en niet zo verschut moet zetten bij zijn moeder.Maar goed, dat is het probleem niet. ik zal je graag willen helpen met leren koken,desnoods hier bij mij thuis :D (ik meen het ) of ik kan je recepten geven, of neem een kijkje bij cuicine en koop ook een marokkaanse kookboek (in NL) hey bedankt echt waar maar ik kom uit belgië wel 1 opmerking ik weet dat het niet zijn bedoeling was om me voor schut te zetten bij zijn ma, het was heel lekker daar geef ik hem gelijk in, ik dank dat het gewoon onbewust een compliment was voor zijn mama. Ik ben er gewoon wsl gevoeliger voor.

la_mechante
14-06-2005, 20:03

Assalaam ou alaikoum, Wat vervelend zeg! Ik begrijp wel dat je het druk hebt en niet zoveel tijd hebt om dingen uit te proberen. Begin met wat simpele gerechten met recepten van internet, en ga die maken. Beter is simpels wat lekker is dan iets moeilijks wat niet lekker is... Je moet gewoon proberen in het weekend en op je vrije dagen wat uit te proberen, simpele dingen kunnen ook lekker zijn. Ik heb vandaag nog een simpele ovenschotel in elkaar gezet, en het smaakt alhamdolialh heerlijk, ik kon ok niet koken voor ik trouwde maar ben tijdens mijn huwelijk gaan oefenen en mijn man vind mijn eten heerlijk. Ik zal insah Allah een paar simpele recepten voro je neerzetten!! succes ermee meid you're the best :kus:

Safah83
14-06-2005, 20:09
Hoi lieverd, Ik weet precies wat je bedoelt. Toen ik pas getrouwd was kon ik ook echt niks. Mijn man zei er niets van maar ik merkte wel dat hij liever bij zn moeder at, ik voelde me toen echt een mislukkeling Als ik bij mn schoonouders was ging ik altijd heel goed letten op hoe zijn moeder eten maakt en zo heb ik het stap voor stap geleerd... Nu is hij elhamdolilaah dol op mijn eten :o , Al moet ik wel zeggen dat ik nog steeds aan t leren ben... Het komt inchaAllah wel goed, wanneer je vrij bent moet je gewoon ff wat proberen, als het mislukt gooi je het gewoon weg en doe je alsof er niks aan de hand is :hihi: :maf2:

bloemtje
14-06-2005, 20:38
vraag je moeder of ze je wat recepten wil leren of zijn moeder is toch geen probleem en als jij je schaamt om het te vragen gewoon een complimentje voor af b,v wat is het eten toch heerlijk vandaag heb je er iets speciaals toe gevoegd ? ik zou wensen dat ik ook zo goed kon koken als jou of voortaan vroeger gaan en bij haar in de keuken gaan staan als ze de eten aan het toe bereiden is

Kortjakje
14-06-2005, 21:02
Aan het begin van ons huwelijk kon ik niet koken, nu ruim 4 jaar later kan ik nog steeds niet koken. Mijn man is gelukkig niet zo moeilijk wat eten betreft. Als het er niet uitziet dan giet hij er pindasaus overheen en eet dan alsof het de lekkerste maaltijd is die hij ooit heeft geproefd. :D

Atlas_Gebergte
14-06-2005, 21:30
Meid je moet het gewoon stapje voor stapje leren, alles valt te leren.

oem_mujahid2
14-06-2005, 21:32
KIP MET OLIJVEN EN FIJNE KRUIDEN 1 schoongemaakte kip van 1,250 kg 350 g olijven zonder pit 3 eetlepels olijfolie 200 g in ringen gesneden uien 2 fijngehakte teentjes knoflook 2 eetlepels fijngehakte peterselie 1 mespuntje gemberpoeder 1 mespuntje komijn 1 saffraantakje 1 theelepel paprika zout peper 2 eetlepels citroensap Wrijf de binnen- en buitenkant van de kip met wat zout in. Plaats ze in een kookpot en bedruip met olijfolie. Voeg de look, de uien, de peterselie, de gember, de komijn en de paprika toe. Bevochtig met een glas water, breng lichtjes op smaak met zout en peper en leg het deksel erop. Laat de kip ongeveer twee uur braden (keer ze van tijd tot tijd om) totdat het vlees gemakkelijk van de bouten loskomt. Voeg indien nodig een beetje water toe tijdens het braden. Zet de olijven 3 minuten in kokend water op, haal ze eruit en laat ze uitlekken. Zodra de kip gebraden is, voegt u de olijven toe en laat u alles nog eens 5 minuten sudderen. Besprenkel met citroensap voor het serveren. voor 4 personen voorbereiding : 15 minuten, bereidingstijd : 2 uur

oem_mujahid2
14-06-2005, 21:32
TAJINE MET KIP EN KRIELTJES Tajiine is een Marokkaanse schaal van aardewerk waarin "stoofschotels" worden bereid (maar met een braadpan/wok lukt het ook) kip(stukken) ui knoflook krieltjes (voorgekookt) citroen groene olijven gemberpoeder kurkuma saffraan komijn zout peper verse peterselie verse koriander Snijd kip (als je een hele hebt gekocht) in stukken. Schroei kip met ui, knoflook en alle kruiden en specerijen in 10 min. dicht (Ik haal halverwege de ui eruit, zodat de kip alle ruimte krijgt om te bakken). Schenk 3 a 4 dl warm water erbij en laat met deksel op de pan ca. 20 min pruttelen. Doe dan geschilde krieltjes erbij, lepel wat stoofvocht erover en laat gaar worden (verse kriel hebben meer tijd nodig dan voorgekookte!). Doe de laatste 5 min de olijven en in stukken gesneden citroen erbij (decoratie). Smullen met (Marokkaans) brood, komkommermoes en/of een geroosterde paprikasalade

oem_mujahid2
14-06-2005, 21:33
SJERMOELA Een marinade voor vlees of vis. 3 teentjes knoflook 1 - 4 rode pepertjes, gedroogd 1½ eetlepel paprikapoeder 1½ eetlepel gemalen komijn 3 eetlepels fijngehakt korianderblad 3 eetlepels gehakte (platte) peterselie 3½ eetlepel witte azijn 1½ theelepel olijfolie 1 eetlepel citroensap Alle droge ingrediënten met de verse kruiden in een blender mengen. Vervolgens een soepele saus mixen met azijn, olie en citroensap erbij. Over vlees of vis strijken, uurtje koel: roosteren.

oem_mujahid2
14-06-2005, 21:35

Weet je wat voor ik al die recepten ga plaatsen ik geef je een paar linken naar de recepten toe... http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=392826 http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=434834 http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=490329 http://www.xs4all.nl/~westher/thema's/Marokko.htm

Marisah
14-06-2005, 21:36
Salaam alaikum, Ik zou beginnen met simpele dingen, maar dan niet marokkaans, maar zaken waar die niet zoveel verstand van heeft, zoals nasi/bami/pasta/lasagna enzo... Dan krijg je ook wat meer zelfvertrouwen... dus eerst simpel en daarna kun je simpele marokkaanse gerechten maken.. M.

Souraida
14-06-2005, 21:48
Ik ben twee jaar getrouwd en kan nog steeds niet koken. Ik kan wel simpele gerechten maken maar ik kan helemaal niet marokkaans koken. Me man is elhamdoelilah niet moeilijk wat dat betreft. Mochten we iets speciaals willen eten dan doen we dat bij me moeder. Om eerlijk te zijn lig ik er niet wakker van dat ik niet kan koken. Probeer simpele gerechten te koken.

Pagina's : [1] 2