Bekijk volle/desktop versie : wk Kwalificatiewedstrijden: groep van Nederland en Tsjechie



07-06-2005, 17:53
Andorra: Deze voetbaldwerg lijkt voornamelijk als de schietschijf van de andere landen te gaan fungeren. Vermoedelijk zijn duels tegen Andorra niet mooi, omdat men met een verdediger of negen aan zal treden. De beste spelers van Andorra spelen in lage Spaanse divisies. Spits Julí Sánchez en verdediger Ildefons Lima zijn redelijke voetballers, de rest bestaat vooral uit goedwillende amateurs.

Armenië: Ook van Armenië moeten we niet al te veel verwachten. Het land zal misschien in thuiswedstrijden her en der een onverwacht puntje mee kunnen pikken, maar hoort bij de mindere ex-Sovjetstaten. De meeste spelers hebben een naam die eindigt op -ian en nauwelijks enige ervaring buiten het eigen land. De beste en bekendste speler is Ara Hakobian, die geruime tijd bovenaan stond in het klassement van Europees Topscorer met 45 voltreffers. Hij werd later ingehaald door spelers uit de grotere competities.

Finland: De Finnen jagen al enkele jaren tevergeefs op een plaats op een eindtoernooi. Nederland speelde ooit eens gelijk in een kwalificatieduel in Finland en zal met name in het uitduel moeten oppassen. Jari Litmanen speelt, mits fit, nog altijd een rol voor de Finnen, maar Liverpool-verdediger Sami Hyypiä is minstens zo belangrijk. Ook spelers als Joonas Kolkka, Mika Nurmela en Petri Pasanen zijn uiteraard bekenden voor ons. De spitsen zijn waarschijnlijk Jonathan Johansson van Charlton en de veelvuldig scorende Mikael Forssell, die vorig jaar op huurbasis voor Birmingham City het net 17 keer vond in de competitie. Ook doelman Jussi Jaaskelainen, uitkomend voor Bolton, is een uiterst betrouwbare speler. Finland is dus een opponent om rekening mee te houden.

Macedonië: Ook een ploeg die met name in het uitduel lastig kan zijn, waar het team zich weet gesteund door fanatieke fans. Sowieso niet te onderschatten, aangezien Engeland 2-2 speelde thuis, in de EK-kwalificatie. Macedonië heeft met Artim Sakiri een handige voetballer, die ook makkelijk kan scoren. Verder heeft het team weinig echt bekende namen, maar wel een team dat bereid is voor elkaar te werken. Mile Krstev van FC Groningen speelt ook een rol in het team.

Nederland: Nederland staat op een kruispunt. Er komt een nieuwe bondscoach, die een mix moet maken tussen de nieuwe lichting en de oudere spelers die wel doorgaan. Frank de Boer, Jaap Stam en Marc Overmars zwaaien zeker af, Cocu twijfelt nog. Bouma, Heitinga, Sneijder, van der Vaart en Robben zullen zeker een belangrijke rol moeten gaan spelen, met Ruud van Nistelrooij, wellicht de nieuwe aanvoerder. De vraag is wie zich nog meer gaan aandienen en wat voor systeem de bondscoach wil spelen. Met slechts Andy van der Meyde als rechtsbuiten, lijkt 4-3-3 uitgesloten.

Roemenië: Ook Roemenië heeft een nieuw team gebouwd. Na het missen van het EK heeft men jongere spelers ingepast en de dikke zege op Duitsland voor het EK was een voorbode van de kracht van dit elftal. Chivu is natuurlijk een wereldverdediger, Lobont een betrouwbare goalie en Mutu blijft ondanks een minder jaar bij Chelsea onomstreden. Aangevuld met jonge en ervarener krachten uit de eigen competitie of uit vooral de Turkse competitie zal Roemenië een lastige opponent zijn. Spelers als Cernat, Dancilescu, Iencsi, Stoican, Rat, Pancu, Bratu en Mitea willen zich aan een groot publiek presenteren.

Tsjechië: Op voorhand favoriet. Poborsky stopt na 99 caps zeker, Smicer twijfelt, de rest lijkt te blijven. Met Cech, één van de beste keepers ter wereld, Ujfalusi en Jankulovski - mogelijk beiden naar Juventus -, Rósicky, Galásek, Koller, Nedved en de nieuwe shooting star Baros is de basis nog steeds ijzersterk. Een nieuwe lichting dient zich al aan, met spelers als Hübschmann, Rozehnal, Kobylik en Pesir.



