Bekijk volle/desktop versie : verkering in Marokko



Pagina's : [1] 2 3

20-04-2002, 16:42
Ik ben 18 jaar , half Nederlands/Marokkaans en ik heb een vriend in Marokko, hij is 25 jaar. En ik wil graag weten wat men vindt van een leeftijdsverschil van 7 jaar en van een relatie met jongens in marokko. Ik heb weinig marokkanen in mijn omgeving hier en hun reacties zijn alleen maar negatief, ze begrijpen niet waarom ik niet iemand in Nederland zoek.
xje SaLwa

20-04-2002, 16:46


salaam xsalwa. een leeftijdsverschil van 7 jaar maakt niets zo veel uit als jullie genoeg van elkaar houden zou de liefde het wel overwinnen en wat maakt het uit wat andere mensen over jullie denken ok het is wel vervelend om het steeds te horen maar dat went ook wel en ze blijven ook niet hun hele leven hun bek open trekken. dus ik zou maar een ding zeggen en dat is ga op je gevoel af

20-04-2002, 16:56
Ik heb heel goed bedacht of het echte liefde is, en ik kan me niet voorstellen dat het allemaal voor een ticket is, maar dat weet ik natuurlijk nooit...Ik ben in ieder geval heel erg verliefd!

20-04-2002, 16:59
de vraag is of je van hem houdt en hij van jou, zoals je bent en niet voor een enkelreis naar nederland, bedoel er niks mee hoor. liefde is blind, het had ook een uuuuuhh chinees of negeriaan kunnen zijn( domme voorbeelden maar je snapt me wel). ik zou zeggen ga der voor als je weet dat hij de ware is en laat mensen praten. ik kan weten hoe mensen kunnen zijn, trek je daar niets van aan, echt. het gaat je alleen maar hoofdpijn bezorgen. marokkanen blijven nou eenmaal praten, dat zit in ons aard, niet allemaal natuurlijk. ik kan je een ding zeker zeggen, liefde voelt goed aan echt.

20-04-2002, 17:02


Ik ben een beetje roerstig in dit maar haraammmmmmmmmmmmmmmmmm

20-04-2002, 18:42

Citaat:
Origineel gepost door xsalwa
Ik ben 18 jaar , half Nederlands/Marokkaans en ik heb een vriend in Marokko, hij is 25 jaar. En ik wil graag weten wat men vindt van een leeftijdsverschil van 7 jaar en van een relatie met jongens in marokko. Ik heb weinig marokkanen in mijn omgeving hier en hun reacties zijn alleen maar negatief, ze begrijpen niet waarom ik niet iemand in Nederland zoek.
xje SaLwa
Ken je farah ???

21-04-2002, 17:03
Nee ik ken Farah niet...

21-04-2002, 17:05
oh sorry dan !!!

21-04-2002, 17:20

Citaat:
Origineel gepost door xsalwa
Ik heb heel goed bedacht of het echte liefde is, en ik kan me niet voorstellen dat het allemaal voor een ticket is, maar dat weet ik natuurlijk nooit...Ik ben in ieder geval heel erg verliefd!
Meid , ik heb het zelf ook meegemaakt toen ik net zo oud was als jij.
Helemaal verliefd en hij, hij was geweldig en ook helemaal verliefd op mij, hij was super knap, echt een fotomodel en ga zo maar door.
Maar achteraf bleek hij nog tig vriendinnetjes te hebben.
Tja, je kan hem niet controleren hé, vanuit nederland.

Je kan je er niets bij voorstellen dat het alleen maar voor de papieren zou zijn, toch?
Maar hoe weet jij of hij jou trouw is?
Hoe vaak hebben jullie contact?
Schrijven jullie ook met elkaar?
Stuurt hij je weleens een cadeau via de post?
Waarom denk je dat hij jou niet zou kunnen gebruiken voor papieren?

geef me hier antwoord op en wellicht kan ik je verder helpen.

21-04-2002, 17:24
Heb je daar geen cursus voor Sabrinat om er achter te komen of het echte liefde en of het nou gewoon voor Nederland is.

