Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Is het haraam??

Pagina's : [1] 2

monamour
12-06-2005, 12:59

Lieve dames, Ik heb een vraag waar ik eventjes mee zit!!! Misschien is het al eerder een keer gesteld maar ik ben het niet tegengekomen dus doe het nog een keer. Ik had het er laatst over dat ik misschien wil weten wat ik heb. Jongen of meisje!!! Toen is mij verteld dat het haraam is om het te weten. En moet je wachten tot het kind is geboren. Maar ik ben echt zo een iemand die het graag wil weten, om inshallah als de tijd rijp is leuke dingetjes te gaan kopen die geschikt zijn voor een jongen of meisje. Kan ik alvast rekening houden met de kleur...!!! Kunnen jullie mij dat vertellen??? Alvast bedankt!! :kus:

Fedwa123
12-06-2005, 13:59
Lieve dames, Ik heb een vraag waar ik eventjes mee zit!!! Misschien is het al eerder een keer gesteld maar ik ben het niet tegengekomen dus doe het nog een keer. Ik had het er laatst over dat ik misschien wil weten wat ik heb. Jongen of meisje!!! Toen is mij verteld dat het haraam is om het te weten. En moet je wachten tot het kind is geboren. Maar ik ben echt zo een iemand die het graag wil weten, om inshallah als de tijd rijp is leuke dingetjes te gaan kopen die geschikt zijn voor een jongen of meisje. Kan ik alvast rekening houden met de kleur...!!! Kunnen jullie mij dat vertellen??? Alvast bedankt!! :kus: Volgens mij is het niet haraam. Maar ik zal op zoek gaan bewijzen voor jou als ik ze kan vinden tenimisnte

houda99
12-06-2005, 14:29
Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Ik heb nooit gehoord dat het haram of halal is. Maar zelf denk niet dat het Haram is. Maar dat zijn mijn woorden. Allah s.w.t. heeft bepaalde dingen Haram voor ons gemaakt omdat ze schadelijk voor ons zijn op welke manier dan ook. En het willen weten of het een meisje of jongen is om je daar op te voorbereiden lijkt mij niet haram. Wel is haram als je voorkeur naar één bepaald geslacht uit gaat en erg terleurgesteld bent als je het andere geslacht krijgt.

marjam1983
12-06-2005, 14:44
Ik denk ook niet dat haram is. Wat wel haram is, is prenatale screening, kijken of je baby (Allah hfid), syndroom van down heeft, of een andere ziekte. Want ook al zou blijken dat je kindje die syndroom heeft, mag je geen abortus plegen. Kijken of het een m of j is, dat kan toch niet haram zijn. Allahou A3lam.

Ouissam
12-06-2005, 15:19

Salaam aleikoum, Ik heb ook ergens gelezen dat het niet haram is..het kan geen kwaad om te vragen of het een jongen of meisje word.

houda99
12-06-2005, 15:52
Ik denk ook niet dat haram is. Wat wel haram is, is prenatale screening, kijken of je baby (Allah hfid), syndroom van down heeft, of een andere ziekte. Want ook al zou blijken dat je kindje die syndroom heeft, mag je geen abortus plegen. Kijken of het een m of j is, dat kan toch niet haram zijn. Allahou A3lam. Prenatale screening is ook niet haram. Niet om het kind weg te halen maar om voorzorgsmaatregelen te treffen. Ik ben hierdoor in het Sofia kinder ziekenhuis bevallen omdat ze daar de juiste artsen en appratuur hebben die ze in de meeste streekziekenhuizen niet hebben.

monamour
12-06-2005, 18:06
Dank jullie wel voor jullie reacties... Ik dacht namelijk ook altijd dat het niet haraam was. Maar allah weet het beter.. Maar zodra de tijd rijp is ga ik er misschien voor... Maar het duurt nog wel even...!!

Dromenvanger
12-06-2005, 18:09
Vraag het aan de Imaam, dan heb je zo een antwoord.

monamour
12-06-2005, 18:31
Elk imaam zegt wat anders.... De ene zegt het mag wel en de ander zegt het mag niet... door hun raak ik steeds meer in de war!!

ala
12-06-2005, 18:39
Ik denk zelf (gevoelsmatig) dat je wel mag "spieken"wat het KAN worden. Je hebt immers geen garantie dat het ook inderdaad het voorspelde geslacht wordt. Daarnaast denk ik dus dat het wel haraam is om erin te geloven dat het een jonen of een meisje wordt. Dat is iets wat Allah dus in de hand heeft. Het is net als het weerbericht>> een indicatie:) Want Allah swt kan alles een wending geven wanneer hij wil!

Safah83
12-06-2005, 18:41
Elk imaam zegt wat anders.... De ene zegt het mag wel en de ander zegt het mag niet... door hun raak ik steeds meer in de war!! Je moet ook naar daliel vragen, iedereen kan 'haram'of 'halal' roepen...

monamour
12-06-2005, 18:47
Je moet ook naar daliel vragen, iedereen kan 'haram'of 'halal' roepen... Zal ik doen. Ik zal mijn man vragen of hij op de imaam wil afstappen... En dat hij met een daliel thuis moet komen. Anders laat ik het gewoon voor wat het is...

oem_mujahid2
12-06-2005, 18:49

Assalaam ou alaikoum, Ik heb het op een lezing in eindhoven gevraagd en daar zeiden ze dat het halal is, het is namelijk geen voorspelling het geslacht staat al vast. Deze apparatuur is in deze tijd gewoon gekomen en daar mogen we gebruik van maken...we wassen toch ook niet meer op de hand maar met de wasmachine en we rijden ook niet meer op een kameel maar op de fiets...of auto! Het is geen voorspelling wa allahoe a3lem en dalil uit de quraan of hadith zal er niet echt zijn...in die tijd bestonden er geen echo's of elektrische apparatuur dus konden ze er ook niks over zeggen. Wa Allahoe a3lem

Safah83
12-06-2005, 18:50
Zal ik doen. Ik zal mijn man vragen of hij op de imaam wil afstappen... En dat hij met een daliel thuis moet komen. Anders laat ik het gewoon voor wat het is... :goedzo:

marjam1983
13-06-2005, 01:08
Prenatale screening is ook niet haram. Niet om het kind weg te halen maar om voorzorgsmaatregelen te treffen. Ik ben hierdoor in het Sofia kinder ziekenhuis bevallen omdat ze daar de juiste artsen en appratuur hebben die ze in de meeste streekziekenhuizen niet hebben. Hoi, ik gaf aan als men prenatale screening gaat doen, om te kijken of het kindje syndroom van down heeft of een afwijking. Het is nl niet 100%, heb genoeg verhalen gehoord dat men na een prenatale screening te horen kreeg dat de kans erg groot was dat hun baby syndroom van down zou hebben en dat bij de geboorte de baby hamdoullah gewoon gezond was, en andersom ook. Snap je? Maar hoop inchaAllah dat alles goed verlopen is bij jou kindje? Is nooit leuk als je tijdens de zwangerschap complicaties op loopt. Ghair inchaAllahl.

Pagina's : [1] 2