Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel geven jullie uit aan kadootjes?

Pagina's : [1] 2

tuinboon
09-06-2005, 21:31

ben heel benieuwd, ik meestal rond 150 euro, maar koop het hele jaar door niet alleen laatste moment, dat zijn kado's voor 2 schoonzussen en hun 2 mannen en allebei drie kinderen en een zwager voor schoonouders alleen boodschappen meestal kopen we in marokko grote dingen voor hun. Ik koop voor vrouwen en kinderen minimaal een kledingset, mannen alleen shirt of blouse en voor de kinderen ook nog speelgoed en hebbedingetjes en snoep Hoe doen jullie dat?

Marisah
09-06-2005, 21:54
ik koop niets... het is daar stukken goedkoper, dus mijn man zei al... we nemen ze daar wel mee, kunnen ze zelf wat uitkiezen... Neem wel wat snoep enzo mee, maar geen zakken met cadeaus... dan blijf ik aan de gang... M.

tangia21
09-06-2005, 22:50
150 euro voor al die personen????? wij 1200 euro.Echt geloof me, is niet normaal , ik weet het.Maar ja, wat verwacht je dan met 2 families die bestaat uit: 5 tantes van mijn man 2 ooms 1 vrouw van zijn en oom en 3 kinderen mijn opa en oma 2 tantes en hun mannen en 3 kids 1 oom van mij

Marisah
09-06-2005, 23:08
sorry hoor, maar jullie zijn gestoord... 1200 euro! WOW, dan wil ik dat JIJ elk jaar bij mij op vakantie komt, believe me voor dat geld geef ik je een droomvakantie... ik doe zelfs je slippertjes voor je aan als je uit bed komt :-) hahhaa... Nee, ik doe er niet aan hoor, ik vind het soms echt bijna uitbuiterij.. van wat sommige meenemen en kopen om de boel tevreden te houden. E, doe ff normaal.. familie moet blij zijn dat JIJ komt, niet je cadeaus... Of spreekt nu de gierige nl hahhaha... nee, ben niet echt gierig qua cadeaus vind ik... maar sommige die dwingen het gewoon af. Ik koop gewoon wat lekkere dingen van hier... en wat kleine dingetjes voor die kids daaro... Als je familie het niet zo breed heeft, dan kun je beter dat geld in cash aan ze geven en als ze het wel breed hebben dan liggen ze toch niet wakker van jouw dure cadeaus? Of ben ik nu weer gierig? M.

Manhattan girl
09-06-2005, 23:39

Het probleem is dat als je eenmaal daarmee begint, ze elk jaar verwachten dat je spullen meeneemt. Ik doe het ook niet, ik geef liever geld aan de mensen daar die het echt nodig hebben.

tangia21
09-06-2005, 23:41
als ik geld moet geven aan 21 personen dan kom ik nog veel en veel duurder uit

Manhattan girl
09-06-2005, 23:47
Ik geef ook niet aan de hele familie, maar alleen aan de behoeftigen. Sommige familieleden van mij hebben meer geld dan mijn hele familie samen hier in Nederland.

Nysha
10-06-2005, 01:25
echt tangia je bent gek!!! profiteurs noem ik dat, sogenaamd omdat je in europa woont ben je rijk....nouh....:s

tangia21
10-06-2005, 09:14
echt tangia je bent gek!!! profiteurs noem ik dat, sogenaamd omdat je in europa woont ben je rijk....nouh....:s iewa ik heb gewoon geen zin dat ze over mij gaan roddelen.(vooral schoonfamilie). Maar het is ook zo omdat we voor het eerst echt samen gaan na 3 jaar.(volgend jaar pas) en daarna als we elk jaar gaan, dan koop ik veel en veel minder :moe:

MarriedWoman
10-06-2005, 09:19
Ik vind het echt leuk om cadeautjes te kopen voor familie die weinig hebben, maar je moet het natuurlijk wel leuk houden voor jezelf, bang dat ze gaan roddelen ben ik zeker niet. En veel familieleden zijn toch nooit tevreden, behalve de mensen dus die ├ęcht weinig hebben. Die anderen durven nog om geld te vragen ook, daarom zei mijn vader altijd, beter geen cadeautjes kopen maar gewoon geld geven.

