Bekijk volle/desktop versie : Klopt dit volgens jullie?Het eerste jaar van het huwelijk, is het moeilijkste jaar?



Pagina's : 1 2 [3] 4 5

08-06-2005, 14:39
hiwa jou jaartje is dus het tweede jaartje. Sbar oe safi

08-06-2005, 14:40


nou, dan heb jij de ellende van het 1e jaartje dus nu. 3e jaar gaat het weer beter.
Iedereen moet wel even door een moeilijke tijd heen.
Geduld is het sleutelwoord voor een goed huwelijk.
Dus blijf geduld hebben lieve zister, het komt echt goed.

08-06-2005, 14:52

Citaat door Zusterke001:
hiwa jou jaartje is dus het tweede jaartje. Sbar oe safi
Ja blijkbaar wel...
Het valt wel tegen, ik dacht in het begin dat ik nooit ruzie zou krijgen met mijn man...blijkbaar hoort het er dus bij

08-06-2005, 14:53

Citaat door soulfa:
nou, dan heb jij de ellende van het 1e jaartje dus nu. 3e jaar gaat het weer beter.
Iedereen moet wel even door een moeilijke tijd heen.
Geduld is het sleutelwoord voor een goed huwelijk.
Dus blijf geduld hebben lieve zister, het komt echt goed.
InchaAllah...
Allahoema j3elna miena sabirien..

08-06-2005, 15:05


Ik sluit mij bij alle dames aan !! En ik ben het zeker eens met Zusterke.

Ik herken mezelf in jouw verhaal !

Lah y 3atina sbar incha Allah.....

P.s: een man moet je uiteindelijk heropvoeden / kneden

08-06-2005, 15:16
jo hier nog 1!!

wij hebben wel de 1e anderhalf jaar veel gezeik gehad.

ik was van huis uit anders gewend, hij ook.
je doet automatisch wat je gewend bent, waardoor de ander zich gaat irriteren en andersom. en dan barsten de bommen vaak.

ik dacht ook bij elke ruzie, ik heb geen goeie keus gemaakt we passen voor geen meter bij elkaar.
en inderdaad, wat saadia ook zei, in gedachten denk je wacht maar ik ga toch bij je weg.

ik ben nu 3 jr getrouwd en de rust is hamdoulilah al een tijd terug gekeert. hij heeft zich aan bepaalde dingen van mij aangepast en ik aan hem.
hij weet nu precies hoe ik in mekaar steek, wat ie wel en niet kan zeggen, en zo is dat ook bij mij.

vooral sinds ik zwanger was van maisam tot op heden, gaat t super tussen ons. (afkloppen) hamdoulilah.
ik hoop dat dit zo blijft.

tuurlijk zijn er nog altijd weleens kleine ruzie-tjes. maar uiteindelijk zegt 1 van ons ' ik vind dit niet de moeite waard om ruzie over te maken'.
ik was voorheen ook iemand die 2 dgn boos kon blijven.nu niet meer.
en in het begin waren we allebei superkoppig. niemand gaf toe. we riepen allebei DE FOUT LIGT BIJ JOU!!
nu geef ik toe wat ik fout heb gedaan en hij ook.
de zin: Allah m3a sabirien, klopt dus echt!!

de meeste scheidingen gebeuren ook in het 1e jaar. maar als je ff door de zure appel heen bijt, komt wel goed inchaAllah.

08-06-2005, 15:23

Citaat door Zusterke001:
bijna 2 jaar het is niet zo dat we met Chinese vazen hebben zitten gooien maar het was wel een moeilijk jaartje. Aanpassen aan hem enzo. Ik geloof het niet als jullie zeggen, ik heb nooooooooooooit een helse ruzie met hem gehad in mijn eerste jaartje. Jij kaftanmode?
Ik heb in het 3e jaar, wat moeite gehad (vaker ruzies)
ik denk dat het komt, omdat je zo gewend aan elkaar raakt, dat je "vergeet" om echt tijd en zo voor elkaar te maken, de man wordt laks en de vrouw voelt zich dan verwaarloosd en denkt is dit het nu??? (en als er al kinderen in het spel zijn, dan komt ook nog de vermoeidheid en weinig tijd voor elkaar bij kijken)


