Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Hoe zit dat bij jullie?

Kip_zonder_kop
10-06-2005, 13:29

Salaam oeleikoem, Voordat ik mijn schoonfamillie had ontmoet, vroeg ik me altijd af of ik wel goed met ze zou kunnen opschieten ik geloof dat elke vrouw dat had voordat haar man haar ten huwelijk zou kwam vragen... Dus ik was altijd heel benieuwd totdat mijn aanstaande een keer tegen mij zei van, mijn zus wil je toevoegen ik zovan leukkkkk, eerste msngesprek met haar begon heel erg leuk, totdat ze het over haar andere schoonzus had (haar broer is met haar nicht uit marokko getrouwd) ze zijn ze komt over een maandje.... Ik zovan leuk joh, jullie kennen haar dus al.. zij zei van jah ze is heel aardig enso maar je weet maar nooit als ze hier in NL is zal ze zich misschien wel anders gedragen omdat ze dan in NL is en denkt van nu ik ben ik hoog...(ik als andere aanstaande schoonzus viel meteen stil) toen zei ze van jah want je weet maar nooit de schoonzussen van tegenwoordig zijn geen lieverdjes...(ik kon mijn ogen eigenlijk niet geloven, ik wist niet wat ik ervan moest denken maar in iedergeval niks positiefs). Op een gegeven moment had ze het over haar werk enso, en toen zei opeens van nou degene die mij als schoonzus krijgt mag echt feest vieren, SoebhanAllah dacht ik..:jammer: Nou de dag dat ze me ten huwelijk kwamen vragen, ik helemaal zenuwachtig en gespannen...nadat ik kennis had gemaakt vond ik ze allemaal heel aardig.. Zijn moeder kwam, zijn schoonzus die uit marokko dus, en zijn zus.. Mijn moeder ging alvast thee zetten, ik serveerde het..ik was zo druk bezig dat ik eigenlijk niks in de gaten had...totdat ik bij hun kwamen zitten en ik zag zijn zus en zijn schoonzus mij echt op hele rare manier en scherp zaten aan te kijken alle 2 totdat ik hun aankeek (je weet wel als je iemand betrapt, die je heel de tijd zat aan te staren) en glimlachde naar hen..ze glimlachde toen terug. Ik keek toen de andere kant op en dat weetje gewoon wat er door die hoofden spelen..ik kan hun gedachtes natuurlijk niet lezen maar ze zaten echt bijelkaar en echt van die gemene blikken van we zitten je te begluren...ik d8 lahawla illa qoeatie illa billah...geen slechte gedachtes...Allahoe akbar. Mijn schoonmoeder vond ik wel aardig, ze leek me heel rechtvaardig en probeerde continu contact met mij te maken..dat vond ik so lief..maar aan de andere kant leek ze ook heel straight to the point Allahoe a3lam ik moet haar nog leren kennen.. Ik dacht heel lang na van zal ik het tegen hem zeggen is het verstandig, of juist helemaal niet? Ik heb het er nog steeds niet over gehad..gair insha Allah. Er zijn meerdere msngesprekken geweest met zijn zus elke keer dat ik haar spreek vind ik haar gemeen, en het lijkt er echt op alsof ze dat echt is.. Er zijn ook meerdere dingen en uitspraken die dag gebeurd...teveel op hier neer te zetten. Daarom wil ik jullie vragen, hoe waren jullie schoonfamillie op het begin zijn ze daarna veranderd? En hoe moet je handelen in zulke situatie's als de mijne...wel of niet vertellen aan je man ..? Adviseer me aub, alvast bedankt.. wa salaam oeleikoem.

zwangermeisje
10-06-2005, 13:34
zooo subbna Allah ik zou daar ook wel een beetje van schrikken ja nou wat ikje als raad kan geven is wees je zelf dat meen ik echt...zeg als je iets niet leuk vind ook al denk je dat het niet gepast is gewoon je zelf blijven zijn en als ze echt niet aardig zijn probeer dan gewoon algemeen cotact te houden dus gewoon gedraag je netjes maar ga dan niet te vaak langs ofzo....probeer Allah swt om hulp te vragen en als je sterk in je schoenen staat valt het ook een stuk minder op dat ze zich zo gedragen

