Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : help schoonmaken

Pagina's : [1] 2

nadorya
10-06-2005, 15:37

wie heeft er voor mij een schoonmaak schema .ik spaar alles op voor als ik vrij ben dan ga ik alles schoonmaken .dus ik ben eigelijk nooit vrij .wie heeft er voor mij een schema wat ik elke dag ongeveer kan doen na me werk . zodat ik niet alles in 1 dag opprop. alvast bedankt. :p

chemicha
10-06-2005, 15:50
Dat is handig! Ben er ook geintereseerd in mocht er één bestaan : )

serenity
10-06-2005, 15:53
doe gewoon elke dag wat: - maandag stofzuigen - dinsdag wasje draaien en ophangen - woensdag, was strijken, vouwen en opbergen - donderdag dweilen - vrijdag rustdag - zaterdag keuken poetsen - zondag toilet en badkamer poetsen is maar een voorbeeldje hoor, maar doe gewoon elke dag een onderdeel van je schoonmaakwerk.

nadorya
10-06-2005, 15:55
dank je voor je schema . mischien zijn de er nog meer schoonmaakschema s. dames kom op .

tangia21
10-06-2005, 16:14

ik heb voor mezelf een schema gemaakt : Maandag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -stof vegen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank en kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -s’vonds eten maken -kids douchen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Dinsdag: -Woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -stofzuigen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten+prullenbak schoonmaken,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -wc grote schoonmaak -douche grote schoonmaak ((douchegrodijnen wassen,schimmel van plafond/tegels schoonmaken, wasmachine verplaatsen en schoonmaken enz enz)) -s’avonds eten koken -keuken dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Woensdag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -gangen stof vegen -alle deuren afnemen met een doekje -bergingen opruimen/stof vegen en stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasmachine en droger aan -kleren vouwen en evt strijken -s’vonds eten koken -kids douchen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Donderdag: -woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -alle bedden verschonen -gangen stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien +drogen en vouwen -s’avonds eten koken -afwassen en afdrogen plus grote schoonmaak keuken ((muren/tegels/gasfornuis/kastjes binnen en buitenkant/kookplaat/vensterbank/afzuigkap/koelkast, raam en alle andere keukenapparatuur)) -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken Vrijdag: -woonkamer grote schoonmaak (vitrinekasten/achter tv/schilderijen/spiegels,ramen enz) -slaapkamers alle stof vegen +opruimen -gangen stof vegen + spiegels afnemen -afwassen en afdrogen, kastjes afnemen met kookplaat schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -kids douchen -s’vonds eten koken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien/drogen en vouwen +evt strijken -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Zaterdag: -woonkamer opruimen+ stofzuigen -slaapkamers opruimen+ stofzuigen en ramen schoonmaken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -afwassen/afdrogen/kookplaat/kastjes en afzuigkap schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -s’vonds eten koken+afwassen en evt alle rommeltjes opruimen -gangen opruimen en stofzuigen -iets lekkers bakken bijv. Cake,koekjes enz Zondag: -woonkamer opruimen en vloer vegen -slaapkamers opruimen en vloer vegen -gangen opruimen en vloer vegen -afwassen/afgdrogen/kookplaat/kastjes schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -wc schoonmaken+ matjes verwisselen -douche schoonmaken -alle kleren wassen/drogen/vouwen en strijken -kids douchen -s’vonds eten koken - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Maandelijks: (dus 1 keer pmnd) -buitenramen wassen -alle gordijnen en lamellen schoonmaken -alle speelgoed wassen -balkonnen schoonmaken -beddegoed wassen (dekbedden/kussen en dekens) -lampen schoonmaken -radiators schoonmaken (binnenkant) -tapijtje van de woonkamer goed wassen -raggen in de hoeken van het huis afnemen -alles laadjes en kledingkasten opruimen en van binnen schoonmaken -schuur opruimen je ziet dat ik elke dag stof veeg.Dat heeft mee temaken omdat mijn man en zoontje allergisch zijn voor stof.

soulfa
10-06-2005, 16:20
niet op marokko.nl komen, dan heb je alle tijd om schoon te maken. :hihi:

serenity
10-06-2005, 16:22
Zo hey, dat schema van tangia21 :wow: Ik moet er niet aan denken, ik werk nog fulltime!

