Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : ff mijn hart luchten

Pagina's : [1] 2

wittewarda
10-06-2005, 10:09

Sorry dames ik weet dat het nog vroeg is, maar ik moet ff mijn hart luchten, gezien ik mijn sores niet aan bekenden wil vertellen. Weet je wat mij zo boos en verdrietig maakt? Is de onredelijkheid van mijn man af en toe. Hij vindt het best dat ik alles in en om het huis regel. Ik doe en denk echt aan alles. Ik sta ’s morgens om 6 uur op en begin al te rennen, huishoudelijke klussen, kinderen wakker maken, aankleden/eten geven, de 1 naar school en de ander naar mijn ouders brengen, dan door naar mijn werk, ’s avonds begint het geren weer..kinderen ophalen, boodschappen doen, eten koken, huishoudelijke shit…. Daarnaast regel ik alle financiele en administratieve rompslomp voor ons gezin, maak de afspraken met de tandartsen/artsen/garage en breng ik zorg ik ervoor dat iedereen ook gaat…verder zit mijn hoofd vol met andere zaken zoals familie zaken, geldzaken…..echt je kunt het zo gek niet bedenken. Ik heb zelfs de hele verbouwen zelf geregeld…schilders bellen, zorgen dat alles goed gedaan wordt, badkamer mensen bellen, keuken enz… Mijn vindt het best zoals het gaat, nee zegt hij doe jij het maar..jij bent er gewoon beter in…(laksheid van zijn kant???). Geeft niet denk ik, nu wordt het tenminste gedaan als ik het hem vraag is het altijd…oh dat doe ik MORGEN wel…en morgen blijft morgen…. Maar….. als hij een keer iets wil waar ik het niet mee eens ben, dan is alles wat ik altijd doe voor het gezin ineens niet goed. Dan doe ik dat volgens hem omdat ik de baas wil spelen en om nog meer vreselijke redenen. Gisteren ging hij toch tegen me tekeer! Hij had geld nodig en dat hadden we niet cash thuis…en we hebben onze limitt kwa rood staan ook overschreden…dus pinnen was geen optie.. (we hebben deze maand onze auto afbetaald in 1x zodat we geen rente hoeven te betalen). Nee meneer had geld nodig…of ik ff geld van onze spaarrekening (geld dat ik voor de vakantie opzij heb gezet) over wilde boeken…zodat hij weer kon pinnen.. Ik wilde dat niet doen, ik zei zo belangrijk is het niet, wacht tot morgen dan haal ik het op bij de bank, want als ik het overboek dan moet ik meer geld overboeken om eerst uit de rode cijfers te komen voor je geld kan pinnen. En dat heb ik er niet voor over… Meneer ging toen toch tegen me tekeer, wie ik niet wel dacht dat ik was..en ik MOEST het NU doen…en hij ging in het vervolg alles ZELF regelen en nog veel meer lelijke dingen. Ik was ziek en wilde de baas spelen…bla,bla,bla Toen is hij boos weggegaan hij had nachtdienst en vanmorgen toen hij thuis kwam, was ik al op bezig de babykamer aan het uitruimen, want de schilder zou komen, maar hij heeft geen woord tegen me gezegd. Bedankt meiden voor het lezend oor en als jullie vinden dat ik fout zit laat het me svp weten. Zooooo, dat lucht op! :moe:

_NooR_
10-06-2005, 10:12
Dit doet me echt denken aan de man van mijn zus. Net zo! :moe:

Manal01
10-06-2005, 10:13
nu is het frustrerend maar morgen is het incha'allah weer helemaal goed. iedereen heeft in een huwelijk wel een discussies, het is juist goed om er niet verder op in te gaan, laat het bekoelen en dan kan je rustig gaan praten met hem, nu heeft het toch geen zin. allah m3a sabirin gedult is een schone zaak :kus:

OemSoufian
10-06-2005, 10:17
Meid meid... Allah m3a sabirin....dit is echt heel moeilijk maar wat er al gezegd is laat het rusten vooral omdat hij nu ook net uit de nachtdienst zit en wacht een rustig moment af en vertel hem precies hoe je je voelt al zal daar waarschijnlijk een discussie of ruzie uitkomen hij moet weten hoe jij je onder al deze omstandigheden voelt. Ga niet opkroppen wat ik ook deed en dan komt alles eruit dat is veel erger... Praat erover op een goed moment... wil je met ons praten dan kan je pmen... dikke kus en sabri