mmu2
10-06-2005, 13:37
Salaam oeleikoem, Voordat ik mijn schoonfamillie had ontmoet, vroeg ik me altijd af of ik wel goed met ze zou kunnen opschieten ik geloof dat elke vrouw dat had voordat haar man haar ten huwelijk zou kwam vragen... Dus ik was altijd heel benieuwd totdat mijn aanstaande een keer tegen mij zei van, mijn zus wil je toevoegen ik zovan leukkkkk, eerste msngesprek met haar begon heel erg leuk, totdat ze het over haar andere schoonzus had (haar broer is met haar nicht uit marokko getrouwd) ze zijn ze komt over een maandje.... Ik zovan leuk joh, jullie kennen haar dus al.. zij zei van jah ze is heel aardig enso maar je weet maar nooit als ze hier in NL is zal ze zich misschien wel anders gedragen omdat ze dan in NL is en denkt van nu ik ben ik hoog...(ik als andere aanstaande schoonzus voelde viel meteen stil) toen zei ze van jah want je weet maar nooit de schoonzussen van tegenwoordig zijn geen lieverdjes...[/size}(ik kon mijn ogen eigenlijk niet geloven, ik wist niet wat ik ervan moest denken maar in iedergeval niks positiefs).[size=1] Op een gegeven moment had ze het over haar werk enso, en toen zei opeens van nou degene die mij als schoonzus krijgt mag echt feest vieren, SoebhanAllah dacht ik..:jammer: Nou de dag dat ze me ten huwelijk kwamen vragen, ik helemaal zenuwachtig en gespannen...nadat ik kennis had gemaakt vond ik ze allemaal heel aardig.. Zijn moeder kwam, zijn schoonzus die uit marokko dus, en zijn zus.. Mijn moeder ging alvast thee zetten, ik serveerde het..ik was zo druk bezig dat ik eigenlijk niks in de gaten had...totdat ik bij hun kwamen zitten en ik zag zijn zus en zijn schoonzus mij echt op hele rare manier en scherp zaten aan te kijken alle 2 totdat ik hun aankeek (je weet wel als je iemand betrapt, die je heel de tijd zat aan te staren) en glimlachde naar hen..ze glimlachde toen terug. Ik keek toen de andere kant op en dat weetje gewoon wat er door die hoofden spelen..ik kan hun gedachtes natuurlijk niet lezen maar ze zaten echt bijelkaar en echt van die gemene blikken van we zitten je te begluren...ik d8 lahawla illa qoeatie illa billah...geen slechte gedachtes...Allahoe akbar. Mijn schoonmoeder vond ik wel aardig, ze leek me heel rechtvaardig en probeerde continu contact met mij te maken..dat vond ik so lief..maar aan de andere kant leek ze ook heel straight to the point Allahoe a3lam ik moet haar nog leren kennen.. Ik dacht heel lang na van zal ik het tegen hem zeggen is het verstandig, of juist helemaal niet? Ik heb het er nog steeds niet over gehad..gair insha Allah. Er zijn meerdere msngesprekken geweest met zijn zus elke keer dat ik haar spreek vind ik haar gemeen, en het lijkt er echt op alsof ze dat echt is.. Er zijn ook meerdere dingen en uitspraken die dag gebeurd...teveel op hier neer te zetten. Daarom wil ik jullie vragen, hoe waren jullie schoonfamillie op het begin zijn ze daarna veranderd? En hoe moet je handelen in zulke situatie's als de mijne...wel of niet vertellen aan je man ..? Adviseer me aub, alvast bedankt.. wa salaam oeleikoem. Ik zou het niet direct aan je man vertellen. Hij zal het denk ik niet leuk vinden. Je kan beter aan je man vragen hoe de karakters zijn van zijn zusjes, hij kent ze natuurlijk langer als jij. Soms kunnen mensen hard zijn, zonder dat ze dat zo bedoelen.... :jammer: Ik ken mensen die eerst wat zeggen en dan nadenken, misschien is dat bij jouw schoonzusje ook wel en bedoelt ze het eigenlijk niet zo. Je moet mensen leren kennen, voordat je weet hoe ze in mekaar zitten. Trouwens, als je maar goed met je man kan opshieten, daar zal je mee verder moeten. Het beste is om je schoonzusjes met respect te behandelen, en als je het ergens niet mee eens bent, als ze roddelen of iets anders, gewoon neutraal blijven, dus geen gelijk, maar ook geen ongelijk geven.. Sterkte en misschien valt het wel heel erg mee!!