serenity
10-06-2005, 16:34
Ja, ik heb geen kids in huis, alles blijft gewoon schoon. :D

nadorya
10-06-2005, 16:41
Ja, ik heb geen kids in huis, alles blijft gewoon schoon. :Dik heb ook geen kinderen maar ik moet elke dag gewoon stofzuigen . :(

achermijnpc
10-06-2005, 16:41
ik heb voor mezelf een schema gemaakt : Maandag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -stof vegen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank en kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -s’vonds eten maken -kids douchen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Dinsdag: -Woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -stofzuigen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten+prullenbak schoonmaken,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -wc grote schoonmaak -douche grote schoonmaak ((douchegrodijnen wassen,schimmel van plafond/tegels schoonmaken, wasmachine verplaatsen en schoonmaken enz enz)) -s’avonds eten koken -keuken dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Woensdag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -gangen stof vegen -alle deuren afnemen met een doekje -bergingen opruimen/stof vegen en stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasmachine en droger aan -kleren vouwen en evt strijken -s’vonds eten koken -kids douchen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Donderdag: -woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -alle bedden verschonen -gangen stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien +drogen en vouwen -s’avonds eten koken -afwassen en afdrogen plus grote schoonmaak keuken ((muren/tegels/gasfornuis/kastjes binnen en buitenkant/kookplaat/vensterbank/afzuigkap/koelkast, raam en alle andere keukenapparatuur)) -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken Vrijdag: -woonkamer grote schoonmaak (vitrinekasten/achter tv/schilderijen/spiegels,ramen enz) -slaapkamers alle stof vegen +opruimen -gangen stof vegen + spiegels afnemen -afwassen en afdrogen, kastjes afnemen met kookplaat schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -kids douchen -s’vonds eten koken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien/drogen en vouwen +evt strijken -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Zaterdag: -woonkamer opruimen+ stofzuigen -slaapkamers opruimen+ stofzuigen en ramen schoonmaken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -afwassen/afdrogen/kookplaat/kastjes en afzuigkap schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -s’vonds eten koken+afwassen en evt alle rommeltjes opruimen -gangen opruimen en stofzuigen -iets lekkers bakken bijv. Cake,koekjes enz Zondag: -woonkamer opruimen en vloer vegen -slaapkamers opruimen en vloer vegen -gangen opruimen en vloer vegen -afwassen/afgdrogen/kookplaat/kastjes schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -wc schoonmaken+ matjes verwisselen -douche schoonmaken -alle kleren wassen/drogen/vouwen en strijken -kids douchen -s’vonds eten koken - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Maandelijks: (dus 1 keer pmnd) -buitenramen wassen -alle gordijnen en lamellen schoonmaken -alle speelgoed wassen -balkonnen schoonmaken -beddegoed wassen (dekbedden/kussen en dekens) -lampen schoonmaken -radiators schoonmaken (binnenkant) -tapijtje van de woonkamer goed wassen -raggen in de hoeken van het huis afnemen -alles laadjes en kledingkasten opruimen en van binnen schoonmaken -schuur opruimen je ziet dat ik elke dag stof veeg.Dat heeft mee temaken omdat mijn man en zoontje allergisch zijn voor stof. mijn god wat een schema :wow: ik moet er niet aan denken om full time thuis te zitten en elke dag boenen en schoonmaken :maf2: ik doe alles zaterdag en zondag rust ik uit en meestal ga ik zondag middag naar mijn schoonouders, en door de weeks doe ik de dagelijkse dingen, zoals eten maken en afwas en de slaapkamer opruimen en dweilen. en zaterdag voormiddag gaan we boodschappen enz doen en zaterdagnamiddag doe ik de grote schoonmaak, meestal ben ik om 21uur nog bezig en zondag lekker uitslapen zonder zorgen dat je nog moet boenen ofzo. :D

serenity
10-06-2005, 16:45
ik heb ook geen kinderen maar ik moet elke dag gewoon stofzuigen . :( Waarom zo vaak dan? :( Kun je niet gewoon licht 'vegen' dan? Of wat ik vroeger van mijn moeder wel eens moest doen, 'plukjes' van de grond rapen (gewoon alles wat niet op de grond hoort hahaha). :hihi: :nerd:

nadorya
10-06-2005, 17:15
ik heb voor mezelf een schema gemaakt : Maandag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -stof vegen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank en kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -s’vonds eten maken -kids douchen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Dinsdag: -Woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -stofzuigen in de gangen -afwassen,vuil buiten zetten+prullenbak schoonmaken,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -wc grote schoonmaak -douche grote schoonmaak ((douchegrodijnen wassen,schimmel van plafond/tegels schoonmaken, wasmachine verplaatsen en schoonmaken enz enz)) -s’avonds eten koken -keuken dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Woensdag: -woonkamer opruimen en stof vegen -slaapkamers opruimen en stof vegen -gangen stof vegen -alle deuren afnemen met een doekje -bergingen opruimen/stof vegen en stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasmachine en droger aan -kleren vouwen en evt strijken -s’vonds eten koken -kids douchen -afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Donderdag: -woonkamer opruimen en stofzuigen -slaapkamers opruimen en stofzuigen -alle bedden verschonen -gangen stofzuigen -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien +drogen en vouwen -s’avonds eten koken -afwassen en afdrogen plus grote schoonmaak keuken ((muren/tegels/gasfornuis/kastjes binnen en buitenkant/kookplaat/vensterbank/afzuigkap/koelkast, raam en alle andere keukenapparatuur)) -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken Vrijdag: -woonkamer grote schoonmaak (vitrinekasten/achter tv/schilderijen/spiegels,ramen enz) -slaapkamers alle stof vegen +opruimen -gangen stof vegen + spiegels afnemen -afwassen en afdrogen, kastjes afnemen met kookplaat schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -kids douchen -s’vonds eten koken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -wasje draaien/drogen en vouwen +evt strijken -alles dweilen - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Zaterdag: -woonkamer opruimen+ stofzuigen -slaapkamers opruimen+ stofzuigen en ramen schoonmaken -wc schoonmaken -douche schoonmaken -afwassen/afdrogen/kookplaat/kastjes en afzuigkap schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -s’vonds eten koken+afwassen en evt alle rommeltjes opruimen -gangen opruimen en stofzuigen -iets lekkers bakken bijv. Cake,koekjes enz Zondag: -woonkamer opruimen en vloer vegen -slaapkamers opruimen en vloer vegen -gangen opruimen en vloer vegen -afwassen/afgdrogen/kookplaat/kastjes schoonmaken -vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken -wc schoonmaken+ matjes verwisselen -douche schoonmaken -alle kleren wassen/drogen/vouwen en strijken -kids douchen -s’vonds eten koken - s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen Maandelijks: (dus 1 keer pmnd) -buitenramen wassen -alle gordijnen en lamellen schoonmaken -alle speelgoed wassen -balkonnen schoonmaken -beddegoed wassen (dekbedden/kussen en dekens) -lampen schoonmaken -radiators schoonmaken (binnenkant) -tapijtje van de woonkamer goed wassen -raggen in de hoeken van het huis afnemen -alles laadjes en kledingkasten opruimen en van binnen schoonmaken -schuur opruimen je ziet dat ik elke dag stof veeg.Dat heeft mee temaken omdat mijn man en zoontje allergisch zijn voor stof.meid wat een schoonmaak . volgens ben je dan elke dag bezig . heb je geen rustdag dus een dag zonder schoonmaak. :hihi:

FemaleNadia
10-06-2005, 17:28

Als je kinderen hebt is het denk ik wel de hele dag door schoonmaken. En Nadorya doet elke dag zoveel omdat haar zoontje allergisch is voor stof, dus ze kan niet anders. als ik bijv. kook en mn gasfornuis is vies dan maak ik dat meteen schoon, zo hopen die kleine dingetjes zich niet op. Wat ook heel belangerijk is, is de taken te verdelen met je man. Zo gaat het stukken sneller, en 't is gezellig ook! Dames veel schoonmaakplezier nog :maf2:

tangia21
10-06-2005, 17:34
valt best mee hoor :hihi: en ja ik heb 2 kinderen achter elkaar die nog erger zijn dan 10 kinderen bijelkaar :moe: en niet te vergeten hun vader (das een groot kind) ik ben meestal ongeveer 3 uurtjes bezig per dag.

nadorya
10-06-2005, 17:47
Als je kinderen hebt is het denk ik wel de hele dag door schoonmaken. En Nadorya doet elke dag zoveel omdat haar zoontje allergisch is voor stof, dus ze kan niet anders. als ik bijv. kook en mn gasfornuis is vies dan maak ik dat meteen schoon, zo hopen die kleine dingetjes zich niet op. Wat ook heel belangerijk is, is de taken te verdelen met je man. Zo gaat het stukken sneller, en 't is gezellig ook! Dames veel schoonmaakplezier nog :maf2: lieverd ik heb geen kinderen .je bedoelt volgens mij tangia21

Pagina's : [1] 2