Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Salaat al Istighara

Pagina's : [1] 2

serenity
13-06-2005, 12:42

Salaam, ik heb een vraagje over Salaat al Istighara. Ik weet dat je dat moet verrichten als je ergens mee zit en niet weet wat je moet doen, maar ik vraag me eigenlijk af hoe je achteraf dan wel weet wat je moet doen. Wat gebeurt er dan? Moet je wachten totdat er iets gebeurt, of verandert je gevoel of...? Ik heb het namelijk zelf ook meerdere keren gedaan als ik met dingen zat, maar ik weet dan echt niet wat het antwoord is... Iemand die hier een antwoord op heeft? :confused: Hartelijk dank alvast.

nella
13-06-2005, 13:01
Dat zou ik ook wel willen weten...

een_marokkaanse
13-06-2005, 13:03
Vele denken dat je een droom krijgt, maar het kan ook een gevoel zijn die sterk aanwezig is. Ik heb het ook een paar keer gedaan. Soms krijg ik wel een antwoord en soms niet. Je moet er wel sterk in geloven. En niet steeds denken okee en nu, laat het op je afkomen. groetjes

serenity
13-06-2005, 13:06
Ik heb het gevoel dat ik mezelf een gevoel aanpraat, als je begrijpt wat ik bedoel...? Dus ik overtuig mezelf van iets (zo van: 'dit of dat is het antwoord'), ik geloof dan niet dat het gevoel 'ergens anders' vandaan komt. :confused:

Manal01
13-06-2005, 13:08

Ik heb het gevoel dat ik mezelf een gevoel aanpraat, als je begrijpt wat ik bedoel...? Dus ik overtuig mezelf van iets (zo van: 'dit of dat is het antwoord'), ik geloof dan niet dat het gevoel 'ergens anders' vandaan komt. :confused: helder nadenken lieverd ;) heb je weleens salaat el istagara gedaan? zoja wat is daar uit voortgekomen? heb je iets gedroomt of iets gevoelt?

serenity
13-06-2005, 13:12
Ik heb het wel eens gedaan ja, maar misschien ben ik er dan zo op gefocussed, dat ik echt geen antwoord 'krijg'. Dus daar is naar mijn gevoel niets uit voortgekomen. Het zijn meer mijn eigen gedachten die dan door m'n hoofd spoken. Ik ga het vanavond insha'allah weer proberen, en dan blijf ik wel een paar uurtjes op m'n kamer zitten, kijken wat er 'gebeurt'.

Aliyyah
13-06-2005, 13:14
Hoi meiden, Hoe doe je Salat istragah eigenlijk. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan toen zat ik ook met iets en had een vriend dat tegen mij gezegd. Je moet wel wat zeggen, maar ik weet niet meer wat. Zou het wel willen weten, groetjes islamwoman...

Manal01
13-06-2005, 13:18
Ik heb het wel eens gedaan ja, maar misschien ben ik er dan zo op gefocussed, dat ik echt geen antwoord 'krijg'. Dus daar is naar mijn gevoel niets uit voortgekomen. Het zijn meer mijn eigen gedachten die dan door m'n hoofd spoken. Ik ga het vanavond insha'allah weer proberen, en dan blijf ik wel een paar uurtjes op m'n kamer zitten, kijken wat er 'gebeurt'. hahah om deze reactie moet ik eigenlijk best wel lachen wil je jezelf op je kamer insluiten wachtend op een antwoord, verwacht je nou echt dat dan iemand tevoorschijn zal komen hihi (dan zou het antwoord voor mij niet eens meer van toepassing zijn, ik zou dan allang dood zijn neergevallen :eek: ) maar wat ik dus probeer te zeggen, je moet niet gaan wachten op een antwoord het komt vanzelf, het kan in je dromen opkomen of zoals iemand al zei, het kan gewoon zomaar in je gedachten opspelen. ik denk dat jij je antwoord al hebt, maar dat je je nog vastklampt en hoopt dat het toch nog goed zal komen, of heb ik het mis? anyway ik hoop echt dat de beslissing die je zult nemen het juiste is, en wees verstandig :kus:

serenity
13-06-2005, 13:21
Het is niet zo dat ik echt op een kant en klaar antwoord wacht, kan me voorstellen dat je daarom moet lachen ;) maar meer dat ik het gevoel heb dat mijn gevoel/ gedachten niet anders zijn dan anders. Dat bedoel ik. En je hebt gelijk, ik 'hoop' nog steeds... Hoop doet leven, zoals je ook bij mijn nick ziet staan. :( Maar heel erg bedankt in ieder geval voor je woorden.

