Bekijk volle/desktop versie : Verloven!



11-06-2005, 16:29
Als eerste natuurlijk het hand vragen. Ik ga ervanuit dat de goedkeuring er zal komen. Zo niet hebben we een probleem, maar daar gaan we niet van uit.

Oke, dan de verloving.
Hoe te plannen:

Wie komen er allemaal.. het is maar een verloving maar toch..
-familie man
-familie vrouw = (bij elkaar optellen)
(moet natuurlijk rekening gehouden worden met eten en ruimte)

Wij dachten aan de volgende zaken, hoe we het willen:

-gescheiden
-henna
-muziek
-1 mooie jurk / hennajurk; 2 in totaal = genoeg
-thuis wordt het gevierd
-vis
-taart (origineel) (maar volgens hem nemen zijn tantes enzo automatisch allemaal koekjes mee.


Hoe was jullie verloving? Vertel hoe het eruit zag! En heb je tips, kritiek whatever, let me know..


11-06-2005, 17:05



Citaat door noranoor:
Als eerste natuurlijk het hand vragen. Ik ga ervanuit dat de goedkeuring er zal komen. Zo niet hebben we een probleem, maar daar gaan we niet van uit.

Oke, dan de verloving.
Hoe te plannen:

Wie komen er allemaal.. het is maar een verloving maar toch..
-familie man
-familie vrouw = (bij elkaar optellen)
(moet natuurlijk rekening gehouden worden met eten en ruimte)

Wij dachten aan de volgende zaken, hoe we het willen:

-gescheiden
-henna
-muziek
-1 mooie jurk / hennajurk; 2 in totaal = genoeg
-thuis wordt het gevierd
-vis
-taart (origineel) (maar volgens hem nemen zijn tantes enzo automatisch allemaal koekjes mee.


Hoe was jullie verloving? Vertel hoe het eruit zag! En heb je tips, kritiek whatever, let me know..

1 tip= geen henna! Dat is echt iets voor je bruiloft. Ik vind het dan niet meer speciaal als je het 2 keer doet, dus bij de verloving en je trouwfeest.
Maar goed dat is mijn mening
Allah ie kemel 3alikom bel ghier, inshallah

11-06-2005, 17:11

Citaat door meknessia86:
1 tip= geen henna! Dat is echt iets voor je bruiloft. Ik vind het dan niet meer speciaal als je het 2 keer doet, dus bij de verloving en je trouwfeest.
Maar goed dat is mijn mening
Allah ie kemel 3alikom bel ghier, inshallah
Bedankt voor de tip. Ik vond het ook al een beetje te... het is maar een verloving.. ik wil toch klein houden.. wel met eten en muziek maar met alleen naaste familie.

Hoe heb jij je verloving gehouden?

11-06-2005, 17:12

Citaat door noranoor:
Bedankt voor de tip. Ik vond het ook al een beetje te... het is maar een verloving.. ik wil toch klein houden.. wel met eten en muziek maar met alleen naaste familie.

Hoe heb jij je verloving gehouden?
Ehmm ben niet verloofd of wat dan ook Ik zie het alleen vaak om mij heen gebeuren dat mensen het zo groot houden. Vind ik eigenlijk onzin, gewoon een etentje zodat de famillies elkaar leren kennen.

11-06-2005, 17:13



Citaat door meknessia86:
1 tip= geen henna! Dat is echt iets voor je bruiloft. Ik vind het dan niet meer speciaal als je het 2 keer doet, dus bij de verloving en je trouwfeest.
Maar goed dat is mijn mening
Allah ie kemel 3alikom bel ghier, inshallah
Dan valt er ook 1 jurk weg. Beter, ik wilde al 1 jurk.

11-06-2005, 18:46

Citaat door Oeght_Ellen:
Assalamu 'Aleykoum

Ik heb mijn verloving klein gehouden, we vonden het een beetje zonde om een groot feest te houden, omdat we enkele maanden later toch zouden trouwen. Het feest vond plaats bij mijn man thuis, en we hebben enkel dichte familie uitgenodigd, ouders, zussen, broers, ooms, tantes, nichten en neven. Uiteraard mannen en vrouwen apart. De gasten hebben een voorgerecht, hoofdgerecht en taart gekregen, en op het einde hebben we wel iedereen een bedankje meegegeven, een roos met daaraan een kaartje met de vermelding van ons trouwfeest 25 juni, en dat ze daarop al zeker zijn uitgenodigd :-)

Je kan ook kiezen of je muziek wil opzetten, of anasheed wil draaien, maar anasheed is natuurlijk beter, want muziek is is niet toegestaan in de Islam

Ik heb zelf maar één jurk gedragen en heb mezelf opgemaakt. Heb geen ziyana ofzo ingehuurd.

Het was niet groot maar heel gezellig, Alhamdoulillah

Ma'a Salama
masha'Allah zo'n kleine verloving! Klein, gezellig en Islamitisch.

11-06-2005, 20:28

Citaat door meknessia86:
Ehmm ben niet verloofd of wat dan ook Ik zie het alleen vaak om mij heen gebeuren dat mensen het zo groot houden. Vind ik eigenlijk onzin, gewoon een etentje zodat de famillies elkaar leren kennen.
Ben et helemaal met je eens meid!

11-06-2005, 21:48

Citaat door Ghizlane_mocro:
Ben et helemaal met je eens meid!
Nu nog een man vinden

11-06-2005, 22:07
lekker klein houden ja en gezellig maken met de naasten!!

12-06-2005, 11:20
Ik wil het ook bescheiden houden maar ja met een grote familie kom je dus nog niet zo bescheiden uit maar ja ik hou het gewoon thuis ipv in een zaaltje.

Ik heb ongeveer 40 vrouwen en daarnaast nog 20/25 mannen.
Ik ga het apart houden dus heb twee huizen nodig.

Verder ga ik inshallah 2 jurken dragen. Een jurk draag ik voor het voor het eten. En de mooiste jurk laat ik voor na het eten zodat ik met mijn mannetje samen binnen loop om de taart aan te snijden en de ringen om te doen en dan ook te gaan dansen.

Verder is iedereen bij mij verplicht om te dansen. Ik neem niet genoegen met jonge dames die stil blijven zitten op hun stoel laat dat maar aan de ouderen over. Tenslotte ben ik zelf een danser en dat weten ze dus gezelligheid is geboden. Maar mijn familie kennende dat zijn feestbeesten.

Wat het eten betreft zal het vissalade, vlees en een dessert zijn bestaande uit ijs en fruitstukjes.

Maar ja het belangrijkste is dat ik nog jurken moet gaan kopen en op zoek ben naar sieraden etc. Ben nog lang niet klaar!!

12-06-2005, 12:54
Ik ben vorige week verloofd. In eerste instantie was het de bedoeling om het thuis te houden, maar dat was onmogelijk omdat ik een grote familie heb.. Daarom heb ik de vrouwen in een zaaltje gedaan en de mannen bij ons thuis!

Ik heb 2 jurken gedragen.. eentje voor het eten en eentje na het eten voor bij de taart en de ringen! Ik had wel een ziana.. Verder hebben mijn zusje en nicht muziek gedraaid! Ze waren een goed koppel samen.. En mijn nicht heeft ook alles goed gefilmd!! Henna vind ik overbodig.. dat hoor je op je bruiloft te doen!!!

Ik heb het wel een beetje groot gehouden, maar ik ga over een jaar pas trouwen.. dan vind ik wel dat je het iets uitgebreider mag doen, dan iemand die over een paar maanden al gaat trouwen!!