Dus het dipje is bij mij in het 3e jaar gekomen. Dit hoor ik ook vaker bij mijn vriendinnen. (maak je borst maar nat zusterke )

Maar....daarna wordt het steeds beter, de liefde wordt groter en de verbondenheid sterker insllah

08-06-2005, 15:23
Onze ruzies zijn nu niets meer waard, effe tegen elkaar schreeuwen en tis weer opgelost, vroegen kon ik er dagen boos om worden, dan negeerde ik hem totaal.

Nu als de een schreeuwt, lacht de ander al.

Sardina: Klinkt gek, maar ik voelde me altijd stoer met de gedachte, pfff ik pak mijn spullen en ik ga weg. Ik dacht er heel makkelijk over

In gedachte had ik ook al mijn toekomstige huisje ingericht
Ik zou dan niet terug bij mijn ouders wonen natuurlijk, rust dat had ik nodig.

Erg he, als ik het nu zo typ, realiseer ik me dat ik niet echt spoorde, of dat ik misschien nog niet volwassen was.

Maar hamdoelilah alles is nu zo normaal en goed.

Over 9 dagen, 10 jaar getrouwd hamdoelilah.
(aleen weet hij het natuurlijk weer niet )

08-06-2005, 15:24

Citaat door Sardina:
jo hier nog 1!!

wij hebben wel de 1e anderhalf jaar veel gezeik gehad.

ik was van huis uit anders gewend, hij ook.
je doet automatisch wat je gewend bent, waardoor de ander zich gaat irriteren en andersom. en dan barsten de bommen vaak.

ik dacht ook bij elke ruzie, ik heb geen goeie keus gemaakt we passen voor geen meter bij elkaar.
en inderdaad, wat saadia ook zei, in gedachten denk je wacht maar ik ga toch bij je weg.

ik ben nu 3 jr getrouwd en de rust is hamdoulilah al een tijd terug gekeert. hij heeft zich aan bepaalde dingen van mij aangepast en ik aan hem.
hij weet nu precies hoe ik in mekaar steek, wat ie wel en niet kan zeggen, en zo is dat ook bij mij.

vooral sinds ik zwanger was van maisam tot op heden, gaat t super tussen ons. (afkloppen) hamdoulilah.
ik hoop dat dit zo blijft.

tuurlijk zijn er nog altijd weleens kleine ruzie-tjes. maar uiteindelijk zegt 1 van ons ' ik vind dit niet de moeite waard om ruzie over te maken'.
ik was voorheen ook iemand die 2 dgn boos kon blijven.nu niet meer.
en in het begin waren we allebei superkoppig. niemand gaf toe. we riepen allebei DE FOUT LIGT BIJ JOU!!
nu geef ik toe wat ik fout heb gedaan en hij ook.
de zin: Allah m3a sabirien, klopt dus echt!!

de meeste scheidingen gebeuren ook in het 1e jaar. maar als je ff door de zure appel heen bijt, komt wel goed inchaAllah.

08-06-2005, 15:32

Citaat door saadia29:
Onze ruzies zijn nu niets meer waard, effe tegen elkaar schreeuwen en tis weer opgelost, vroegen kon ik er dagen boos om worden, dan negeerde ik hem totaal.

Nu als de een schreeuwt, lacht de ander al.

Sardina: Klinkt gek, maar ik voelde me altijd stoer met de gedachte, pfff ik pak mijn spullen en ik ga weg. Ik dacht er heel makkelijk over

In gedachte had ik ook al mijn toekomstige huisje ingericht
Ik zou dan niet terug bij mijn ouders wonen natuurlijk, rust dat had ik nodig.

Erg he, als ik het nu zo typ, realiseer ik me dat ik niet echt spoorde, of dat ik misschien nog niet volwassen was.

