Bekijk volle/desktop versie : abduljabbar verkeerd?



Pagina's : [1] 2 3

08-06-2005, 18:18
assalamu alaikom broeders en zusters..
naar aanleiding van een aantal topics heb ik gemerkt dat er vele broeders en zusters zijn die broeder Abduljabbar van Ven en zijn lezingen veroordelen. Persoonlijk heb ik geen idee wat deze mensen drijft om hem ongeloofwaardig te verklaren... is het omdat hij een nederlander van oorsprong is? dat slaat dan nergens op, want er is geen verschil in nationaliteiten in de islam, behalve in de taqwa.(la farqa baina araion aw 3ajamiyon ila bitaqwa). almoehimm, als ik naar zijn lezingen luister en het later nakijk komt zijn informatie altijd overeen.. dus kan iemand mij vertellen wat er verkeerd aan hem is? wassalaam
tazia

08-06-2005, 18:45


Wa alaikoemasalaam,

Er wordt gezegd dat hij te weinig kennis heeft om een lezing te geven, doordat hij slechts 6 maanden in madeenah gestudeerd heeft. Daarnaast zou hij een sheikh volgen (salmaan el3auwdah) die volgens bepaalde mensen als innovator (mubtadi3) is bestempeld. Dit alles bij elkaar opgeteld is voor hun een reden om broeder abduljabbar als 'gevaarlijk' te omschrijven.

Maar gair insha'Allah, dit is eigenlijk een zaak dat we links horen te laten liggen en ons gewoon zouden moeten concentreren op kennis opdoen en dergelijke. Door ons bezighouden met deze fitnah schenken we weinig aandacht meer voor el3ilm.

Moge Allah ons leiden,

Wa salaamou alaikoem

08-06-2005, 19:05

Citaat door AbouMoussa:
Wa alaikoemasalaam,

Er wordt gezegd dat hij te weinig kennis heeft om een lezing te geven, doordat hij slechts 6 maanden in madeenah gestudeerd heeft. Daarnaast zou hij een sheikh volgen (salmaan el3auwdah) die volgens bepaalde mensen als innovator (mubtadi3) is bestempeld. Dit alles bij elkaar opgeteld is voor hun een reden om broeder abduljabbar als 'gevaarlijk' te omschrijven.

Maar gair insha'Allah, dit is eigenlijk een zaak dat we links horen te laten liggen en ons gewoon zouden moeten concentreren op kennis opdoen en dergelijke. Door ons bezighouden met deze fitnah schenken we weinig aandacht meer voor el3ilm.

Moge Allah ons leiden,

Wa salaamou alaikoem
shoekran voor j reactie broeder, hij neemt tenminste de tijd om anderen met zijn kennis van het goede op de hoogte te brengen en zijn licht vann da3wa te doen. almoehimm, ik neem aan dat ik gewoon verder kan gaan met zijn lezingen volgen als er toch geen bewijzen voor deze beschuldigingen zijn..
wassalaam

08-06-2005, 19:41
Er is niks mis met hem, en lezingen geven kan iedereen doen wie maar wil, je kan namelijk lezing geven over een pebaalde onderwerp waarover je kennis bezit. Mensen komen hier met regeltjes aanlopen terwijl ze zelf niet eens alle regels volgen van de Islam, als je lezing geeft moet je meer dan 6 maanden hebben gestudeert??, wie zegt dat?, hij geeft lezingen en les aan jongeren

08-06-2005, 19:58



Citaat door anti-kufar:
Er is niks mis met hem, en lezingen geven kan iedereen doen wie maar wil, je kan namelijk lezing geven over een pebaalde onderwerp waarover je kennis bezit. Mensen komen hier met regeltjes aanlopen terwijl ze zelf niet eens alle regels volgen van de Islam, als je lezing geeft moet je meer dan 6 maanden hebben gestudeert??, wie zegt dat?, hij geeft lezingen en les aan jongeren
jazeker precies wat ik wilde zeggen broeder..

