Bekijk volle/desktop versie : help schoonmaken



Pagina's : 1 [2]

10-06-2005, 17:48

Citaat door nadorya:
lieverd ik heb geen kinderen .je bedoelt volgens mij tangia21

10-06-2005, 19:42



Citaat door tangia21:
ik heb voor mezelf een schema gemaakt :


Maandag:

-woonkamer opruimen en stof vegen
-slaapkamers opruimen en stof vegen
-stof vegen in de gangen
-afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank en kookplaat en afzuigkap vegen
-alles dweilen
-wc schoonmaken
-douche schoonmaken
-s’vonds eten maken
-kids douchen
- s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen



Dinsdag:

-Woonkamer opruimen en stofzuigen
-slaapkamers opruimen en stofzuigen
-stofzuigen in de gangen
-afwassen,vuil buiten zetten+prullenbak schoonmaken,kastjes/vensterbank/kookplaat en
afzuigkap vegen
-wc grote schoonmaak
-douche grote schoonmaak ((douchegrodijnen wassen,schimmel van plafond/tegels
schoonmaken, wasmachine verplaatsen en schoonmaken enz enz))
-s’avonds eten koken
-keuken dweilen
- s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen



Woensdag:

-woonkamer opruimen en stof vegen
-slaapkamers opruimen en stof vegen
-gangen stof vegen
-alle deuren afnemen met een doekje
-bergingen opruimen/stof vegen en stofzuigen
-wc schoonmaken
-douche schoonmaken
-wasmachine en droger aan
-kleren vouwen en evt strijken
-s’vonds eten koken
-kids douchen
-afwassen,vuil buiten zetten,kastjes/vensterbank/kookplaat en afzuigkap vegen
-alles dweilen
- s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen









Donderdag:

-woonkamer opruimen en stofzuigen
-slaapkamers opruimen en stofzuigen
-alle bedden verschonen
-gangen stofzuigen
-wc schoonmaken
-douche schoonmaken
-wasje draaien +drogen en vouwen
-s’avonds eten koken
-afwassen en afdrogen plus grote schoonmaak keuken ((muren/tegels/gasfornuis/kastjes
binnen en buitenkant/kookplaat/vensterbank/afzuigkap/koelkast, raam en alle andere
keukenapparatuur))
-vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken



Vrijdag:

-woonkamer grote schoonmaak (vitrinekasten/achter tv/schilderijen/spiegels,ramen enz)
-slaapkamers alle stof vegen +opruimen
-gangen stof vegen + spiegels afnemen
-afwassen en afdrogen, kastjes afnemen met kookplaat schoonmaken
-vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken
-kids douchen
-s’vonds eten koken
-wc schoonmaken
-douche schoonmaken
-wasje draaien/drogen en vouwen +evt strijken
-alles dweilen
- s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen


Zaterdag:

-woonkamer opruimen+ stofzuigen
-slaapkamers opruimen+ stofzuigen en ramen schoonmaken
-wc schoonmaken
-douche schoonmaken
-afwassen/afdrogen/kookplaat/kastjes en afzuigkap schoonmaken
-vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken
-s’vonds eten koken+afwassen en evt alle rommeltjes opruimen
-gangen opruimen en stofzuigen
-iets lekkers bakken bijv. Cake,koekjes enz








Zondag:

-woonkamer opruimen en vloer vegen
-slaapkamers opruimen en vloer vegen
-gangen opruimen en vloer vegen
-afwassen/afgdrogen/kookplaat/kastjes schoonmaken
-vuilnis buiten zetten+prullenbak schoonmaken
-wc schoonmaken+ matjes verwisselen
-douche schoonmaken
-alle kleren wassen/drogen/vouwen en strijken
-kids douchen
-s’vonds eten koken
- s’avonds afwassen en evt alle rommeltjes opruimen



Maandelijks: (dus 1 keer pmnd)

-buitenramen wassen
-alle gordijnen en lamellen schoonmaken
-alle speelgoed wassen
-balkonnen schoonmaken
-beddegoed wassen (dekbedden/kussen en dekens)
-lampen schoonmaken
-radiators schoonmaken (binnenkant)
-tapijtje van de woonkamer goed wassen
-raggen in de hoeken van het huis afnemen
-alles laadjes en kledingkasten opruimen en van binnen schoonmaken
-schuur opruimen





je ziet dat ik elke dag stof veeg.Dat heeft mee temaken omdat mijn man en zoontje allergisch zijn voor stof.
Meid..ik zal je eerlijk zeggen...wat jij doet is , maar hoe doe je het dan met jou schoonfamilie...want ik zal gek worden als ik niet met mijn schoonmoeder is leuks zal doen!!


ps: wat jij somde over schoonmaken doe ik op een zondag en soms zaterdag nadat ik van mij werk ben gekomen..en als ik later getrouwd ben dan ga ik alles op 1 dag doen..behalve de dekbedden..en lakens...wantd ie doe ik dan elke vrijdag middag..en ik ben van plan om, om de 2 dagen iets lekkers te maken zoals bijv..zachte broodjes, en snelle nagerecht..en met warm weer als nu..cocktail's maken..milk shake's etc etc..

