Bekijk volle/desktop versie : Afgewezen op havo..



Pagina's : [1] 2

10-06-2005, 17:59
wa salam alaikoem

ja ik ben afgewezen op havo..waarom?? advies/mening van m'n mentor was niet positief genoeg...leuk dat konden ze even niet eerder zeggen dan hoefde ik ook niet voor een gesprek te komen kijk hoe zjnoen sommmige mensen wel niet kunnen doen ze wisten al lang dat ze me niet zouden aannemen maar nee toch nog effe valse hoop geven het slaat natuurlijk echt volkomen nergens op want wie moet er nou naar school die mentor of ik..ach joh ben het wel gewend die mentor mag mij niet heb ik vaker gemerkt ewa nog meer mensen die afgewezen zijn oeh leh??

wa alaikoem salam

10-06-2005, 22:35


ooh dat is echt erg man wat ga je nu doen ik ben ook van plan om de havo te gaan doen(als ze mij tenmiste aannemen)!
kuzies loubna

10-06-2005, 22:45
Asalam

Ik doe Havo.Ik deed eerst vmbot eerste jaar daarna naar 2 havo en volgend jaar 3 Havo.
Alleen ik denk erover na om naar 4vmbo t en daarna van de mbo naar de hbo te gaan.Dat is namelijk makkelijker maar niet sneller.Wat vinden jullie?Je moet nix van die mentor aantrekken.Ik had die givo en cito gemaakt toen kwam er vmbo b uit,terwijl ik nu havo doe.Die toesten vind ik boelshit.Je zit nog maar in groep 8 bassischool.En dan gaan ze je toekomst al voorspellen.Ik zal je zeggen ga ervoor en laat je door niemand wegjagen.Nu je niet bent aangenomen moet je een andere school zoeken.Dat had ik tenminste gedaan.Iedereen is slim vind ik,maar sommige mensen doe nixxxx en sommige halen het met hun doorzettingsvermogen.

Beslamma

ps:Wat willen jullie later worden?

10-06-2005, 22:52
ik weet niet wat wil jij worden??

10-06-2005, 22:53


heb je trouwens ergens voor mij een sectorwerkstuk liggen?? kuzies loubna

10-06-2005, 22:58
Asaalm

Iets met rechten ofzo of politiek.Is best moeilijk hoor.
SEctorwerkstuk neej man maar weet uit me hoofd.

beslamma

10-06-2005, 23:05
hallo meiden, ik heb vorig jaar ook vmbo gedaan en ik zit nu dus in 4 havo! het meest hectische heb ik gehad en nog een paar toetsen dan mag ik vakantie vieren!! ik heb er ook heel veel moeite voor moeten doen, maar gelukkig stonden mijn schoolleider en mijn mentor achter me! meiden als jullie afgewezen worden probeer het dan op een andere school bij jullie in de buurt! ga geen mbo doen als je de capaciteiten bezit van de havo succes meiden!!

Racegek

11-06-2005, 08:46

Citaat door parfumgirl:
Asalam

Ik doe Havo.Ik deed eerst vmbot eerste jaar daarna naar 2 havo en volgend jaar 3 Havo.
Alleen ik denk erover na om naar 4vmbo t en daarna van de mbo naar de hbo te gaan.Dat is namelijk makkelijker maar niet sneller.Wat vinden jullie?Je moet nix van die mentor aantrekken.Ik had die givo en cito gemaakt toen kwam er vmbo b uit,terwijl ik nu havo doe.Die toesten vind ik boelshit.Je zit nog maar in groep 8 bassischool.En dan gaan ze je toekomst al voorspellen.Ik zal je zeggen ga ervoor en laat je door niemand wegjagen.Nu je niet bent aangenomen moet je een andere school zoeken.Dat had ik tenminste gedaan.Iedereen is slim vind ik,maar sommige mensen doe nixxxx en sommige halen het met hun doorzettingsvermogen.

