Bekijk volle/desktop versie : Liefde tussen een Marokaanse vrouw en nederlandse man



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

10-06-2005, 09:00
Hallo allemaal, ik ben niet van marokaanse afkomst, maar diegene waar ik zo verschrikkelijk verliefd op ben en zij ook op mij al twee jaar wel.nu is het probleem dat zij bang is om verstoten te worden door haar ouders als zij een relatie zou beginnen met mij.nu heeft zij besloten om niets met mij tebegonnen maar ik weet dat haar hart schreeuwt en verlangt naar mij en ik ook naar haar.
Help ons/mij wat kan moet(en) ik/ wij doen???????????????????
Ik wil haar niet kwijt en ik weet zeker dat als het kon en er een oplossing was zij die zou aangrijpen en we gelukkig konden worden samen.
wie o wie heeft raad/oplossing??????

Chucky

10-06-2005, 09:03


salaam chucky ...mn zus is ook getrouwd met een nederlandse man..alleen is hij wel katholiek...

ze is wel verstoten door mn vader ,maar gelukkig is het weer goed tussen mn vader en mn zus...wel wil ik weten of je moslim bent want jah...als je geen moslim bent en jullie willen sierieus een toekomst met elkaar opbouwen...is de kans een beetje heel groot dat je het kunt vergeten

10-06-2005, 09:09

Citaat door Chucky:
Hallo allemaal, ik ben niet van marokaanse afkomst, maar diegene waar ik zo verschrikkelijk verliefd op ben en zij ook op mij al twee jaar wel.nu is het probleem dat zij bang is om verstoten te worden door haar ouders als zij een relatie zou beginnen met mij.nu heeft zij besloten om niets met mij tebegonnen maar ik weet dat haar hart schreeuwt en verlangt naar mij en ik ook naar haar.
Help ons/mij wat kan moet(en) ik/ wij doen???????????????????
Ik wil haar niet kwijt en ik weet zeker dat als het kon en er een oplossing was zij die zou aangrijpen en we gelukkig konden worden samen.
wie o wie heeft raad/oplossing??????

Chucky
ben je moslim?

10-06-2005, 09:37

Citaat door soufiane37:
ben je moslim?
nee ben ik niet maar overweeg het nu heel sterk, zo errug sterk zijn de gevoelns en die van haar ook.

10-06-2005, 09:39


de toekomst is niet te voorspellen.. er is altijd een kans dat het kan slagen tussen jullie, maar persoonlijk acht ik die kans klein..

je moet zelf invullen in hoeverre je risico's wilt lopen.. heb je voor haar een hoop geduld, verdriet, frustratie etc over dan moet je het alsnog wellicht proberen.. denk je nee, dat is het me niet waard, live on happy ever after..

10-06-2005, 09:41
ps. ik acht die kans klein omdat zij niet eens haar best heeft gedaan om voor jullie te vechten.. ze geeft al bij voorbaat op.. das een slecht teken..

10-06-2005, 09:47

Citaat door La_Cosa_Nostra:
de toekomst is niet te voorspellen.. er is altijd een kans dat het kan slagen tussen jullie, maar persoonlijk acht ik die kans klein..

je moet zelf invullen in hoeverre je risico's wilt lopen.. heb je voor haar een hoop geduld, verdriet, frustratie etc over dan moet je het alsnog wellicht proberen.. denk je nee, dat is het me niet waard, live on happy ever after..
ik overweeg zelfs om moslim te worden maar hoe doe ik dat?
en ja ik heb alles voor haar over
en wat voor effect heeft het op mijn kinderen?

10-06-2005, 09:58

Citaat door Chucky:
ik overweeg zelfs om moslim te worden maar hoe doe ik dat?
en ja ik heb alles voor haar over
en wat voor effect heeft het op mijn kinderen?
Moslim wordt je niet voor een meisje! Je wordt moslim omdat je overtuigd bent van de islam, niet om met een meisje te kunnen trouwen. Moslim zijn betekent niet: ik noem me zelf moslim en klaar!

10-06-2005, 10:04

Citaat door Ayred:
Moslim wordt je niet voor een meisje! Je wordt moslim omdat je overtuigd bent van de islam, niet om met een meisje te kunnen trouwen. Moslim zijn betekent niet: ik noem me zelf moslim en klaar!
maar zo bedoel ik het ook niet
en zij heeft het er zelf ook al over gehad
ik denk echt niet van dit doe ik ff egt niet
maar mijn liefde is zo sterk

10-06-2005, 10:05

Citaat door Chucky:
maar zo bedoel ik het ook niet
en zij heeft het er zelf ook al over gehad
ik denk echt niet van dit doe ik ff egt niet
maar mijn liefde is zo sterk
en daarbij kan zij mij overtuigen en heb ik eralles voorover

10-06-2005, 10:06
Er is inderdaad een grote kans dat ze niet meer geaccepteerd zal worden door haar familie als ze met jou een relatie heeft.
Zoals eerder gezegd; moslim worden doe je niet voor iemand, je doet het enkel voor jezelf als je ervan overtuigd bent dat de islaam de enige en ware godsdienst is. Wat je altijd kan doen is je informeren over de islaam als je echt geinteresserd bent, er zijn genoeg websites.
Je kan ook andere bekeerlingen contacteren. Zo kan je beslissen of islaam iets voor jou is of niet.