Tsjechië - Andorra werd 8-1 dus. Vratislav Lokvenc was met 2 goals de beste Tsjechische schutter. Bijzonder waren de goals van Tomás Galásek (penalty, zijn eerste interlandgoal ooit) en Jan Koller (is nu alleen recordtopscorer van de Tsjechische nationale ploeg). Vladimir Smicer, Milan Baros (na een heel mooie aanval), Tomás Rósicky (penalty) en Jan Polák maakten de 8 vol. Voor Andorra scoorde Riera en kreeg aanvoerder Justo Ruíz de rode kaart (2 x geel).

Macedonië kwam via Goran Pandev met 0-2 voor in Armenië. Hij scoorde één vanaf de stip. Invaller Edgar Manucharyan (Ajax) scoorde snel na zijn entree tegen, maar het bleef 1-2.

STAND:

1. Nederland 7-19
2. Tsjechië 7-18
3. Roemenië 8-13
4. Finland 6-9
5. Macedonië 8-8
6. Armenië 8-4
7. Andorra 8-4

Zoals verwacht gaat het tussen Nederland en de Tsjechen

07-06-2005, 18:38


Wat denk jij dat het gaat worden morgen tussen Nederland en Finland?

07-06-2005, 18:44

Citaat door Pace:
Wat denk jij dat het gaat worden morgen tussen Nederland en Finland?
Nederland zal daar verliezen

07-06-2005, 18:49

Citaat door VerseGeruchten:
Nederland zal daar verliezen
Ai. Is Finland dan echt zo goed op dit moment? Ik weet dat ze een aantal goede namen hebben maar als je naar het klassement (al 9 verliespunten) kijkt staan ze toch ver achter Nederland en Tsjechie.

Bovendien zijn ze ook al zo goed als zeker uitgeschakeld dus misschien is de motivatie dan ook niet zo goed.

PS.
Ik hoop dat je ongelijk hebt.

07-06-2005, 18:52



Citaat door Pace:
Ai. Is Finland dan echt zo goed op dit moment? Ik weet dat ze een aantal goede namen hebben maar als je naar het klassement (al 9 verliespunten) kijkt staan ze toch ver achter Nederland en Tsjechie.

Bovendien zijn ze ook al zo goed als zeker uitgeschakeld dus misschien is de motivatie dan ook niet zo goed.

PS.
Ik hoop dat je ongelijk hebt.
Nederland had al moeite met Finland in Eindhoven staan nog in hun eigen land

07-06-2005, 18:58

Citaat door VerseGeruchten:
Nederland had al moeite met Finland in Eindhoven staan nog in hun eigen land
Klopt, maar ondertussen zijn we alweer een, als ik me niet vergis, jaar verder. In de tussentijd is het team veranderd, hebben ze meer de kans gehad om op elkaar in te spelen. In die periode speelde Nederland ook gelijk tegen Macedonie (?). Ik hoop dat ze daar ook van geleerd hebben. Verder denk ik dat die 3 daagse trainingsstage ook wel wat nut heeft gehad. Ik hou hoop.

Maar vind jij Finland beter dan Roemenie?

07-06-2005, 19:11

Citaat door Pace:
Klopt, maar ondertussen zijn we alweer een, als ik me niet vergis, jaar verder. In de tussentijd is het team veranderd, hebben ze meer de kans gehad om op elkaar in te spelen. In die periode speelde Nederland ook gelijk tegen Macedonie (?). Ik hoop dat ze daar ook van geleerd hebben. Verder denk ik dat die 3 daagse trainingsstage ook wel wat nut heeft gehad. Ik hou hoop.

Maar vind jij Finland beter dan Roemenie?
Nederland speelt nog steeds slecht,ze hebben volgens mij een engel ingehuurd

Finland uit is niet te onderschatten,Normaliter heeft Nederland meer kwaliteiten, maar de Finnen zullen moeten. Het zou best eens een pijnlijke avond kunnen worden voor Nederland

Roemenie heeft nog geen goede systeem gevonden zodra zij die hebben gevonden dan zijn ze niet meer te stoppen met z'n kwaliteit team

07-06-2005, 19:20

Citaat door VerseGeruchten:
Nederland speelt nog steeds slecht,ze hebben volgens mij een engel ingehuurd
Tsja hier heb je gewoon gelijk in. Ik snap ook niet hoe ze het doen, maar uiteindelijk telt het resultaat.