monamour
10-06-2005, 13:39
Niet vertellen aan je man... Het gaat allemaal heus wel goed komen. Ik bedoel als je vanaf nu al dingen gaat vertellen die hij negatief vind en daarover ruzie gaat maken met zijn zus en of moeder dat gaat het juist nog erger worden. Het enige wat jij moet doen is positief blijfen. Ook al zijn het grof gezegd krengen moet je jezelf erdoor heen bijten. Want uiteindelijk zullen ze respect krijgen voor jouw liefdadigheid. En als je man vraagt... wat je van zijn familie vindt, moet je zeggen dat je ze allemaal aardig vindt en dat je ze graag als familie wilt hebben enz... Want mocht er ooit in de toekomst (inshallah niet) ruzie komen en zij beweren dat je slechte dingen over ze zegt en dat je ze haat.... Weet je man wel beter... Hij heeft dan alleen maar goede dingen uit jouw mond gehoord... En ook hij zal dan meer respect voor je hebben... Echt waar dit is het beste... Zo zal het inshalah altijd goed tussen jouw en je man blijfen....

nbt
10-06-2005, 13:57

salam ik zou er niet te veel aandacht op geven, anders ga je automatisch door sjatan "ahoedoebilahi" nog meer twijfels maken, gewoon negeren en je eigen zijn en beleefd blijven, er zijn veel mensen die zo doen, dat is logisch ze proberen misschien van alles uit om jouw karakter te kennen, moehim gewoon je eigen zijn, en daarbij waarom zeggen, ze hebben jouw toch niet persoonlijk gekwetst, dat zijn maar blikken, awel blik dan terug ;-) gewoon zijn, en je niet bezig hiermee houden anders zal het verkeerd uitlopen en ben je direct op de zwarte lijst gezet! raar maar waar! geloof mij! veel succes met je verloving! ma salama

zwangermeisje
10-06-2005, 14:08
ik vertel die dingen wel aan mijn man....wat dat betreft hou ik niks achter kan me niks schelen dat ik dan op de zwarte lijst of iets bij ze sta moeten ze maar niet zo gedragen tegen mij (ik ben toch ook aardig tegen ze) maar als ik jou verhaal zo hoor vind ik het wel mee vallen dan zou ik het wel nog even afwachten...

nbt
10-06-2005, 14:35
ik vertel die dingen wel aan mijn man....wat dat betreft hou ik niks achter kan me niks schelen dat ik dan op de zwarte lijst of iets bij ze sta moeten ze maar niet zo gedragen tegen mij (ik ben toch ook aardig tegen ze) maar als ik jou verhaal zo hoor vind ik het wel mee vallen dan zou ik het wel nog even afwachten... weet je iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten zodus waarom van een mug een olifant maken, gewoon negeren, maar als ze je van iets beschuldiging, ja dat is iets anders dan moet de man ook op de hoogte zijn, maar wat tussen de vrouwen gebeurd moet ook zo blijven, want meestal zijn dat bullshit dingens en die kan je beter buiten je huwelijk houden want anders het minste wat er gebeurd komen die ter sprake, spreken is zilver en zwijgen is goud! ma salama

Kip_zonder_kop
10-06-2005, 17:17
Salaam oeleikoem allemaal, Harstikke bedankt voor al jullie reactie's heeft me goed gedaan :) Zoals meerdere hier hebben gezegd, niet vertellen lijkt me uiteindelijk verstandiger omdat het tussen mij en mijn aanstaande hartstikke goed gaat alhamdulilah, en ik wil het inderdaad niet me leven laten beinvloeden vind ik het niet waard..ik ga immers met hem trouwen en niet met hun... Ik had altijd zoiets van ik zou het echt superleuk vinden als ik een leuke schoonfamillie zou hebben waar je alles mee kunt bespreken, samen leuke dingen doen ....gewoon als je eigen famillie beschouwen..maar ach ja misschien dat het nog veranderd.. het is ook omdat ik vrij ver van me ouders ga wonen.....en het is toch leuk als ik daar waar ik ga wonen vriendinnen heb enzo en vroeger zag je dat zoveel dat schoonzussen zo goed met elkaar konden opschieten maar nou is het er niet meer, tenminste niet meer zoveel... Gair Insha Allah, ik altijd een beetje te optimistisch in die dingen...maar Allahoe akbar.