Bekijk volle/desktop versie : mag je je wenkbrauwen epileren???

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

14-03-2003, 10:30

Citaat door tangaouia123:
hallo ik had een vraagje mag je je wenkbrauwen epileren zo nee waarom dan niet????
.

14-03-2003, 10:39

salam, goeie vraag, mij is geleerd dat je alles mag weg halen behalve je wenkbrauwen ik denk dat dat te maken heeft met, als je je wenkbrauwen epileert jezelf mooier wil maken, en ieder geval het is zeker haram, maar toch Allahoe Allam, ik ben even vergeten wat er achter zat, maar misschien weet iemand het beter en kan wel uitleggen waarom het nu echt haram is, en als niemand vandaag met iets komt vraag ik het aan mn moeder maar ik zie nog wel.

ma3a salama, een moslim zuster

14-03-2003, 10:56
Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .

En Allah weet het het beste.

14-03-2003, 11:06
Zozo meditel

Tbark Allah 3lik!!

WOllah dat je zoveel weet, Moge allah je nog veel meer wijsheid geven.

Thalla mensen

14-03-2003, 11:22

Hahaha zuster Ewa deze tekst heb ik bij Al islaam gehaald hoor ,maar ik wist dit wel allemaal,maar kon het niet zo netjes en mooi uitlegen vandaar even die tekst gekopierd Bedankt voor je Reactie sista

14-03-2003, 11:40
choekran broeder, dat weten we ook weer, soms weet je wel dat het haram is maar niet waarom en dat heb je nu wel duidelijk gemaakt, en soms maken we topics met alleen vrouwen haha terwijl het de mannen zijn die het antwoord hebben,

ma3a salama

14-03-2003, 11:41
Over het epileren geloof ik niet dat het haram is ik heb een keer op een islamitische net IQRA gehoord van een moslim geleerde dat het epileren niet haram is tenzij je het epileert in een vorm van een maan en onodig en hij zei dat je je benen ook mag ontharen en je armen en ook je oksels dus ik ben niet echt zeker over dat mooie verhaaltje van je Meditel .

beslamma

14-03-2003, 12:46

Citaat:
Origineel gepost door somaya20
Over het epileren geloof ik niet dat het haram is ik heb een keer op een islamitische net IQRA gehoord van een moslim geleerde dat het epileren niet haram is tenzij je het epileert in een vorm van een maan en onodig en hij zei dat je je benen ook mag ontharen en je armen en ook je oksels dus ik ben niet echt zeker over dat mooie verhaaltje van je Meditel .

beslamma
inderdaad dat heb ik ook een keer op televisie gehoord! duss! en ik snap dan niet wat wel mag en wat niet!

14-03-2003, 12:53
ja het moet eens goed nagevraagd worden echt goed dan

14-03-2003, 13:43
dat "mooie" verhaaltje van meditel dat je NIET geloofd... dat zijn vette bewijzen uit de hadith! En die hadith die hij heeft genoemd is sahieh bevonden.. met andere woorden EPILEREN IS HARAAM

14-03-2003, 14:28

Citaat:
Origineel gepost door somaya20

beslamma
SoubhanAllah jij gelooft niet wat in de koran staat en als ik een hadith plaats geloof je het niet ??? uhm ik wil iets zeggen maar laat maar Allah oe Allam.

Salaam oe Alaikoum

14-03-2003, 14:30
Amitaf
wat een onzin zeg ik schrijf toch dat er op een islamitische net werd gezegd dat epileren mag je moet goed lezen of zie jeniet goed.

met je domme antwoord : of wil je dit niet horen

Nou ja Ala domme antwoord je kunt ook gewoon normaal reageren ja???

14-03-2003, 14:31

heey echt goed dat je dit allemaal weet....maar je mag dus geen 1 haar van je wenbrauwen weghalen want ik hoorde dat je ze wel mag bijwerken maar niet ze7ma een lijntje mag maken snap je wat ik bedoel xXxXxX S

14-03-2003, 14:32
je moet goed lezen meditel en als je wat te zeggen hebt zeg het dan gewoon onzin verhaal van je
Citaat:
Origineel gepost door Meditel22
SoubhanAllah jij gelooft niet wat in de koran staat en als ik een hadith plaats geloof je het niet ??? uhm ik wil iets zeggen maar laat maar Allah oe Allam.

Salaam oe Alaikoum

14-03-2003, 14:32
Epileren is haram als je die hadtyh leestik heb onlangs een programma op iqra gezien, dat het alleen toegestaan is wanneer je wenkbrauwen scheef staan of je gezicht zo lelijk maken dat je mensne laat schrikken dathet dan wel toegstaan om ze recht te maken, maar niet verdunnen zoals je tegenwoordig bij sommige dames ziet!

voor de rest mag je alle het haar op je gezicht ontharen met een laser !

wa Alaho a3lam

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6