Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Islamitische Middelbare School...

Pagina's : [1] 2

Marisah
12-06-2005, 22:42

Salaam alaikum, Ok, ik was vrijdag dus op het ICA (islamitisch college Amsterdam) voor het hijaab Festival... en ik schrok me rot! Jaaaaa... iedereen draagt hijaab, maar de manieren van die meiden en jongens.... oef! Er werd geflirt, geroddeld, etc etc.. Anyways... we hebben de discussie al eens gehad over de islamitische of openbare basisschool.. Nu heb je dus ook een islamitisch middelbaar onderwijs... Zou jij je kind daarop zetten? M.

tatouania_025
12-06-2005, 22:48
Ik zou mijn kinderen absoluut niet naar een islamitische school sturen.Ik heb een nichtje en een neefje op ICA zitten en de verhalen die ik hoor niet te geloven gewoon. En ze leren echt niks gewoon daar. Mijn neefje had vwo niveau toen hij daarheen ging en nu twee jaar later is ie gewoon gezakt naar vmbo.Dus liever naar een openbare school en voor de islamitische lessen dan naar de moskee in het weekend.

manalltje
12-06-2005, 22:55
Persoonlijk zou ik ook niet voor de ica kiezen hoe het er nu uitziet .Vooral omdat ik er familie heb op zitten en sommige leraren daar joh niet te geloven.Maar wat ik hoor is omdat ze de islaam niet praktiseren de gene die het wel doen zijn beter .Oja ik moet er wel bij zeggen dat de kids daar ook niet deugen meestal moeten ze van hun ouders naar de ica , omdat ze daar gecontroleerd worden .Maar ja de taak om hun kids zelf islamitische te opvoeden lalten ze aan de school over en zo werkt het niet ...Een voorbeeld om te noemen is het gebed de meisjes willen gewoon niet bidden en komen ze met de smoes dat ze hun periode hebben en ja wat moet de school .Moge allah ons leiden wa lahoe ahlem p.s mijn dochter zit wel op een islamitische basischool maar dat bevalt alhamdoelilah .

oumreda
12-06-2005, 23:05
was er dan een gemengd modeshow dat gaat tog niet in de islam

manalltje
12-06-2005, 23:07

was er dan een gemengd modeshow dat gaat tog niet in de islam nee ougty er was een hijaab festival alleen voor vrouwen ...

Muwahida
13-06-2005, 09:24
In Rotterdam is er ook een Islamitische Middelbare school ..

noumidia1980
13-06-2005, 09:49
Ik heb ook gehoord van mensen die op die school zitten dat het alles is behalve islamitisch!

saadia29
13-06-2005, 09:51
Insha Allah als het zover is dat ze naar een middelbare school gaan, dan liever niet naar een Islamitische. Bovenstaande bevestigd mijn vooroordelen over de regels die daar opgelegd worden, op school wordt het toegepast, maar in de pauzes en vrijeuurtjes loopt men met elkaar te sjansen en te dansen. Dus liever naar een openbare school waar de omgang tussen beide geslachten vanzelfsprekend is, dan hoeft het ook niet extra spannend te zijn. Doet me denken aan de vroegere huishoudscholen alleen voor meisjes, zodra er een jongen langskwam begonnen ze allemaal te gillen en hun lippen te stiften. Het was dan wel alleen een school voor meisjes, maar de contacten die ze met jongens hadden, hadden de meiden op de gemengde scholen echt niet!!

Marisah
13-06-2005, 10:22
hahhaha... saadia... Ja, nou ik sprak daar met een meisje en die vertelde dat je gaan hijaab wilde dragen, maar dat het hier moest, maar dat ze er dus een soort sport van had gemaakt om hem niet te dragen... dus zoals op sommige openbare scholen het eenstrijd is om bv chimar te dragen... is het hier eigenlijk stoer om je hijaab niet te dragen of half of etc... Verder zijn 2 jongens in de klas van mijn zwangertje.... opgepakt ivm dealen!!!! hahhaha.. ik lag in een deuk... op een islamitische schoooL???? Nah goed, anyways, ik schrok best een beetje, ik dacht dat het toch net ff iets anders was.. maar nee hoor...

o0faat0o
13-06-2005, 12:09
Ik heb ook gehoord van mensen die op die school zitten dat het alles is behalve islamitisch! Nou ze overdrijven.. alles behalve ISlamitisch..3ala bla...

o0faat0o
13-06-2005, 12:25
hahhaha... saadia... Ja, nou ik sprak daar met een meisje en die vertelde dat je gaan hijaab wilde dragen, maar dat het hier moest, maar dat ze er dus een soort sport van had gemaakt om hem niet te dragen... dus zoals op sommige openbare scholen het eenstrijd is om bv chimar te dragen... is het hier eigenlijk stoer om je hijaab niet te dragen of half of etc... Verder zijn 2 jongens in de klas van mijn zwangertje.... opgepakt ivm dealen!!!! hahhaha.. ik lag in een deuk... op een islamitische schoooL???? Nah goed, anyways, ik schrok best een beetje, ik dacht dat het toch net ff iets anders was.. maar nee hoor... die 2 jongens konden ook net zo goed op een openbare school dealen.. en dealen deden ze niet op school.. maar buiten school.. en dan kan de school daar niets aandoen, behalve hun aangeven en van school eraf trappen..(ik heb laatst 1 van die jongens gesproken,, en die heeft veel spijt alhamdoelillah.) en over die hoofddoekjes.. nou er zijn alhamdoelillah veel meiden die hun hoofddoeken goed dragen.. en voor ze op die school zaten t totaal niet droegen. EN er zijn meiden die gewoon t niet willen dragen en t dus buiten school afdoen.. MAar dat is een kleine groep alhamdoelillah.. Op de ICA is er nog 1 probleem, en dat is geschikte docenten vinden.. en dat probleem heb je op vele scholen. en ook bestaat ICa pas 4 jaartjes en dus is nog bezig met allerlei zaken om alles in orde te houden, en Insha allah blijft die school nog vele jaartjes..

Tarik15
13-06-2005, 12:30
Ik had er inderdaad laatste een reportage over gelezen. Als ik in Amsterdam woonde zou ik er alhamdoelilah heen gaan, en proberen Dawah te verrichten. Gair insha allah. De naam " Islamitische" is er al, nu de school nog daadwerkelijk Islamitisch maken.

o0faat0o
13-06-2005, 12:32

Ik had er inderdaad laatste een reportage over gelezen. Als ik in Amsterdam woonde zou ik er alhamdoelilah heen gaan, en proberen Dawah te verrichten. Gair insha allah. De naam " Islamitische" is er al, nu de school nog daadwerkelijk Islamitisch maken. je had er iets over gelezen zegt u.. Was dat in de NRC?

Tarik15
13-06-2005, 12:39
je had er iets over gelezen zegt u.. Was dat in de NRC? Ik kan me dat momenteel niet meer herinneren. Het was een titel genaamd "Jongeren en de Profeet" of iets dergelijks. Het was een voorpagina artikel, waarop een meisje stond te voetballen.

o0faat0o
13-06-2005, 12:44
Ik kan me dat momenteel niet meer herinneren. Het was een titel genaamd "Jongeren en de Profeet" of iets dergelijks. Het was een voorpagina artikel, waarop een meisje stond te voetballen. okee.. dan weet ik t ook niet :P Maar mohiem shokran

Pagina's : [1] 2