Bekijk volle/desktop versie : kledingstijl gehuwde en ongehuwde dames



Pagina's : [1] 2

08-06-2005, 19:02
Aan de getrouwde dames: In hoeverre hebben jullie je kledingstijl aangepast nadat jullie in het huwelijksbootje zijn gestapt? Ben je bijv. een hoofddoek gaan dragen, of heb je enkel het dragen van spijkerbroeken en andere "westerse kledij" afgezworen. Deed je dit op eigen initiatief, vanuit islamitisch oogpunt of liet je je beinvloeden door man, ouders, of schoonouders.

Aan de ongehuwde dames die westers gekleed gaan: Ben je van plan om je kledingstijl aan te passen naar eigen initiatief en omwille van je geloof of geef je toe aan de wensen van je man/schoonouders/ouders.

Dit geldt uiteraard niet voor dames die altijd al gekleed gaan conform de regels van de islam. Desalniettemin zijn jullie ook vrij om je mening met ons te delen.


gr. (B)engel

08-06-2005, 19:27


ik draag geen hoofddoek, en ik draag westerse kleding.Alleen niet te strak en over mijn kont

08-06-2005, 20:50
Ik ben me niet anders gaan kleden nadat ik getrouwd ben..nog steeds gewoon jilbaab en ghimaar..

08-06-2005, 20:53
Ik heb me kledingstijl niet aangepast toen ik trouwde. Maar ik trok altijd al dingen over me bil etc. En geen strakke kleding. Ik draag ook nog steeds geen hoofdoek. Inshallah komt het wel.

08-06-2005, 21:02


nee niets aangepast voor het huwelijk of mijn man...

Ik draag een beetje vage kleding, westers maar niet echt de mode... kan het moeilijk uitleggen... voorbeeld; ik draag een witte broek, witte gympen en dan een knalgele zeer wijde jurk (jilbaab stijl alleen iets korter)... dus ja, wat is dan je stijl he?

Vaak wel bedekt, maar wel veel kleurtjes... en vooral ongewone kleuren, oranje, paars, geel, roze... etc... Trouwens die stijl van mij veranderd ook elke keer, want ik heb in al die jaren alles gedragen, strak/kort/zwart/chimar/piratendoek echt vanalles..

M.

08-06-2005, 22:13
Mijn kledingstijl is nog steeds niet veranderd, draag nog steeds een spijkerbroek of gewoon zwarte broek, of linnen. Wel altijd iets langs erbovenop.

Binnen draag ik het met korte truitjes of shirts.

Ben geen rokkenfan, loop dus altijd rond in een broek.

Al van jongs af aan had ik een hekel om op straat te lopen met een onbedekte achterste, als was hij niet groot, voelde me niet lekker om met iets kort te lopen, en dat is nog steeds zo!

08-06-2005, 22:29
Ik als ongehuwde loop er in een eigen mix bij...
Draag rustig me spijkerbroek met jabador alleen weet ik niet of je het dan zo kunt noemen..
In elk geval korte djelaba met gympies en hoofddoek tsja en ik noem het hijaab...
Het is islamitisch met een westers tintje...

En ik ben niet van plan om voor een man me kledingstijl te veranderen...
Ik loop er graag leuk doch islamitisch bij...

08-06-2005, 22:42
Bedankt voor jullie reacties...Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om over mezelf te vertellen.
Off topic: Ik ben 28 jaar, ruim 4 jaar getrouwd en heb een dochtertje van bijna 2 jaar.
On topic: Ik ben niet veranderd van kledingstijl. Ik ben ook niet wijde kleding gaan dragen om mijn lichaam (borsten en kont) te bedekken. Ik draag nog steeds spijkerbroeken, rokjes en hemdjes. Mijn man heeft zich nooit gemoeid met hetgeen ik draag. Hij vindt het juist leuk dat ik er nog steeds hetzelfde uitzie als voorheen. Hij gaat dan ook vaak mee naar de winkels om kleding uit te zoeken voor mij.

08-06-2005, 22:48

Citaat door Marisah:
nee niets aangepast voor het huwelijk of mijn man...

Ik draag een beetje vage kleding, westers maar niet echt de mode... kan het moeilijk uitleggen... voorbeeld; ik draag een witte broek, witte gympen en dan een knalgele zeer wijde jurk (jilbaab stijl alleen iets korter)... dus ja, wat is dan je stijl he?

Vaak wel bedekt, maar wel veel kleurtjes... en vooral ongewone kleuren, oranje, paars, geel, roze... etc... Trouwens die stijl van mij veranderd ook elke keer, want ik heb in al die jaren alles gedragen, strak/kort/zwart/chimar/piratendoek echt vanalles..

M.
Hihihihihi, á la oilily?
Ik kan me er wel wat bij voorstellen....De buurvrouw van mijn schoonzus zie ik wel eens lopen in de meest vreemde kleurencombi. Als het ook nog eens leuke kleding is dan ziet het er echt wel mooi uit.

Misschien een domme vraag, maar wat is een jilbaab?

08-06-2005, 22:54

Citaat door HaagseHafida:
Ik als ongehuwde loop er in een eigen mix bij...
Draag rustig me spijkerbroek met jabador alleen weet ik niet of je het dan zo kunt noemen..
In elk geval korte djelaba met gympies en hoofddoek tsja en ik noem het hijaab...
Het is islamitisch met een westers tintje...

En ik ben niet van plan om voor een man me kledingstijl te veranderen...
Ik loop er graag leuk doch islamitisch bij...
Inderdaad, ik kom wel eens meiden tegen die er fantastisch uitzien met een hoofddoek. Ze weten deze heel mooi te combineren met leuke kleding.

08-06-2005, 23:07
ik heb mijn kledingstijl ook niet aangepast nadat ik getrouwd ben, ik kleed me wel westers.

08-06-2005, 23:14
Ik blijf dragen wat ik nu draag Inshallah...

broeken met iets langs erover..jurkje of tuniek/Jelaba/jabador van alles eigenlijk..

Ik zie niet in waarom je je anders zou moeten kleden als je getrouwd bent..

thallah xxx

09-06-2005, 00:09


ik draag westerse kleding bv een leuke kniebroek met een strak truitje grote riem veel kettingen en geen hoofddoek

09-06-2005, 08:39
Ik draag een hoofddoek en draag meestal broeken( spijkerbroeken, pantalons). Hou niet zo van rokken dus draag het bijna nooit. Ik ben me niet anders gaan kleden , nadat ik trouwde, me man zegt ook helemaal niets over mijn kleding.

09-06-2005, 08:50
Mijn kledingstijl is ook niet veel aangepast. Lange en wijde kleding wat goed bij een hoofddoek past.

Pagina's : [1] 2