Marisah
10-06-2005, 10:26

Mmmm... ja lastige situatie... zeg... het lijkt me wel beter om toch weer contact te beginnen... want je weet dat degene die een discussie uit de weg gaat een huis in Djennah (of was het de buitenrand van Djennah) krijgt insjallah... Hoe moeilijk het ook is! Ik snap wel een beetje wat je bedoelt, want ik ben ook degene die altijd alles regelt en doet, ook inderdaad ALLES. En mijn man was altijd een beetje een kind.. klooide gewoon, gaf geld uit zonder zich te realiseren hoe lang je daarvoor moet werken etc etc... maar sinds ik ben gestopt met werken weet hij zelfs beter wat er op de rekening staat dan ik... Jaren probeerde ik het te veranderen, het hem te leren, maar nu opeens kan ie het wel! hahhahaha... Maar goed, mijn man ging niet schreeuwen of ruzie maken ofzo, maar het was meer de vanzelfsprekendheid waar ik mij aan irriteerde... dus ik weet een beetje hoe je je voelt als je altijd, altijd overal maar aan moet denken en alles maar altijd moet regelen.. Volgens mij is het ook typisch man, wel makkelijk als de vrouw het regelt, maar aan de andere kant voelen ze zich dan een mietje en willen ze effe bewijzen dat zij de man zijn, door te doen met het geld wat ze willen... Mijn advies, maak het goed, ook al heeft hij geen gelijk. Betekent niet dat je nu een bos bloemen voor hem moet kopen, maar praat met hem als hij weer rustiger is en maak concrete afspraken.. en eis wel een excuus voor zijn geschreeuw... gooi het op dat je geen ruzie wil nu je zwanger bent ? ofzo... ps probeer hem er meer bij te betrekken, elke maand, dit is wat er binnen is gekomen, dit is wat eruit is gegaan etc... vind ie oninteressant waarschijnlijk, maar dan moet je zeggen dat HIJ de man is en HIJ verantwoordelijk, dus dat ie wel moet weten hoe of wat;... M.

Souraida
10-06-2005, 10:27
vervelend voor je. Het is inderdaad niet goed om een man aan iets te laten wennen want dan gaat ie ervanuit dat het zo hoort.

nourrif
10-06-2005, 10:27
Nu voordat het te laat is moet je goede afspraken met je man maken. De taken moeten goed en rechtvaardig verdeeld worden... Immers één hand klapt niet. Succes

wittewarda
10-06-2005, 10:28
Dank jullie wel lieverds. Ik wilde even van dat bedrukte gevoel af. Jullie zullen het wel kennen. Misschien ben ook wel te bazig geweest. Maar hij heeft niet het recht om zo tegen mij tekeer te gaan en niet meer tegen me te praten. Dat verdien ik niet. Inderdaad wat jullie zeggen je moet sbar hebben, maar zoals een marokkaanse gezegde zegt: sbar kay dbar! Teveel sbar ga je ook aan onderdoor. Ik wil respect! Mijn man is echt een lieverd hoor, alleen hij is vrij laks in het regelen en ondernemen van dingen. Hij werkt hard en sport en helpt soms mee in het huishouden, past op de kinderen indien nodig en dat is het...de rest is voor mijn rekening. Maar het is ook mijn eigen schuld. Ik trek altijd alles naar me toe, omdat ik er niet tegen kan dat dingen niet geregeld worden.

nourrif
10-06-2005, 10:36
vervelend voor je. Het is inderdaad niet goed om een man aan iets te laten wennen want dan gaat ie ervanuit dat het zo hoort. Dit uitspraak zou moeten gelden voor een heel klein kind. Een volwassen hoort zijn plichten te weten en hij hoort die na te komen. Doen alsof niets kunnen regelen/doen is uit gemakzucht. Op het moment dat een leeuwin stopt haar kleintjes te voeden, gaan ze zelf Jagen. " geef me niet ieder dag een vis, maar leer me hoe ik zelf vissen kan vangen." :vrede:

wittewarda
10-06-2005, 10:37
.. Volgens mij is het ook typisch man, wel makkelijk als de vrouw het regelt, maar aan de andere kant voelen ze zich dan een mietje en willen ze effe bewijzen dat zij de man zijn, door te doen met het geld wat ze willen... Mijn advies, maak het goed, ook al heeft hij geen gelijk. Betekent niet dat je nu een bos bloemen voor hem moet kopen, maar praat met hem als hij weer rustiger is en maak concrete afspraken.. en eis wel een excuus voor zijn geschreeuw... gooi het op dat je geen ruzie wil nu je zwanger bent ? ofzo... ps probeer hem er meer bij te betrekken, elke maand, dit is wat er binnen is gekomen, dit is wat eruit is gegaan etc... vind ie oninteressant waarschijnlijk, maar dan moet je zeggen dat HIJ de man is en HIJ verantwoordelijk, dus dat ie wel moet weten hoe of wat;... M. Wat je zegt klopt helemaal. Het is volgens mij typisch man. Hij wil niets weten van het financiele, ik probeer hem heel vaak te vertellen wat we op de rekening hebben staan en wat de plannen zijn. Maar het boeit hem niet. Hij luisterd dan maar half en als ik boos wordt dan zegt hij...jawel ik hoor je wel hoor. Het probleem is dat als hij geld nodig heeft voor iets...hij het gelijk wil hebben...en het boeit hem dan niet dat we het niet hebben ofzo. Hij is dan net een klein kind. Ik wil het en je zorgt er maar voor dat ik het krijg. En als ik probeer uit te leggen dat het niet gaat, dan ziet hij maar 1 ding en dat is dat ik de baas wil spelen over het geld en over hem. En dan pas begint hij te roepen dat hij de volgende keer alles in beheer wil en dat hij alles gaat regelen enz.. Meestal zorg ik er ook voor dat hij dat geld de volgende dag krijgt..(ik leen of pak het toch van de spaar). Als het een paar dagen later weer goed is, dan draait hij het weer om, dat hij er niets mee te maken wil hebben en dat het toch goed gaat zoals het nu gaat enz. Oh ja ik ben niet zwanger dus kan het ook niet als excuus gebruiken..helaas.

wittewarda
10-06-2005, 10:43
Misschien zijn er toch nog mannen die vinden dat ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben te dragen.

