Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : vacinatie menigokoken

wittewarda
14-06-2005, 11:39

Mijn dochter heeft een vacinatie tegen hersenvliesonsteking gehad. Volgens het cb kon ze daar flink ziek van worden. Nu heeft ze al een paar dagen koorts en grijpt ze soms naar haar oortjes. Kan het aan die prik liggen of zou het iets anders zijn. Ze heeft ook blaasjes op haar voeten gekregen en ze heeft wat rode spikkeltjes op haar tong. Wie heeft hier ervaring mee?

Marisah
14-06-2005, 12:07
Bel het cb op en vraag hun om advies.

houda99
14-06-2005, 12:29
Mijn zoontje heeft ook die prik gehad, cb zei dat hij pas na een week of twee er pas last van kan krijgen. Hij heeft gelukkig geen last van die prik gehad. Ik zou de huisarts bellen. Als kinderen naar de oortjes grijpen kan het ook zijn dat ze oorontsteking hebben. Als je zijn oortje aanraakt en je kind gaat dan heel hard huilen dan is het zeker oorontsteking. Meestal is het in het begin wat rood en zodra er pus uit komt dan is de spanning ervanaf. En doet het geen pijn meer.

wittewarda
14-06-2005, 14:10
Dank jullie wel. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts. Ik denk niet dat het oorontsteking is. Ze gilt het niet uit van de pijn. Ze heeft wel rode wangen van de koorst. Morgen kan ze terecht bij de huisarts. Ik hoop dat ze snel beter wordt inshallah

wittewarda
15-06-2005, 11:28

Goedemorgen dames, Ik wilde jullie toch nog laten weten hoe het afgelopen bij de dokter. (voor degene die interesse hebben). Mijn man is vanmorgen met haar geweest en alhamdoelillah ze heeft geen oorontsteking. Ze heeft wel een klein beetje vocht achter haar oren en dat kon volgens de huisarts af en toe een beetje pijnlijk zijn. Maar als we blijven neussprayen dan komt het wel goed. Die koorts, hangerigheid kan heel goed door de prik komen volgens hem. Maar hij had naar longen geluisterd en haar bekeken en kon gelukkig nix verontrustends vinden. Dus inshallah is ze snel beter. Ik moet zeggen dat ze sinds gisteren avond geen koorts meer heeft. En volgens mijn man was ze vanmorgen weer lekker aan het spelen. Bedankt voor jullie medeleven en goede raad.