Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Huiswerk-klasje

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Marisah
08-06-2005, 21:09

Salaam alaikum, In het kader van 'iedereen zijn eigen tempo en ik wil meer aan islam doen'... start ik hierbij het huiswerk-klasje van marokko.nl. Het werkt als volgt: - iedereen die mee wil doen, doet mee, de rest dus niet. - zet elke week je voornemen op deze topic en als het lukt je vooruitgang, dat kan per dag, maar ook per week (wat je zelf wil) M.

Marisah
08-06-2005, 21:11
Voor deze week (8 juni) neem ik mijzelf voor om elke dag een bladzijde koran te lezen, sura al Ahqaf (46) en dit na afronding te herhalen. Verder neem ik mij voor om alle gebeden op tijd te bidden.

OemSoufian
08-06-2005, 21:13
Insha'Allah... Ik wil graag Insha'Allah ayat El Koersi helemaal onder de knie krijgen.... IK doe daar twee weken over.... Dan Insha'Allah ken ik hem uit mijn hoofd

oem_mujahid2
08-06-2005, 21:31
Dit is insha allah deze week mijn roostertje...hoop dat ik het kan waarmaken insha Allah! Mijn quraan herhalen, en alles opnieuw goed onder de knie krijgen. Een boekje beginnen(weet nog niet welke ) en deze proberen uit te lezen. Mijn salaat optijd bidden Dhikr van avond en ochtend elke dag doen Na elke salaat 1 hadith lezen

OemSoufian
08-06-2005, 21:33

Dit is insha allah deze week mijn roostertje...hoop dat ik het kan waarmaken insha Allah! Mijn quraan herhalen, en alles opnieuw goed onder de knie krijgen. Een boekje beginnen(weet nog niet welke ) en deze proberen uit te lezen. Mijn salaat optijd bidden Dhikr van avond en ochtend elke dag doen Na elke salaat 1 hadith lezen Zuster ik wil ook graag elke dag 1 hadith lezen... ik heb alleen geen boek ofzo en ik kan geen arabisch lezen. Weet jij misschien een oplossing. En dikr in wat voor vorm doe jij dat?

oem_mujahid2
08-06-2005, 21:40
Zuster ik wil ook graag elke dag 1 hadith lezen... ik heb alleen geen boek ofzo en ik kan geen arabisch lezen. Weet jij misschien een oplossing. En dikr in wat voor vorm doe jij dat? Ik heb nl boeken met ahadith ik kan zelf heel klein beetje arabisch lezen maar absoluut niet begrijpen, heb alle islamboeken in het nl. Ik heb een boekje heet citadel van de moslim, staan allemaal du3a in ...die je in de ochtend moet doen en inde avond...als je naar toilet gaat als je wudu hebt gedaan etc etc...

OemSoufian
08-06-2005, 21:44
Ja een boekje met dua's heb ik ook maar hadith inhet nederlands zou ik heel graag ook willen hebben vooral van Bouchari en Muslim

oem_mujahid2
08-06-2005, 21:48
Ja een boekje met dua's heb ik ook maar hadith inhet nederlands zou ik heel graag ook willen hebben vooral van Bouchari en Muslim Ik had eerst een masha allah boek met ahadith..heette tuinen der oprechten met allemaal mooie ahadith sahih. Die heb ik uitgeleend aan iemand weet alleen niet meer wie..ghair inshallah. Hier kun je ook ahadith lezen http://groups.msn.com/islamzusters/hadith120.msnw

Marisah
08-06-2005, 21:54
mss een tip voor mensen die graag hadieth willen lezen. Probeer ook de betekenis ervan op te zoeken en die erbij te pakken. Ik zeg altijd maar dat je beter een kant en klare lezing kan lezen, dan losse hadieth... want je bent snel geneigd om te zeggen oh kijk dat staat hiero in die hadieth en denkt dat je er een regel of gebod uit kan halen, maar vaak houden we geen rekening met andere hadieth/koran/uitspraken van geleerden etc. Lezingen kun je vinden op www.vangnetbadr.nl onder lezingen of op www.al-islaam.com of op www.el-tawheed.nl.

Marisah
08-06-2005, 21:55
link doet het bij mij niet!

oem_mujahid2
08-06-2005, 21:55
mss een tip voor mensen die graag hadieth willen lezen. Probeer ook de betekenis ervan op te zoeken en die erbij te pakken. Ik zeg altijd maar dat je beter een kant en klare lezing kan lezen, dan losse hadieth... want je bent snel geneigd om te zeggen oh kijk dat staat hiero in die hadieth en denkt dat je er een regel of gebod uit kan halen, maar vaak houden we geen rekening met andere hadieth/koran/uitspraken van geleerden etc. Lezingen kun je vinden op www.vangnetbadr.nl onder lezingen of op www.al-islaam.com of op www.el-tawheed.nl. Ja dat is waar, vaak zeggen mensen ja maar ik heb die en die hadith gelezen terwijl dat op iets heel anders slaat dan die situatie..ghair insha allah.

Marisah
08-06-2005, 21:58
juist, maar aan de andere kant kan het ook je hart openen... dus dan kan het weer geen kwaad... Wat ik bedoel te zeggen, ga niet als een gek hadieth lezen en denken dat je alleen gebaseerd op hadieth, een halve geleerde bent... zeg maar... Hou dus ook rekening met koran/andere hadith/geleerden etc.

fashionlady
08-06-2005, 22:19

leuk initiatief!!!! ik wil insha allah mijn gebeden op tijd bidden en elke dag een blz koran lezen voor het slapen.

Zusterke001
08-06-2005, 22:37
Ik wil me niet bemoeien of zo met jullie programma maar ik geef jullie één naseeha. 1. Op tijd bidden is een taak die je verplicht is gesteld dus dat moet je zowiezo doen...Zonder na te denken of uit te stellen. 2. Koop het boek: De zuilen van Islaam en Imaan. Dit is een boek over 'Aqiedah, dat is iets wat elke moslim moet kennen en elke moslim moet hiermee beginnen. Het is ook een boek over vele fiqh (praktische) vragen. 3. Ga dan over naar een hadith van buiten kennen of een surat uit het hoofd leren. Begin eerst met je Aqiedah en het boek de zuilen van islaam en imaan is :goedzo: een echte aanradertje van mijzelf.

UndercoverAngel
09-06-2005, 08:58
Ik ben deze week begonnen met het bidden van het fadjr gebed en tot nu toe gaat het Alhamdoelilah heel goed en Insha Allah zal het zo blijven gaan. Voor de rest bid ik (bijna) alle gebeden op tijd, behalve het Dhor gebed ivm werk.. :o Ik ben ook begonnen met lezen van de Islamitische boekjes (in het nederlands) die ik had aangeschaft. :) l'Ghaire Insha Allah, moge Allah (swt) onze Imaan versterken Insha Allah.. .:UcA:.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8