Citaat door VerseGeruchten:

Finland uit is niet te onderschatten,Normaliter heeft Nederland meer kwaliteiten, maar de Finnen zullen moeten. Het zou best eens een pijnlijke avond kunnen worden voor Nederland
Ze hebben idd het thuisvoordeel, maar kan Finland in theorie Tsjechie en/of Nederland nog inhalen dan (ik ga er iig van uit dat Nederland en Tsjechie tegen Andorra en Armenie zullen winnen). Volgens mij zijn ze praktisch niet meer in te halen. Misschien is het meer de motivatie gewoon proberen elke wedstrijd te winnen. Finland heeft zelf ook een behoorlijke spelersgroep. Alleen denk ik dat Litmanen een beetje overschat wordt op dit moment. Hij is niet meer de speler die hij bij Ajax was.


Citaat door VerseGeruchten:

Roemenie heeft nog geen goede systeem gevonden zodra zij die hebben gevonden dan zijn ze niet meer te stoppen met z'n kwaliteit team
Ze hebben idd een hoop goede spelers. Ik denk dat het grootste probleem was, dat een aantal spelers gewoon geen wedstrijd ritme had (vooral Mitea en Mutu). Maar ik hoop dat je gelijk hebt aangezien dat betekent dat Roemenie misschien wat puntjes van Tsjechie kan afpakken.

07-06-2005, 19:25

Citaat door Pace:
Wat denk jij dat het gaat worden morgen tussen Nederland en Finland?
Nederland gaat winnen

07-06-2005, 19:29

Citaat door Maroc_4_ever:
Nederland gaat winnen
Een optimist. . Hopelijk blijft die engel ook morgen nog aan de zijde van Nederland.

07-06-2005, 19:38

Citaat door Pace:
Tsja hier heb je gewoon gelijk in. Ik snap ook niet hoe ze het doen, maar uiteindelijk telt het resultaat.



Ze hebben idd het thuisvoordeel, maar kan Finland in theorie Tsjechie en/of Nederland nog inhalen dan (ik ga er iig van uit dat Nederland en Tsjechie tegen Andorra en Armenie zullen winnen). Volgens mij zijn ze praktisch niet meer in te halen. Misschien is het meer de motivatie gewoon proberen elke wedstrijd te winnen. Finland heeft zelf ook een behoorlijke spelersgroep. Alleen denk ik dat Litmanen een beetje overschat wordt op dit moment. Hij is niet meer de speler die hij bij Ajax was.



Ze hebben idd een hoop goede spelers. Ik denk dat het grootste probleem was, dat een aantal spelers gewoon geen wedstrijd ritme had (vooral Mitea en Mutu). Maar ik hoop dat je gelijk hebt aangezien dat betekent dat Roemenie misschien wat puntjes van Tsjechie kan afpakken.
Weet je nog de wedstrijd van Finland tegen Tsjechie ?

Ja Inderdaad het werd 4-3 voor Tsjechie (met moeite gewonnen),eigenlijk gaat het gewoon tussen Tsjechie en Nederland

Ik denk dat Tsjechie eerste wordt in de poule en Nederland tweede, hopelijk behoren ze dan tot de beste nummers 2 dan plaatsen ze rechtstreeks voor het WK


even rekenen


Tsjechië moet nog tegen:
Macedonië (thuis)
Roemenië (uit)
Armenië (thuis)
Nederland (thuis)
Finland (uit)

En Nederland:
Finland (uit)
Armenië (uit)
Andorra (thuis)
Tsjechië (uit)
Macedonië (thuis)

Allebei dus Macedonië thuis en Finland uit dus.
Tsjechië heeft 2 voordelen:
1. Ze mogen de wedstrijd tegen Nederland thuis spelen
2. Ze mogen thuis tegen Armenië waartegen Nederland nog uit moet spelen.
Die laatste lijkt me niet echt een voordeel aangezien ze waarschijnlijk toch allebei 3 punten pakken.

