Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Leuke ideeen voor een besnijdenisfeest

arabberber
14-06-2005, 11:35

Hallo wil insallah na de zomdervakantie een besnijdenisfeestje voor mijn zoontje houden hebben jullie suggesties en leuke tips dan hoor ik het graag ( hou het in een zaal) !!! bedankt!

mimi_tangaouia
14-06-2005, 11:37
het henna ritueel in de zaal uitvoeren ipv een dag van te voren

arabberber
14-06-2005, 11:57
oja leuk bedankt mimi!

manalltje
14-06-2005, 12:30
“Het is een doorlopend gebruik bij enkele mensen om de operatie van besnijdenis op de verjaardag van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) te verrichten. Ze offeren dan enkele dieren en nodigen een aantal families uit. Vervolgens geven zij het kind cadeautjes en geld. Is er een specifieke manier om de gebeurtenis van besnijdenis te vieren?” Antwoord: “Alle lof is aan Allaah alleen, en moge Zijn zegeningen en vrede zijn met de Boodschapper (salallaahoe ‘alayhie was sallem), zijn familie en metgezellen. Om te vervolgen: Ten eerste: Besnijdenis is van de instinctieve Soennah waarnaar de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) heeft geleid. Ten tweede: Er is geen viering van besnijdenis in Islaam en om de verjaardag van de Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) te specificeren als een dag om te besnijden en te vieren is een innovatie. De Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) heeft gezegd: “ Wie aan deze zaak van ons (de Islaam) iets toevoegt, wat er niet bij hoort, zal deze toevoeging niet van worden geaccepteerd.” Overgeleverd door Boechaarie en Moeslim. [Fataawa al-Lujnati ad-Daaimah: 5/112]

mimi_tangaouia
15-06-2005, 10:31

oja leuk bedankt mimi! en het is helemaal leuk om tijdnes het ritueel het licht te dimmen en iedereen een kaars te geven dat hebben wij ook gedaan bij mijn broertje dat was zo mooi

arabberber
15-06-2005, 10:44
Dat heeft ook wel weer iets apparts ja!!!

mimi_tangaouia
15-06-2005, 10:52
Dat heeft ook wel weer iets apparts ja!!! ga je het thuis doen of in de zaal

boyengirl
15-06-2005, 19:07
ik heb een feest hier gedaan kleintje met mijn famillie hier ik en ceuta hadden mijn zoontje op een stoel gezet en net als een lhameria in de lucht met hem staan dansen :banana: :banana: :banana: ze hebben toen wij thuis kwamen heel het huis versiert en lekker coescoes gemaakt en cadeotjes gekocht voor mijn zoontje was echt gezellig in marokko een maandje laater heb ik ook een feest gegeven met een echte lhameria en een naggaffa die mij als een bruid opmaakte was zwanger 5 maanden hahhahaha is echt leuk om een keer mee temaaken merbok met je zoontje maak er iets mooi's van ma3a salama moeder van een boy en girl nu ook tante van een boy en girl hahahahahahahahhahahahaha