Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Oppas voor je kinderen als je werkt

Souraida
09-06-2005, 10:12

Hallo, Ik vroeg me af waar de werkende vrouwen hoe kinderen laten. Ik wil inshAllah binnenkort weer aan het werk en ben hier daarom nieuwsgierig naar. :D

Selly
09-06-2005, 10:15
Ik laat haar bij mijn schoonmoeder tijdens de dagen dat ik werk. Vinden ze allebei keileuk. Gaat op zich prima en vooral in het begin lijkt me dat ook beter dan zo'n klein hummeltje in een creche te laten.

Souraida
09-06-2005, 10:24
Ik laat haar bij mijn schoonmoeder tijdens de dagen dat ik werk. Vinden ze allebei keileuk. Gaat op zich prima en vooral in het begin lijkt me dat ook beter dan zo'n klein hummeltje in een creche te laten. Ja een creche lijkt me inderdaad niets. Ik zou me kind om eerlijk te zijn daar nooit heen willen brengen. Ik heb mijn ma gevraagd om op te passen voor me, want dan ga ik met een gerust hart weg. Als ze niet kon dan zou ik niet gaan werken. Hoeveel dagen per week werk je als ik vragen mag? En is het wel te doen met kinderen?

sahab
09-06-2005, 10:27
Ik laat haar bij mijn schoonmoeder tijdens de dagen dat ik werk. Vinden ze allebei keileuk. Gaat op zich prima en vooral in het begin lijkt me dat ook beter dan zo'n klein hummeltje in een creche te laten. Zo denk ik ook, ik ga mijn kind ensallah bij mijn moeder en schoonmoeder achterlaten de meeste veilige plek na mij! en inderdaad als ze baby zijn :je weet niet wat ie meskien doormaakt, als ze beginnen te praten en reageren vind ik het wel OK

Selly
09-06-2005, 10:31

Ik werk 4x9, het is erg zwaar dat wel, je maakt lange en drukke dagen maar als je dichtbij je moeder werkt is dat al een heel verschil. Is ook zielig voor je kindje dat ze zo vroeg uit de veren moet maar ja ze wennen er wel aan. Het is een kwestie van goed plannen en organiseren wanneer je huishoudelijke taken doet etc. Die van mij gaat als het goed is binnenkort naar de peuterspeelzaal, precies op het moment dat ze behoefte heeft aan speelkameraadjes. Hoeveel dagen in de week ga jij werken dan?

UndercoverAngel
09-06-2005, 10:34
Ik ga dan Insha Allah drie dagen in de week werken, mijn man gaat dan 1 dag in de week oppassen en de overige twee dagen mijn moeder, zus of schoonzus. Heb het al helemaal uitgestippeld, alleen zal het nog even duren voordat we Insha Allah aan kindjes gaan beginnen.. :) l'Ghaire Insha Allah.. .:UcA:.

Souraida
09-06-2005, 10:42
Ik werk 4x9, het is erg zwaar dat wel, je maakt lange en drukke dagen maar als je dichtbij je moeder werkt is dat al een heel verschil. Is ook zielig voor je kindje dat ze zo vroeg uit de veren moet maar ja ze wennen er wel aan. Het is een kwestie van goed plannen en organiseren wanneer je huishoudelijke taken doet etc. Die van mij gaat als het goed is binnenkort naar de peuterspeelzaal, precies op het moment dat ze behoefte heeft aan speelkameraadjes. Hoeveel dagen in de week ga jij werken dan? Ik weet het nog niet precies, denk gewoon fulltime. Ben het echt zat hier thuis. Ik ben nog nooit zolang thuis gebleven als nu. Sinds februari zit ik al thuis. Nou ik wacht nog op antwoord van een bedrijf waar ik heb gesolliciteerd dus als het goed is dan kom ik bij me moeder in de buurt te werken en me man heeft wisselende diensten dus die kan ook af en toe oppassen. Het zal even wennen worden maar gaat wel lukken denk ik inshAllah.

Souraida
09-06-2005, 10:44
Ik ga dan Insha Allah drie dagen in de week werken, mijn man gaat dan 1 dag in de week oppassen en de overige twee dagen mijn moeder, zus of schoonzus. Heb het al helemaal uitgestippeld, alleen zal het nog even duren voordat we Insha Allah aan kindjes gaan beginnen.. :) l'Ghaire Insha Allah.. .:UcA:. :goedzo: Ja parttime werken is eigenlijk ook een optie, maar ik denk dat ik dat later misschien ga doen. Ik wil nu in ieder geval lekker full time aan de slag zolang me moeder kan oppassen.

UndercoverAngel
09-06-2005, 10:46
:goedzo: Ja parttime werken is eigenlijk ook een optie, maar ik denk dat ik dat later misschien ga doen. Ik wil nu in ieder geval lekker full time aan de slag zolang me moeder kan oppassen. Ik werk nu 33 uur in de week dus dat is zoiezo niet heel erg veel en wil dan tegen die tijd naar de 30 uur in de week gaan.. Ik werk nu drie dagen tot 2 uur en twee dagen tot 4 uur, ik heb echt een luilekker baantje.. :o .:UcA:.

Selly
09-06-2005, 11:05
Ik weet het nog niet precies, denk gewoon fulltime. Ben het echt zat hier thuis. Ik ben nog nooit zolang thuis gebleven als nu. Sinds februari zit ik al thuis. Nou ik wacht nog op antwoord van een bedrijf waar ik heb gesolliciteerd dus als het goed is dan kom ik bij me moeder in de buurt te werken en me man heeft wisselende diensten dus die kan ook af en toe oppassen. Het zal even wennen worden maar gaat wel lukken denk ik inshAllah. Nou ik was het ook zat maar ik heb wel tranen met tuiten gehuild toen ik haar daar moest achterlaten op mn eerste werkdag. Ik wist niet hoe gauw ik naar huis moest rennen toen het 17 u was :D

Souraida
09-06-2005, 11:14
Mijn moeder past op mijn dochter. Is betrouwbaar en minder zielig voor de kleine. Van oma krijgt ze ook veel aandacht. Mijn dochter heeft 6 maanden op creche,maar dat was echt een ramp. Ze was altijd vies aan het eind van de dag en huilde omdat ze honger had en was opok heel erg moe aan het eind van de dag. En bij oma is het lekker gratis!! :D Ja precies daarom zou ik me kindje ook nooit naar een creche brengen. Ze gaan haar in een creche echt niet de nodige aandacht geven hoor. Ik moet er niet aandenken dat ze aan het huilen is en dat ze haar laten huilen.

Atlas_Gebergte
09-06-2005, 11:33
Ik ben nu zwanger, en is me eerste kind, ik heb zo afgesproken met me man, dat we het samen gaan doen, ik werk s ochtends en hij s avonds, dus zo wisselen we het uit. Ik wil me kind niet op een cresch zetten.

Souraida
09-06-2005, 11:36

Ik ben nu zwanger, en is me eerste kind, ik heb zo afgesproken met me man, dat we het samen gaan doen, ik werk s ochtends en hij s avonds, dus zo wisselen we het uit. Ik wil me kind niet op een cresch zetten. :goedzo: perfecte oplossing.