Als je jou bekeerd is er geen probleem voor een huwelijk tussen jou en haar. Je moet wel met de goede intentie bekeren.

10-06-2005, 10:43

Citaat door Fallout:
Maar moslim worden doe je omdat je overtuigd bent van Allah.
Als je dit voor haar doet krijg je een heel zwaar leven. Want de Islam is niet alleen een geloof maar ook een levenswijze. Met alles wat je doet ben je met de Islam bezig. Ook zal je sowieso afstand van haar moeten nemen wanneer je je bekeert. En zelfs dan wie zegt dat haar ouders (stel je bent moslim) je accepteren?

- Je bent Nederlander
- Hoelang ben je moslim (ouders zijn bang dat je terug valt)

Het is niet zo eenvoudig als dat je denkt. Het is niet zo van, ik ga EVEN moslim worden. JE hele leven lang (stel je word 80) 5 x per dag bidden etc etc. Ik wil je er niet vanaf praten maar ik wil dat je je realiseert wat de Islam inhoud.

In het christendom leef je je leven met het geloof daarbij
In de Islam leef je met de Islam met je leven erbij.
er moet wel erbij gezegd worden, dat als je echt in Allah gelooft.... je juist een heel goed en mooi leven hebt als moslim...

dat 5 keer per dag bidden, is geen probleem... je gaat het zelfs missen als je het een keer vergeet...

ik ben moslim en ik kan niet echt zeggen dat ik een zwaar leven heb... Ik heb juist een heel mooi leven...

Chucky, ik raad je aan om je in de islam te verdiepen, heb je dat gedaan en geloof je oprecht in Allah ga haar hand vragen bij haar ouders...

10-06-2005, 10:57


Even allemaal reeel blijven, aub.
Als jullie van elkaar houden, prima, lekker trouwen en je niets aantrekken van de familie. En daarvoor hoef je echt niet 'voor de vorm' moslim te worden.
En ja, de ouders zullen gillen + schreeuwen en de broers en neven zullen je bedreigen, etc. etc.
Maar uiteindelijk komt alles goed en ontstaat er acceptatie, je moet je alleen niet laten intimideren door wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Jij hebt hun dochter toch ook veel te bieden?!
De oudere generatie moet maar eens van het idee af dat hun dochter alleen met een moslim 'mag' trouwen, al is dat maar een analfabete geitenhoeder uit het Rif.
Goede afspraken maken over hoe je de kinderen wilt opvoeden, religieus gezien dan. (je geeft ze Islam en Christendom beide mee en je laat ze zelf de keus)
Succes en een gelukkig leven samen, toegewenst !

10-06-2005, 11:01

Citaat door Smirnoff:
Even allemaal reeel blijven, aub.
Als jullie van elkaar houden, prima, lekker trouwen en je niets aantrekken van de familie. En daarvoor hoef je echt niet 'voor de vorm' moslim te worden.
En ja, de ouders zullen gillen + schreeuwen en de broers en neven zullen je bedreigen, etc. etc.
Maar uiteindelijk komt alles goed en ontstaan er acceptatie, je moet je alleen niet laten intimideren door wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Jij hebt hun dochter toch ook veel te bieden?!
De oudere generatie moet maar eens van het idee af dat hun dochter alleen met een moslim 'mag' trouwen, al is dat maar een analfabete geitenhoeder uit het Rif.
Goede afspraken maken over hoe je de kinderen wilt opvoeden, religieus gezien dan. (je geeft ze Islam en Christendom beide mee en je laat ze zelf de keus)
Succes en een gelukkig leven samen, toegewenst !
denk eerder dat in dit relaas realisme ver te zoeken is..

10-06-2005, 11:19

Citaat door Smirnoff:
Even allemaal reeel blijven, aub.
Als jullie van elkaar houden, prima, lekker trouwen en je niets aantrekken van de familie. En daarvoor hoef je echt niet 'voor de vorm' moslim te worden.
En ja, de ouders zullen gillen + schreeuwen en de broers en neven zullen je bedreigen, etc. etc.
Maar uiteindelijk komt alles goed en ontstaan er acceptatie, je moet je alleen niet laten intimideren door wat er allemaal zou kunnen gebeuren.
Jij hebt hun dochter toch ook veel te bieden?!
De oudere generatie moet maar eens van het idee af dat hun dochter alleen met een moslim 'mag' trouwen, al is dat maar een analfabete geitenhoeder uit het Rif.
Goede afspraken maken over hoe je de kinderen wilt opvoeden, religieus gezien dan. (je geeft ze Islam en Christendom beide mee en je laat ze zelf de keus)
Succes en een gelukkig leven samen, toegewenst !
met andere woorden, de moslims moeten assimileren?

een moslimvrouw mag enkel trouwen met een moslimman... en dat blijft zo...

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15