Mysticalia
13-06-2005, 13:23
Salaam, ik heb een vraagje over Salaat al Istighara. Ik weet dat je dat moet verrichten als je ergens mee zit en niet weet wat je moet doen, maar ik vraag me eigenlijk af hoe je achteraf dan wel weet wat je moet doen. Wat gebeurt er dan? Moet je wachten totdat er iets gebeurt, of verandert je gevoel of...? Ik heb het namelijk zelf ook meerdere keren gedaan als ik met dingen zat, maar ik weet dan echt niet wat het antwoord is... Iemand die hier een antwoord op heeft? :confused: Hartelijk dank alvast. Ik heb het zelf een paar keer gedaan. Je moet je niet focussen op 'nu komt het' of 'is het dit'. Je voelt het echt wel of het de antwoord is ;) Bij mij was het zo dat het gevoel er ineens heel sterk aanwezig was dat ik ervoor moest gaan :o terwijl bv dag ervoor ik dacht van 'hell no :moe: ' Als het de eerste keer niet lukt, niet opgeven, blijven proberen ;) AlGhayr inshAllah

Manal01
13-06-2005, 13:24
Hoi meiden, Hoe doe je Salat istragah eigenlijk. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan toen zat ik ook met iets en had een vriend dat tegen mij gezegd. Je moet wel wat zeggen, maar ik weet niet meer wat. Zou het wel willen weten, groetjes islamwoman... ik bid gewoon 2 raka3ats op de normale manier en op het einde vraag ik of allah (swt) mij kan helpen om de juiste beslissing te nemen.

tatouania_025
13-06-2005, 13:28
Ik heb het wel eens gedaan ja, maar misschien ben ik er dan zo op gefocussed, dat ik echt geen antwoord 'krijg'. Dus daar is naar mijn gevoel niets uit voortgekomen. Het zijn meer mijn eigen gedachten die dan door m'n hoofd spoken. Ik ga het vanavond insha'allah weer proberen, en dan blijf ik wel een paar uurtjes op m'n kamer zitten, kijken wat er 'gebeurt'. Het heeft geen zin om in je kamer te gaan zitten wachten op een antwoord volgens mij krijg je allerlei soorten tekenen verspreid over een aantal dagen. allah oe a3lam

tatouania_025
13-06-2005, 13:54

Hoi meiden, Hoe doe je Salat istragah eigenlijk. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan toen zat ik ook met iets en had een vriend dat tegen mij gezegd. Je moet wel wat zeggen, maar ik weet niet meer wat. Zou het wel willen weten, groetjes islamwoman... Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men de zogenaamde salaat Istigharah verrichten. Hierin vraag je Allah om hulp bij jouw probleem/keuze. Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden. Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd: "De boodschapper van Allah saw leerde zijn metgezellen Al iskhraha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij saw zei: "Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.} Vertaling: "O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." Ik hoop dat dit duidelijk is.

tatouania_025
13-06-2005, 13:59
Ik heb het gevoel dat ik mezelf een gevoel aanpraat, als je begrijpt wat ik bedoel...? Dus ik overtuig mezelf van iets (zo van: 'dit of dat is het antwoord'), ik geloof dan niet dat het gevoel 'ergens anders' vandaan komt. :confused: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. Beste zuster, De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft ons aangeraden om altijd optimistisch te zijn. Anas Ibn Maaliek (Moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft: "…ik houd van optimisme." Ze zeiden: "En wat is optimisme, O boodschapper van Allah?" Hij zei: "Een goed woord". (Boekharie 5331). U dient de tekenen en aanwijzingen van Allah te volgen en het gevoel dat u na salat al istikhaarah hebt gehad serieus te nemen. En Allah weet het beste.

serenity
13-06-2005, 14:01
Ontzettend bedankt tatouania 025. Maar optimistisch blijven is niet makkelijk als je dat steeds maar moet doen terwijl er haast niets is om optimistisch over te zijn. Hamdoullah 3la kol hal.

Pagina's : [1] 2