08-06-2005, 20:01

Citaat door AbouMoussa:
Wa alaikoemasalaam,

Er wordt gezegd dat hij te weinig kennis heeft om een lezing te geven, doordat hij slechts 6 maanden in madeenah gestudeerd heeft. Daarnaast zou hij een sheikh volgen (salmaan el3auwdah) die volgens bepaalde mensen als innovator (mubtadi3) is bestempeld. Dit alles bij elkaar opgeteld is voor hun een reden om broeder abduljabbar als 'gevaarlijk' te omschrijven.

Maar gair insha'Allah, dit is eigenlijk een zaak dat we links horen te laten liggen en ons gewoon zouden moeten concentreren op kennis opdoen en dergelijke. Door ons bezighouden met deze fitnah schenken we weinig aandacht meer voor el3ilm.
Moge Allah ons leiden,

Wa salaamou alaikoem
juist!

08-06-2005, 20:27
En hebben jullie hem gezien bij het 'elfde uur'. met andries knevel, waarin ze hem hebben beschuldigd dat hij geert wilders heeft dood gewenst???, ik vond hem echt goed daarin!!!, hij bleef kalm en hij gedroeg zich als hoe een goede moslim zich moet gedragen. En hij kwam op voor die 49 imams, hij loog niet, hij zei dat ze volgens de quran en sunna fout zaten en dat die ene imam die geen hand had gegeven goed zat, maar hij zei nog gelijk dat die 49 imams het misschien ook goed bedoelde dat ze die vrouw niet wouden kwetsen. Dit kunnen we niet zeggen over de kleine kinderen hier op deze zina forum die elkaar uitschelden en de geleerde uitschelden terwijl zij zelf niet eens de arabische alfabet kennen,... alif , alba, noen, hamza, die geleerde is fout, die geleerde is kufar, yeh kleine kindereeeeeen!!!

Jabber van de ven is een hele goede broeder!!!!!

08-06-2005, 20:52

Citaat door anti-kufar:
En hebben jullie hem gezien bij het 'elfde uur'. met andries knevel, waarin ze hem hebben beschuldigd dat hij geert wilders heeft dood gewenst???, ik vond hem echt goed daarin!!!, hij bleef kalm en hij gedroeg zich als hoe een goede moslim zich moet gedragen. En hij kwam op voor die 49 imams, hij loog niet, hij zei dat ze volgens de quran en sunna fout zaten en dat die ene imam die geen hand had gegeven goed zat, maar hij zei nog gelijk dat die 49 imams het misschien ook goed bedoelde dat ze die vrouw niet wouden kwetsen. Dit kunnen we niet zeggen over de kleine kinderen hier op deze zina forum die elkaar uitschelden en de geleerde uitschelden terwijl zij zelf niet eens de arabische alfabet kennen,... alif , alba, noen, hamza, die geleerde is fout, die geleerde is kufar, yeh kleine kindereeeeeen!!!

Jabber van de ven is een hele goede broeder!!!!!
volkomen mee eens, maar een ding broeder, het is abduljabbar van de ven, jabbar is alleen Allah
wassalaam

08-06-2005, 21:27

Citaat door hajja_tazia:
volkomen mee eens, maar een ding broeder, het is abduljabbar van de ven, jabbar is alleen Allah
wassalaam
Ja was ik vergeten, Abdul Jabaar bedankt voor je verbetering

08-06-2005, 21:37
Assalaamou3alikoum

Zusters en broeders Abduljabbar van der Ven is wel degelijk niet hetzelfde als degene die een wetschool volgen. (ik zeg niet of dat verkeerd is of niet Allah heeft ons een verstand gegeven) Namelijk hij is een gairmuqalidin iemand die taqleed doen van een wetschool verwerpt. Ook volgt hij blindelings Albanie (de zogenaamde selefies) en bin Baz en Oethemien, Munajid en Fawzaan. Kortom hij behoort niet tot de Ahlus Sunnah wa Djamaah, hij geeft dit ook toe door te zeggen ik ben een selefi en je kunt ok zien welke moskeeen hij aandoet.

Ik heb verder geen problemen met hem maar ik dacht misschien is dit een nuttige bijdrage aan uw vraag zuster.