Marisah
10-06-2005, 10:44
Wat je zegt klopt helemaal. Het is volgens mij typisch man. Hij wil niets weten van het financiele, ik probeer hem heel vaak te vertellen wat we op de rekening hebben staan en wat de plannen zijn. Maar het boeit hem niet. Hij luisterd dan maar half en als ik boos wordt dan zegt hij...jawel ik hoor je wel hoor. Het probleem is dat als hij geld nodig heeft voor iets...hij het gelijk wil hebben...en het boeit hem dan niet dat we het niet hebben ofzo. Hij is dan net een klein kind. Ik wil het en je zorgt er maar voor dat ik het krijg. En als ik probeer uit te leggen dat het niet gaat, dan ziet hij maar 1 ding en dat is dat ik de baas wil spelen over het geld en over hem. En dan pas begint hij te roepen dat hij de volgende keer alles in beheer wil en dat hij alles gaat regelen enz.. Meestal zorg ik er ook voor dat hij dat geld de volgende dag krijgt..(ik leen of pak het toch van de spaar). Als het een paar dagen later weer goed is, dan draait hij het weer om, dat hij er niets mee te maken wil hebben en dat het toch goed gaat zoals het nu gaat enz. Oh ja ik ben niet zwanger dus kan het ook niet als excuus gebruiken..helaas. Hahhaaa... tja, verschil is misschien dat ik hem dat geld niet gaf... wil je iets, dan ga je maar sparen en overleggen... want dan heeft zijn gedraal geleidt tot hetgeen hij wilde, namelijk die vage onnodige playstation, broek, computer, auto weet ik veel wat. Ik weet er alles van... hahahha.. alleen de mijne zeurde wel, maar hield ook weer op omdat dat geen zin had... hahhaha... het zijn ook kinderen, sorry hoor.. tenminste toen wel, nu is het anders, hij houdt dingen bij enzo... maar echt dat is pas sinds ik ben gekapt met werken en ik heeel duidelijk zei; JIJ MOET XX verdienen... JIJ bent de man, want ik ga het niet binnenbrengen.. sindsdien hoor, daarvoor luisterde hij ook nooit hahhaa... mannen... Maar goed, kijk geduld, tuurlijk geduld, maar geduld betekent niet alles over je heen laten komen, maar ook dingen slim en met tact aanpakken. Dus wel afspraken maken en over dingen praten, je hoeft niet te gaan slijmen, maar wees de volwassen persoon van de 2. E, alleen al daarom ben ik nog getrouwd hoor... :-)

Marisah
10-06-2005, 10:45

Ah, aan elke man zit een raar kantje... mijn opa zei altijd dat iedereen recht had op minimaal 1 afwijking... Iedereen heeft iets raars, wees blij dat dit jullie 'probleem' is en niet erger...

nourrif
10-06-2005, 10:46
Te laat voor wat?? Nu is het een probleempje straks wordt het een probleem. Zulke kleine probleempjes in een huwelijk moet je niet onderschatten; er zijn genoeg voorbeelden waarin het verkeerd is afgelopen door belachlijke simpele oplosbare probleempjes. Je zult het met het volgde eens zijn:" Voorkomen is beter dan genezen." :vrede:

wittewarda
10-06-2005, 11:06
Nu is het een probleempje straks wordt het een probleem. Zulke kleine probleempjes in een huwelijk moet je niet onderschatten; er zijn genoeg voorbeelden waarin het verkeerd is afgelopen door belachlijke simpele oplosbare probleempjes. Je zult het met het volgde eens zijn:" Voorkomen is beter dan genezen." :vrede: Leuk een man die meedoet aan een discussie en wel over het gedrag van de man. Vraagje aan jou als man zijnde: Hoe zou jij zijn als je vrouw: een pientere dame is die 32 uur werkt, een goede baan heeft, vrij onafhankelijk is, goed gebekt... Die zorg draagt voor jou en jullie 2 jonge kinderen. Ze doet de boodschappen met haar autootje, brengt jullie dochter naar sport, en noem maar op. Voel je je dan als man niet een klein beetje ... (ik zoek dat ene woord, maar kan het ff niet vinden). Heb je niet liever een vrouw die thuis zit en voor de kids zorgt. Zodat zij afhankelijk is van jou? Vertel ik ben reuze benieuwd naar de (eerlijke) mening van de marokkaanse man.

Pagina's : [1] 2