Bekijk volle/desktop versie : Wie Kan Mij Ajb Helpen!!!



10-06-2005, 12:30

Citaat door tonymac10:
Goedenmiddag broeders en zusters,

Mijn buren zijn ten einde raad!! Ze hebben een dochter van 16 jaar en ze is helaas helemaal de weg kwijt. Ze weten niet wat ze met haar aan moeten. Nu hebben ze erover gedacht om haar in Marokko op een internaat te plaatsen. Ze weten niet waar ze het na kunnen vragen of waar ze moeten beginnen. Dus dacht ik misschien weet iemand hoe ze dit kunnen aanpakken om hun dochter een "nieuwe kans"/ "opvoeding" te geven. Hebben misschien een van jullie een familie lid op een internaat in Marokko zitten ect.
Ik hoor het graag van jullie met vriendelijke groeten,

Hasna
.

10-06-2005, 12:49


asalaamwalaikom zuster,

ten eerste denk ik dat je buren naar andere oplossingen moeten gaan zoeken,
iemand wegsturen of slaan is eigenlijk een manier om het probleem te ontwijken, maar dat is mijn mening
probeer andere dingen, het is waarschijnlijk een groot cliché maar sommige mensen vergeten echt om een goed gesprek te voeren, een gesprek waarin het kind open is en eerlijk vertelt over zichzelf, zonder bang te zijn
een mislukte opvoeding is niet alleen de schuld van het kind, juist het tegendeel is waar
ik weet natuurlijk niets van de ouders af, maar een slechte opvoeding wil absoluut niet zeggen dat de ouders niet van hun kind houden of niet het beste vor het kind willen: soms is het kind juist veel te verwend, soms doet een kind slechte dingen om alleen aandacht te kunnen trekken
probeer dus het probleem te analyseren en in kaart te brengen voor je een dergelijke beslissing maakt

Overigens weet ik alleen van andere mensen dat het mogelijk is om je kind naar een internaat in Tanger te sturen, maar dat is niet voor middelbare scholieren, ze zijn daar geloof ik wel mee bezig

veel succes en Allah Ya3awnhom en Sahal3lihom !!


10-06-2005, 14:14
asalaamwalaikom meid!

ik heb je reactie gelezen en heowel ik verbijsterd ben, denk ik nog steeds niet dat het bestse oplossing is dat ze naar Marokko word gestuurd

ik denk dat jullie mensen in moeten schakelen, mensen die haar niets opdringen, die goed advies kunnen geven, die haar goed over het geloof kunnen vertellen, mensen die niet bevooroordeeld zijn
juist om dat zij nu zo in een verwarde situatie zit, moet men haar op een rustige manier benaderen, effe naar Marokko sturen is hierbij niet een mogelijkheid, ze is nog een kind en de ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk

ik zou dus iemand zoeken uit haar omgeving die langzaam maar zker een invloed op haar kan uitoefenen

Amr Khaled (een zeer bekende islamgeleerde) kreeg een telefoontje van een wanhopige man, hij was ten einde raad omdat zijn zoon helemaal verslaafd was en de weg kwijt was. Amr Khaled zei dat hij geen ervaring had met zulke mensen en niet wist hoe hij dat moest aanpakken.
Toen kreeg hij een brief waarin de vader een citaat uit de koran plaatste: 'Wie 1 persoon redt, redt de hele wereld'
Uiteindelijk besloot amr Khaled te helpen en stelde voor dat ze samen op L3omra gingen, sinds die tijd is hij Subhannalah helemaal veranderd!! en de jongen zei tegen hem: had ikje maar eerder gekend!!

heb dus geduld , maar neem tegelijkertijd een actieve houding, laat het denken over aan het meisje zelf zodat ze zelf tot besef kan komen

jij zou ook die persoon kunnen zijn voor haar waar ze wat aan kan hebben, het risico is alleen wel dat ze jou als buurmeisje minder vertrouwd, gezien de relatie met haar ouders

Nogmaals heeeeel Veel succes , maar geef vooral niet op!!!

10-06-2005, 14:15
veel mensen vinden naar marokko sturen de beste oplossing.. ik vind het belachelijk!