Fijne avond toegewenst

Ma3salama

08-06-2005, 22:28

Citaat door hajja_tazia:
volkomen mee eens, maar een ding broeder, het is abduljabbar van de ven, jabbar is alleen Allah
wassalaam
Allah is Al-Jabbaar, als je gewoon jabbar zegt is er niets mis mee.

08-06-2005, 22:36
Salaam Ehliekoem,

Ik Probeer zovaak mogelijk naar Abdul Jabbar's lezingen tegaan, Wallahi hij heeft echt Mascha Allah lezingen gehouden, Echt Mascha Allah! Moge Allah met het Goede belonen In sah Allah.. Ameen!

Ik denk dat mensen kritiek hebben op Abdul Jabbar door die ene Uitzending, Ik weet niet of iedereen die uitzending heeft gevolgt op tv. Maarya.. Hij had iets gezegt.. Maar dat was zijn mening, Iedereen heeft tenslote recht op vrijheids van Meninguitting! Hij wenste iemand de dood, Ik ben die naam ff kwijt wie hij op dodenlijst had staan..
Moge Allah hem vergeven Ameen!

Fi Amaani Allah
Oegtiekoem Fi Dine[/FONT][/SIZE]



[SIZE=2][FONT=Comic Sans MS]PS: Hajja Tazia, Ga je aanstaande vrijdag naar Hijaabfestival en daarna naar lezing van Abdul Jabbar? Zoja let me Know dan gaan we blinddaten Haha

08-06-2005, 23:51


Sallamohlekom,

Ik heb het verhaal van Abdul Jabbar gelezen, ik kan niet voorstellen dta mensen zoiets over deze man zegt ik vind hem mashallah hij is goed bezig en zo hoort dat. Ken hem niet helemaal, maar toch sta ik 100% achter hem

08-06-2005, 23:57
Ik vind zijn lezingen prachtig





jasmina

09-06-2005, 00:50

Citaat door Ceuta_diamantje:
Salaam Ehliekoem,

Ik Probeer zovaak mogelijk naar Abdul Jabbar's lezingen tegaan, Wallahi hij heeft echt Mascha Allah lezingen gehouden, Echt Mascha Allah! Moge Allah met het Goede belonen In sah Allah.. Ameen!

Ik denk dat mensen kritiek hebben op Abdul Jabbar door die ene Uitzending, Ik weet niet of iedereen die uitzending heeft gevolgt op tv. Maarya.. Hij had iets gezegt.. Maar dat was zijn mening, Iedereen heeft tenslote recht op vrijheids van Meninguitting! Hij wenste iemand de dood, Ik ben die naam ff kwijt wie hij op dodenlijst had staan..
Moge Allah hem vergeven Ameen!

Fi Amaani Allah
Oegtiekoem Fi Dine
Lezen jullie niet wat ik schrijf??, ik heb al gezegd dat het een uitzending was bij andries knevel, het elfde uur, ik ken zijn naam omdat ik die uitzending met Abdul Jabber steeds opnieuw bleef kijken op internet, hij was zo zo hoort een moslim te zijn, en hij wenste niemand dood in die uitzending, hij vroeg aan hem of die het goed vond dat theo van gogh werd vermoord, hij zei dat die het niet goed vond ,maar dat hij een gevoel van blijdschap voelde, maar hij heeft niet gezegd dat de moord goed was, en op het laatst vroeg hij aan hem of die wou dat geert wilders dood ging, toen zei hij "hij gaat dood", toen vroeg die aan hem of die hem in 2 jaar dood wou hebben, hij zei toen "ja maar niet door een moslim", toen zei die andries knevel, aan kanker bijv?, hij zei "ja bijv", klaar dat was

Hierdoor ging de hele tweede kamer op zijn kop, zo een zielige land is dit, niks is goed hier, de weer is niet goed niks ... topheid van schijnheiligheid!!!! in dit land, vrijheid van meningsuiting, die broeder werd uitgenodigd op een uitzending, hij zei niet eens wat erg en ze wouden al nieuwe wetten voor hem gaan maken in de wetboek, mwuahahahaha zodat ze hem kunnen oppakken

Pagina's : [1] 2 3