21-04-2002, 17:27

Citaat:
Origineel gepost door HoceimaChick
Heb je daar geen cursus voor Sabrinat om er achter te komen of het echte liefde en of het nou gewoon voor Nederland is.
Ik heb voor bijna alles een mini cursus.

voor al je vragen verwijs ik je door naar de topic Vraag het sabrinat bij onzinhoekje

21-04-2002, 17:33
Het leeftijdsverschil dat je aangeeft is niet zo groot maar je bent nog zo jong dame. Waarom jouw hoofd nu al breken over trouwen? Zorg eerst dat jouw studies voltooid zijn, dat je een diploma behaalt, jouw rijbewijs...zorg eerst voor jezelf dan pas kopzorgen maken over een man.

Mijn mening, de grootste groep van de mannen in Marokko die verliefd worden op een meisje uit het buitenland is grotendeels om uit Marokko weg te geraken...en dat is gewoon de waarheid, hoe je het ook draait of keert.

Er is maar een klein percentage die echt trouwt uit liefde...tenzij je het geluk hebt dat het wel zo is...de kans dat iemand echt van je gaat houden na de korte periode van de zomervakantie is vrij klein.

Je moet ook aan de gevolgen denken later als je 'm naar hier haalt, hij moet wennen, de taal leren, werken, vrienden maken, sociaal leven opbouwen....besef hoeveel tijd daar nodig voor is. En of jezelf dat geduld wel hebt.

Niet dat ik je het wil afraden maar wat je ook doet, je moet je er zeker goed bij voelen, van 't ogenblik dat je twijfelt zal het een teken zijn dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.

Veel geluk dame.

21-04-2002, 18:12


Liefde is nooit zonder risico, je moet stappen durven nemen wil je uiteindelijk gelukig zijn. Het is aan jou om te beslissen of je die stap wilt nemen. En Salwa ji weet diep van binnen zelf wat het juiste is om te doen. Alleen neem geen overhaaste beslissingen. En iemand die in Marokko woont heeft ook een hart en die zal ook wel ooit verliefd worden, misschien is jouw vriend dat nu ook wel. Maar het blijft een risico die je moet durven te nemen.En vertrouwen is ook heel belangrijk. Het leeftijdsverschil maakt al helemaal niet uit, dat zijn alleen maar getallen, dus dat maakt niks uit. Levenservaring zegt meer over een mens dan leeftijd.

Ik hoop dat alles goed zal uitpakken voor je.

22-04-2002, 19:59
Sabrinat,en ook anderen natuurlijk
Ik zal ff wat uitgebreider vertellen hoe het ongeveer zit. Ik heb hem al 2 zomers gezien. De 2e zomer (2001) vond ik hem best een leuke jongen, heel aardig en alles. Zijn zus is met mijn neef verloofd die vakantie en we hebben heel leuk gepraat. Thuis in november belde hij opeens op (ik had mn nummer zelf niet gegeven, die heeft hij van mn neef) en sindsdien bellen we bijna elke week en elke maand krijg ik een brief van hem. Ik zie hem komende zomer weer en ik zie dan wel hoe het verder loopt. Want via de telefoon is alles natuurlijk anders!
Ik kan dus niet controleren of hij trouw is, maar dat kan je bij niemand. Wat betreft de papieren, ook dat kan ik niet weten, ik realiseer me dat liefde blind maakt, maar ik heb wat manieren bedacht om daar achter te komen (TIPS ZIJN WELKOM!)
Ook even voor de duidelijkheid ik denk niet meteen aan trouwen, maar ik heb zoiets van: ik wacht wel af. Maar ik ben zo bang om bedrogen uit te komen.

Boesa van Salwa

22-04-2002, 20:26
Een tip Salwa, om erachter te komen of het hem om de papieren gaat of niet. Als jullie het een keer over de toekomst hebben zeg hem dan dat je het wel ziet zitten een toekomst met hem in Marokko in een leuk huisje gelegen aan het strand. Hoeft niet perse een huisje aan het strand. Als je er maar wat fantaseergedoe over de toekomst bijgooit. Hij kan na dit gehoord te hebben drie kanten op namelijk:

1) Hij laat niks meer van zich horen. Het ging hem dus om de papieren.
2) Hij laat wel wat van zich horen. Het gaat hem dus om jou.
3) Hij laat wel wat van zich horen. Hij weet dat het een valstrik is.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes

Pagina's : [1] 2 3