Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : getrouwd alleen voor de marokaanse wet en niet voor nederlandse wet

lina26
07-06-2005, 22:57

Salaam wie weet of het mogelijk is om je baby bij het consulaat in te schrijvenm,dus voor nederlandse wet ben je samenwonend en mar.wet getrouwd zouzja in marokko getekend, je hebt geen nederlands trouwboekje!! ma'salaama

lilmizz
07-06-2005, 23:09
Als je je kind gaat aangeven bij het consulaat of gaat trouwen gaat dit dacht ik meteen door naar het gemeentehuis...of niet:confused:

nissrin
07-06-2005, 23:16
Als je je kind gaat aangeven bij het consulaat of gaat trouwen gaat dit dacht ik meteen door naar het gemeentehuis...of niet:confused: nee je moet als je souzia hebt het aangeven bij de gemeentehuis en ook als je een kind moet je dat doen, Gaat niet uitomatisch via het consulaat.

nissrin
07-06-2005, 23:19
Salaam wie weet of het mogelijk is om je baby bij het consulaat in te schrijvenm,dus voor nederlandse wet ben je samenwonend en mar.wet getrouwd zouzja in marokko getekend, je hebt geen nederlands trouwboekje!! ma'salaama Ik had ook zousja gedaan in maroc, maar heb het aangegeven bij de gemeente en dan ben voor de nederlandse wet ook getrouwd . Ik had ook geen trouwboekje . maar heb onlangs ook een kind gekregen en heb ik het bij de geemente aangegeven en daarna voor de marokaanse wet heb ik hem bij de consulaat aangeven.

lilmizz
07-06-2005, 23:28

nee je moet als je souzia hebt het aangeven bij de gemeentehuis en ook als je een kind moet je dat doen, Gaat niet uitomatisch via het consulaat. oke weet ik dat ook weer..thanks!

Kortjakje
07-06-2005, 23:54
Je moet bij de geboorte van je kind aangifte doen bij burgerzaken. Of jij en je partner gehuwd zijn voor de Nederlandse wet maakt in deze niet uit. Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat je partner zich al tijdens de zwangerschap bij burgerzaken moet melden om de ongeboren vrucht te erkennen. Dit, omdat jullie voor de Nederlandse wet ongehuwd zijn. Na de geboorte moet hij zich eveneens melden bij de gemeente om het kind te erkennen. Alleen als het kind erkend is zal deze de achternaam van de verwekker kunnen dragen. Omdat je reeds voor de Marokkaanse wet getrouwd bent is het niet meer dan logisch dat je vervolgens aangifte doet bij het Marokkaanse consulaat.