Maar hamdoelilah alles is nu zo normaal en goed.

Over 9 dagen, 10 jaar getrouwd hamdoelilah.
(aleen weet hij het natuurlijk weer niet )
Hahahaha, het blijven mannen

08-06-2005, 15:34

Citaat door saadia29:
Onze ruzies zijn nu niets meer waard, effe tegen elkaar schreeuwen en tis weer opgelost, vroegen kon ik er dagen boos om worden, dan negeerde ik hem totaal.

Nu als de een schreeuwt, lacht de ander al.

Sardina: Klinkt gek, maar ik voelde me altijd stoer met de gedachte, pfff ik pak mijn spullen en ik ga weg. Ik dacht er heel makkelijk over

In gedachte had ik ook al mijn toekomstige huisje ingericht
Ik zou dan niet terug bij mijn ouders wonen natuurlijk, rust dat had ik nodig.

Erg he, als ik het nu zo typ, realiseer ik me dat ik niet echt spoorde, of dat ik misschien nog niet volwassen was.

Maar hamdoelilah alles is nu zo normaal en goed.

Over 9 dagen, 10 jaar getrouwd hamdoelilah.
(aleen weet hij het natuurlijk weer niet )
Masha Allah zolang getrouwd al

08-06-2005, 16:03
Blijkbaar heeft elk huwelijk zijn ups en downs hé ?!

Als ik er soms op terugdenk denk: 'amai, maakten wij daarvoor ruzie ??, dat is toch niet de moeite waard '

Maar ja, in die tijd probeerde ieder stoer over te komen en niet van zijn nafs te doen, maar ja nu zal ik al veel vlugger doen alsof ik iets niet gezien of gehoord heb. En gaat het el hamdoulilah goed

Geduld, geduld....zo gaat dat nu eenmaal met mannen

08-06-2005, 16:08


Bij mij waren de eerste drie jaren de mooiste jaren. Hij droeg me echt op handen en voeten en was altijd heel attent. Kreeg onverwacht allemaal mooie cadeaujes en als ik soms thuis was dan had hij een vaak hele grote bos rode rozen voor mij gekocht.

Na de geboorte van mijn zoontje kregen we het pas moeilijk. Ik had echt niet verwacht dat ik dat zou overleven. En zag me ook al in gedachte als een alleenstaande vrouw. Opeens was mijn man niet meer mijn grote liefde mijn grote held.
Dat werd toen mijn zoontje en ik vond zijn aanwezigheid echt vreselijk. Ik vond het besef dat hij niet meer de belangrijkste persoon was ook heel erg confronterend.
Na 8 maanden toen ik weer ging werken en ik weer helemaal in mijn rite kwam. Werd hij weer mijn geliefde. Alhamdillilah.

08-06-2005, 17:23

Citaat door houda99:
Bij mij waren de eerste drie jaren de mooiste jaren. Hij droeg me echt op handen en voeten en was altijd heel attent. Kreeg onverwacht allemaal mooie cadeaujes en als ik soms thuis was dan had hij een vaak hele grote bos rode rozen voor mij gekocht.

Na de geboorte van mijn zoontje kregen we het pas moeilijk. Ik had echt niet verwacht dat ik dat zou overleven. En zag me ook al in gedachte als een alleenstaande vrouw. Opeens was mijn man niet meer mijn grote liefde mijn grote held.
Dat werd toen mijn zoontje en ik vond zijn aanwezigheid echt vreselijk. Ik vond het besef dat hij niet meer de belangrijkste persoon was ook heel erg confronterend.
Na 8 maanden toen ik weer ging werken en ik weer helemaal in mijn rite kwam. Werd hij weer mijn geliefde. Alhamdillilah.
Daar heb ik soms ook zo'n schrik voor, daarom dat ik zo erg twijfelde om aan kinderen te beginnen.....

08-06-2005, 17:28
Yep helemaal mee eens....

Pagina's : 1 2 [3] 4 5