Als ik wat tijd overhou..dan zal ik mijn schoonmammie helpen met haar huishouden indien ze geen dochters meer heeft die haar kunnen helpen!!liefs ben ik hé

Niet mis..als mijn vriendinnen tegen mij zeggen dat ik een goede huisvrouwtje ben!! oja nog iets..ik ga later niet werken..mss wel alleen op een dinsdag of woensdag..ik geef eerlijk toe..dan is mijn man veeel en veeeeel belangrijker dan een xxxbaantje!!

Pinpas of bankpas van mijn mannetje moet wel thuisblijven

Liefs,
Hayat

10-06-2005, 19:54

Citaat door Hayat_Kiekeboe:
Meid..ik zal je eerlijk zeggen...wat jij doet is , maar hoe doe je het dan met jou schoonfamilie...want ik zal gek worden als ik niet met mijn schoonmoeder is leuks zal doen!!


ps: wat jij somde over schoonmaken doe ik op een zondag en soms zaterdag nadat ik van mij werk ben gekomen..en als ik later getrouwd ben dan ga ik alles op 1 dag doen..behalve de dekbedden..en lakens...wantd ie doe ik dan elke vrijdag middag..en ik ben van plan om, om de 2 dagen iets lekkers te maken zoals bijv..zachte broodjes, en snelle nagerecht..en met warm weer als nu..cocktail's maken..milk shake's etc etc..

Als ik wat tijd overhou..dan zal ik mijn schoonmammie helpen met haar huishouden indien ze geen dochters meer heeft die haar kunnen helpen!!liefs ben ik hé

Niet mis..als mijn vriendinnen tegen mij zeggen dat ik een goede huisvrouwtje ben!! oja nog iets..ik ga later niet werken..mss wel alleen op een dinsdag of woensdag..ik geef eerlijk toe..dan is mijn man veeel en veeeeel belangrijker dan een xxxbaantje!!

Pinpas of bankpas van mijn mannetje moet wel thuisblijven

Liefs,
Hayat
schoonmaken bij schoonouders zit er niet in.(geen contact mee).En ookal zal ik contact mee hebben, ik zal echt niet bij hen gaan schoonmaken ik heb ook maar 2 handen net als zij.

10-06-2005, 19:58

Citaat door tangia21:
schoonmaken bij schoonouders zit er niet in.(geen contact mee).En ookal zal ik contact mee hebben, ik zal echt niet bij hen gaan schoonmaken ik heb ook maar 2 handen net als zij.
Jah dan kan ook...maar als ik met een jongen zal trouwen die geen zussen heeft bijv..dan ben ik wel genoodzaakt ( uit vrije wil natuurlijk) om haar te helpen!!

Puur omdta ik een helper ben!!!!
Het is ook zo dat ik veel leuke dingen wil doen met mijn schoonmoeder...zoals winkelen..samen koken..samen afwassen..veel samen doen!!

Omdat ik dan van haar hou als de mammie van mijn man en als mijn 2de moeder!!

liefs,
Hayat

10-06-2005, 20:16


Oef van die schema van tangia word ik helemaal draaierig.

Ik werk niet met schema´s maar doe wel ongeveer het zelfde als tangia op een dag. Elke dag stofzuigen, dweilen, toilet, douche opruimen en afnemen, wasjes draaien, koken, kids douchen, vegen, vaat, droger.

Dit zijn dagelijkse bezigheden, maar die heb je met 2 uurtjes klaar, tussendoor kan je nog ook van alles doen.

Kortom t klinkt veel en zwaar, maar t valt wel mee, je houdt thuis nog best veel tijd over om hier rond te hangen.

12-06-2005, 16:06
nog meer tips?

12-06-2005, 18:49
waar ik tot voor kort werd ik gek de de vuile was. Ik spaarde alles op tot het weekend. Ik was dan vervolgens de hele weekend bezig met alleen de wasgoed op te hangen, vouwen, strijken. Ik werd er helemaal En als ik een keer in het weekend weg ging dan was het helemaal een ramp. Nu doe ik de was om de dag. 1 dag witte was twee dagen later alles opvouwen, strijken en dan weer de gekleurde was en 1 dag voor de beddengoed en handoeken. Op deze manier hoef ik per keer heel weinig op te vouwen en te strijken en ben ik lekker in het weekend helemaal vrij.
De rest van de taken hou ik gewoon bij samen met mijn man.

12-06-2005, 19:47
http://www.flylady.com

Pagina's : 1 [2]