Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : schoonzusjes

samiralamyae
10-06-2005, 21:39

ik heb drie broers, een is getrouwd met een indiche vrouw heeft drie kids de andere woont samen met een nederlandse vrouw heeft twee kids de andere is onderweg naar samen wonen met een gescheiden vrouw en een kind van haar ex-man. Hoe zouden jullie erop reageren als jullie broer(s) of zus(sen) met een niet moslim zou samen wonen. alle drie mijn broers doen helemaal niks aan het geloof, ze hebben elke jaar een kerstboom in huis en doen gewoon mee met alle andere nederlandse feesten enzo. tot voor kort had een van mijn broers zelfs een hond in huis! die is nu overleden! Zoals jullie kunnen raden zijn mijn ouders hierdoor diep ongelukkig, ook ik vind het heel jammer. Ik moet eerlijk zeggen ik vind het jammer wanneer ik een moslim met een niet moslimse samen zie!

stilleverlangen
10-06-2005, 21:55
ik heb drie broers, een is getrouwd met een indiche vrouw heeft drie kids de andere woont samen met een nederlandse vrouw heeft twee kids de andere is onderweg naar samen wonen met een gescheiden vrouw en een kind van haar ex-man. Hoe zouden jullie erop reageren als jullie broer(s) of zus(sen) met een niet moslim zou samen wonen. alle drie mijn broers doen helemaal niks aan het geloof, ze hebben elke jaar een kerstboom in huis en doen gewoon mee met alle andere nederlandse feesten enzo. tot voor kort had een van mijn broers zelfs een hond in huis! die is nu overleden! Zoals jullie kunnen raden zijn mijn ouders hierdoor diep ongelukkig, ook ik vind het heel jammer. Ik moet eerlijk zeggen ik vind het jammer wanneer ik een moslim met een niet moslimse samen zie! Jemig dat is inderdaad niet niks voor je ouders. Je broers zijn verdwaald wanneer ze ook al aan kerst doen! :jammer: Ik vind het heel moeilijk. Maar je broers zijn volwassen zij hebben daar voor gekozen. Laat ze gaan. Ik vind het alleen zielig voor je ouders, want die hebben natuurlijk het gevoel dat ze hebben gefaald in het opvoeden :traan1: . En jij bent degene die iedere dag verdriet in de ogen van je ouders ziet. Inshallah ya rabbi, kunnen je ouders (en jij) nog gelukkig blijven en het een beetje laten varen, ook al is het moeilijk! Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik hoop dat je reacties krijgt van zuster die hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt. :)

oem_mujahid2
10-06-2005, 23:02
Moge Allah swt ons allemaal leiden amin...en moge allah swt het voor je ouders makkelijk maken en hun belonen voor hun sabr amin...

stilleverlangen
10-06-2005, 23:04
Moge Allah swt ons allemaal leiden amin...en moge allah swt het voor je ouders makkelijk maken en hun belonen voor hun sabr amin... Amien! :goedzo:

smurfin
10-06-2005, 23:50

ik heb drie broers, een is getrouwd met een indiche vrouw heeft drie kids de andere woont samen met een nederlandse vrouw heeft twee kids de andere is onderweg naar samen wonen met een gescheiden vrouw en een kind van haar ex-man. Hoe zouden jullie erop reageren als jullie broer(s) of zus(sen) met een niet moslim zou samen wonen. alle drie mijn broers doen helemaal niks aan het geloof, ze hebben elke jaar een kerstboom in huis en doen gewoon mee met alle andere nederlandse feesten enzo. tot voor kort had een van mijn broers zelfs een hond in huis! die is nu overleden! Zoals jullie kunnen raden zijn mijn ouders hierdoor diep ongelukkig, ook ik vind het heel jammer. Ik moet eerlijk zeggen ik vind het jammer wanneer ik een moslim met een niet moslimse samen zie! salaam ouhalaykom Ik heb zelf ook een broer die met een nederlandse is getrouwd. Mijn broer doet ook helemaal niks aan zijn geloof. Vlak voor de ramadan vroeg mijn moeder aan hem ewa jongen doe je mee tijdens het vasten. Hij schaamde zich nergens voor en zei gewoon NEE IK DOE NIET MEE. Mijn moeder wist niet wat ze hoorde en liet het daarbij zitten. Ze schrok er van in plaats dat hij antwoord INCHA ALLAH. Ze hebben nu een kind samen en het verbaast me wel dat ze hun kind een islamitische naam hebben gegeven. Misschien is er nog hoop INCHA ALLAH. Mijn moeder zegt altijd tegen hem dat hij wat aan zijn geloof moet doen, maar als ze er elke keer over begint dan laat hij een lange tijd niks van zich horen. Hij zegt ook elke keer ik wil niet elke keer het zelfde van mam horen je moet bidden je moet vasten doe dit doe dat. Ik weet zelf ook niet wat ik moet doen wat ik wel altijd doe is als ik hem zie of hem bel dan zeg ik wel altijd SALAAM OUHALAYKOM tegen hem in plaats van HOI OF HALLO. Het is gewoon moeilijk om zo iemand weer op het juiste pad te krijgen. Maar INCHA ALLAH komt alles goed alle kleine beetjes helpen. Onze ouders moeten gewoon SBAR hebben en doua 's verrichten en INCHA ALLAH komt het goed.

Ouissam
11-06-2005, 11:21
Moge Allah(swt) ons en alle moslims leiden Inschallah.

tuinboon
11-06-2005, 18:53
Sowieso vind ik het geloof een zaak tussen jezelf en God/Allah, dus dat gaat jou niet echt aan vind ik persoonlijk dat je broers er niks aan doen, maar jij concludeert dat dat komt omdat hun vrouw geen moslima is, dat vind ik vreemd, Hebben moslims dan aansporing van hun partner nodig om iets aan het geloof te doen? UIt je verhaal kan ik niet opmaken of je schoonzussen gelovig zijn of niet. Immers het is geoorloofd als moslimman met een gelovige ( in 1 god gelovende) vrouw te trouwen, toch? Dat lijkt me niet voor niets zo bepaald...... Tenzij die kerstboom voor de deur staat houdt niets je broer tegen om naar de moskee te gaan....toch. En wie zegt nou dat je broers wel iets aan het geloof zouden doen als ze een marokkaanse vrouw hadden. Ik ken genoeg mannen met marokkaanse vrouwen die ook hun geloof niet belijden. Ik ken er zelfs een die het afkeurde dat zijn vrouw de hijaab ging dragen,,,,,,Ze doet het natuurlijk wel. Ik begrijp wel dat je moeite hebt met de eerlijkheid, in de marokkaanse cultuur is dat geen gewoonte. Ook begrijp ik heel goed dat je ouders er verdriet van hebben. Immers zij zien islam als de beste weg en je broers nemen die niet. Misschien een typisch nederlandse vraag maar zijn je broers gelukkig? Hebben ze rust in hun hoofd en hun hart? Verder begrijp ik jou wel dat als je gelukkig bent met je geloof je dat graag aan een ander overdraagt. Maar ipv vragen of ie vast en bidt etc. zou je misschien eens een ander soort gesprek aan kunnen gaan. Waarom doet hij er niks aan, hoe voelt het om niet te vasten, mist hij niets, hoe kijkt hij naar zichzelf en het geloof, dat geeft meer inzicht voor jullie beiden. MIsschien dat er aan de oppervlakte niets meer zit maar diep in het hart nog wel... En het is ook geen onbekend fenomeen dat mannen zich op wat latere leeftijd meer op het geloof richten toch? Ik ben zelf NL vrouw met Mar. man ik ben gelovig (geen moslim) en ik zou heel graag zien dat mijn man meer aan zijn geloof doet. Maar HIJ WIL niet. Dus ja, dan houdt het op. We praten wel over God en over wat haram en hallal is, maar ik kan hem moeilijk de moskee in duwen, niet dan?