Beslamma

ps:Wat willen jullie later worden?
mijn basisschool zei ook b m'n moeder wou me op k hebben ewa toen zat ik in k en toen kreeg ik telefoontje thuis en vroegen wat doet zij hier ewa mijn moeder poepen natuurlijk ik mocht naar t ik wou altijd al havo doen mn mentor zei tegen mn moeder ja havo is zwaar hoor en mn moeder zei toen als loubna iets wil dan veht se ervoor ewa kijk hoe zjnoen hij nu doet hij overlegt niet eens met mij ik moest 45 punetn hebben en die heb ik en ik heb de wil en nog niet zo'n beetje ook

11-06-2005, 10:03

Citaat door Boxingtyger:
mijn basisschool zei ook b m'n moeder wou me op k hebben ewa toen zat ik in k en toen kreeg ik telefoontje thuis en vroegen wat doet zij hier ewa mijn moeder poepen natuurlijk ik mocht naar t ik wou altijd al havo doen mn mentor zei tegen mn moeder ja havo is zwaar hoor en mn moeder zei toen als loubna iets wil dan veht se ervoor ewa kijk hoe zjnoen hij nu doet hij overlegt niet eens met mij ik moest 45 punetn hebben en die heb ik en ik heb de wil en nog niet zo'n beetje ook
Je moet zeker niet opgeven na deze afwijzing. Ga naar je mentor toe en zeg hem heel duidelijk.. Ik wil havo doen! Ik ga havo doen! en Nog op deze school ook of u nou wilt of niet!

En als het uiteindelijk nog niet lukt moet je echt een andere school gaan zoeken

11-06-2005, 17:12
IK heb geen sectorwerkstuk voor je.Heb nog aan een vriendin gevraagt.Alleen die heeft geen Economie.Ik zit zelf in de tweede nu dus voor mij is dat ingewikkeld.

11-06-2005, 19:59
ik had dit ook !! precies hetzelfde, mn mentor stond apsoluut niet achter mij, ik moest hem alsmaar overtuigen dat ik havo wel kon doen!!, dus ik mocht eindelijk langs voor een afspraak om te kijken of ik wel geschikt was voor die school, dus ze hadden me geweigerd. Ik vind het zo jammer he dat sdeeds meer scholeneen negatieve beeld hebben over de vmbo leerlingen, maar goed ben dus andere scholen gaan bezoeken, en ik moest een toelatingstest doen, en ben dus toch aangenomen!!,, en ik wou ook bijna de hoop opgeven nadat al die scholen me weigerden maar toch ben ik verder gaan zoeken want via de mbo naar de hbo is ook een optie hoor dat kan ook !, maar het duurt toch ietsie langer, dus meid geef die hoop niet op !! , ik wou ook heel graag havo doen,want al die opleidingen op de mbo spraken mij gewoon niet aan. als je echt havo wilt doen, moet je er ook 100 procent voor gaan!!, NOu veel succes nog!!

11-06-2005, 20:22

Citaat door Boxingtyger:
mijn basisschool zei ook b m'n moeder wou me op k hebben ewa toen zat ik in k en toen kreeg ik telefoontje thuis en vroegen wat doet zij hier ewa mijn moeder poepen natuurlijk ik mocht naar t ik wou altijd al havo doen mn mentor zei tegen mn moeder ja havo is zwaar hoor en mn moeder zei toen als loubna iets wil dan veht se ervoor ewa kijk hoe zjnoen hij nu doet hij overlegt niet eens met mij ik moest 45 punetn hebben en die heb ik en ik heb de wil en nog niet zo'n beetje ook
Ik had die 45 punten niet.Maar hoelang duurt het als je via mbo naar hbo gaat!En wat is verschil als je gewoon havo gaat doen en dan naar HBO.

doeiiiii IK w8 op reacties

11-06-2005, 21:43


Hey meid! Je kan nooit afgewezen worden voor de havo. Als je een mavo-diploma niveau 4 hebt dan is het jou goed recht om de havo te doen!

Ga desnoods naar de rechtswinkel

12-06-2005, 17:28
Heey dame, ik had dit ook toendertijd!

We kregen een citotoets in groep 8 en ik had daarvoor 545 gehaald, een redelijke puntenscore voor de HAVO. Daar was iedereen van overtuigd, maar nee hoor mijn leraar op de basisschool gaf mij een negatief advies en adviseerde mij om Mavo te gaan doen.
Na veel aandringen en bevelen van thuis uit bij mij mocht ik toch brugklas Mavo/Havo gaan doen. Nou dame ik zit nu ondertussen in Havo4 en het gaat prima

Dus don't give up! gewoon proberen te doen!

12-06-2005, 17:30

Citaat door parfumgirl:
Ik had die 45 punten niet.Maar hoelang duurt het als je via mbo naar hbo gaat!En wat is verschil als je gewoon havo gaat doen en dan naar HBO.

doeiiiii IK w8 op reacties
Mbo is volgens mij 4 jaar en als je daarna naar de Hbo gaat krijg je 1 jaar cadeau dus doe je HBO 3 jaar over

als je via de Havo naar Hbo gaat, doe je gewoon wel de volle 4 jaar maar ben je alsnog sneller dan dat je MBO doet!

Pagina's : [1] 2