Old_Oem_Ishaaq
10-06-2005, 10:18
Ja hallo...je blijft maar aan de gang. Ik heb ook zo'n moeder..neemt voor iedereen wat mee. Maar dan ook echt iedereen...de buurvouw...de vrouw v/d hammam...de kleermaker etc..en dan nog de hele familie (incl schoonfamilie van mn tante). Je bent zoveel geld kwijt..en ze klagen altijd. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik getrouwd ben...niks neem. Je moet ze niet aan het idee laten wennen dat je kadootjes meeneemt. Als je schoonouders daar wonen..dan vind ik dat begrijpelijk. Maar de rest hoeft niet te verwachten dat ik iets haal..incl mn eigen tantes etc. En het is niet zo dat ik gierig/gemeen ben..maar dames zeg eens eerlijk: wanneer krijgen wij wat van hen? Echt, bij ons komen ze de spullen ophalen en dan zie je ze vervolgens de hele vakantie niet meer. Je wordt niet eens uitgenodigd voor thee etc. Mij niet gezien!

MarriedWoman
10-06-2005, 10:36
Ja hallo...je blijft maar aan de gang. Ik heb ook zo'n moeder..neemt voor iedereen wat mee. Maar dan ook echt iedereen...de buurvouw...de vrouw v/d hammam...de kleermaker etc..en dan nog de hele familie (incl schoonfamilie van mn tante). Je bent zoveel geld kwijt..en ze klagen altijd. Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik getrouwd ben...niks neem. Je moet ze niet aan het idee laten wennen dat je kadootjes meeneemt. Als je schoonouders daar wonen..dan vind ik dat begrijpelijk. Maar de rest hoeft niet te verwachten dat ik iets haal..incl mn eigen tantes etc. En het is niet zo dat ik gierig/gemeen ben..maar dames zeg eens eerlijk: wanneer krijgen wij wat van hen? Echt, bij ons komen ze de spullen ophalen en dan zie je ze vervolgens de hele vakantie niet meer. Je wordt niet eens uitgenodigd voor thee etc. Mij niet gezien! :haha: Doet me denken aan mijn familie, sommigen zie je echt letterlijk 1x en daarna de hele vakantie niet meer, zodra ze hun cadeautje hebben hoor je niks meer van ze! Echt erg hoor sommige mensen kennen echt geen schaamte. En dan nog die familie leden die bij alles wat ze bij je zien zeggen, aaaah ik vind dat zo mooi neem je dat volgend jaar ook voor mij mee? (Lees: Mag ik het hebben :hihi: ) Voor je het weet vertrek je uit Marokko met lege koffers omdat je al je eigen spullen ook hebt weggegeven, en een deel wordt natuurlijk gewoon gejat. En oh ja, ze willen je ook overal mee naartoe nemen! Maar ze nemen geen geld mee, dus taxi kosten en kosten voor eten/drinken etc., komt allemaal op jouw nek terecht. :haha: Of ben ik de enige met zo'n familie :o

Souraida
10-06-2005, 10:43

Mijn schoonouders zijn naar marokko teruggekeerd met drie dochters. Nou ik neem alleen wat mee voor hun als aandenken en voor zijn oma. Voor de rest neem ik niets mee voor niemand. Zodra je het doet verwachten ze het elk jaar van je. Mijn moeder heeft het vroeger gedaan en moet het nu ieder jaar doen. Voor de hele familie en buren. Nou mij niet gezien.

Marisah
10-06-2005, 10:48
oh gelukkig, ik ben niet die gierige Nederlander... hahhaa

Old_Oem_Ishaaq
10-06-2005, 10:50
:haha: Doet me denken aan mijn familie, sommigen zie je echt letterlijk 1x en daarna de hele vakantie niet meer, zodra ze hun cadeautje hebben hoor je niks meer van ze! Echt erg hoor sommige mensen kennen echt geen schaamte. En dan nog die familie leden die bij alles wat ze bij je zien zeggen, aaaah ik vind dat zo mooi neem je dat volgend jaar ook voor mij mee? (Lees: Mag ik het hebben :hihi: ) Voor je het weet vertrek je uit Marokko met lege koffers omdat je al je eigen spullen ook hebt weggegeven, en een deel wordt natuurlijk gewoon gejat. En oh ja, ze willen je ook overal mee naartoe nemen! Maar ze nemen geen geld mee, dus taxi kosten en kosten voor eten/drinken etc., komt allemaal op jouw nek terecht. :haha: Of ben ik de enige met zo'n familie :o Nee geloof me..je bent zeker niet de enige. Bij ons zeggen ze niet meer eens; neem je het volgend jaar mee. Ze zeggen recht in je gezicht: mag ik het hebben..jij kan in NL weer andere kopen (jah heb een boom op m'n rug). Vervelendste van alles vind ik: ik heb maat 36...jij maat 42...probeer dan niet m'n kleding te dragen. Maar ja..heb sabr..het zijn maar zes (LANGE) weken. En toch snak ik elk jaar weer naar Marokko...

Pagina's : [1] 2