Nederland heeft het voordeel dat ze nog een keer thuis tegen Andorra mogen terwijl Tsjechië uit tegen Roemenië moet.

07-06-2005, 19:50

Citaat door VerseGeruchten:
Weet je nog de wedstrijd van Finland tegen Tsjechie ?


Ja Inderdaad het werd 4-3 voor Tsjechie (met moeite gewonnen),eigenlijk gaat het gewoon tussen Tsjechie en Nederland
Klopt ja. Jammer dat de Tsjechen daar geen punten hebben verloren.


Citaat door VerseGeruchten:

Ik denk dat Tsjechie eerste wordt in de poule en Nederland tweede, hopelijk behoren ze dan tot de beste nummers 2 dan plaatsen ze rechtstreeks voor het WK
Voorlopig denk ik ook dat Tsjechie eerste in de poule wordt. Ze hebben gewoon een goed collectief en ook nog eens individuele kracht. Maar juist het feit dat ook Finland net aan van ze verloor geeft aan dat Tsjechie toch ook niet onverslaanbaar is.


Citaat door VerseGeruchten:

even rekenen


Tsjechië moet nog tegen:
Macedonië (thuis)
Roemenië (uit)
Armenië (thuis)
Nederland (thuis)
Finland (uit)

En Nederland:
Finland (uit)
Armenië (uit)
Andorra (thuis)
Tsjechië (uit)
Macedonië (thuis)

Allebei dus Macedonië thuis en Finland uit dus.
Tsjechië heeft 2 voordelen:
1. Ze mogen de wedstrijd tegen Nederland thuis spelen
2. Ze mogen thuis tegen Armenië waartegen Nederland nog uit moet spelen.
Die laatste lijkt me niet echt een voordeel aangezien ze waarschijnlijk toch allebei 3 punten pakken.

Nederland heeft het voordeel dat ze nog een keer thuis tegen Andorra mogen terwijl Tsjechië uit tegen Roemenië moet.
Het hangt er nu even vanaf hoe die wedstrijd morgen tegen Finland gaat. Nederland speelt misschien niet goed, maar het heeft op dit moment wel de spelers die inzet tonen. Juist datgene heb ik vaak gemist in de vorige kwalificaties. Ik denk dat Nederland wel een kans maakt tegen Finland. Als ze ook de verdediging maar goed op poten krijgen. Een voordeel is ook dat Nederland al een wedstrijd heeft gespeeld ivm de wedstrijdritme en het op elkaar inspelen van de Nederlandse spelers.

Daarna zal de wedstrijd met Tsjechie van groot belang zijn. Maar Tsjechie moet zowel tegen Roemenie als tegen Finland uit spelen. Dat kunnen dus 2 lastige partijen voor de Tsjechen worden, mits die twee teams hun sportieve plicht blijven doen.

Tegen Armenie en Andorra mag Nederland gewoon niet verliezen en eigenlijk ook niet tegen Macedonie. Ik denk dat ze nu toch wel het thuisvoordeel hebben. Finland en Tsjechie vormen twee obstakels, ik hoop alleen maar dat ze die hindernis kunnen nemen.

En anders moeten we maar hopen dat we een van de beste nummers twee zijn.

07-06-2005, 19:58



Citaat door Pace:
Klopt ja. Jammer dat de Tsjechen daar geen punten hebben verloren.



Voorlopig denk ik ook dat Tsjechie eerste in de poule wordt. Ze hebben gewoon een goed collectief en ook nog eens individuele kracht. Maar juist het feit dat ook Finland net aan van ze verloor geeft aan dat Tsjechie toch ook niet onverslaanbaar is.



Het hangt er nu even vanaf hoe die wedstrijd morgen tegen Finland gaat. Nederland speelt misschien niet goed, maar het heeft op dit moment wel de spelers die inzet tonen. Juist datgene heb ik vaak gemist in de vorige kwalificaties. Ik denk dat Nederland wel een kans maakt tegen Finland. Als ze ook de verdediging maar goed op poten krijgen. Een voordeel is ook dat Nederland al een wedstrijd heeft gespeeld ivm de wedstrijdritme en het op elkaar inspelen van de Nederlandse spelers.

Daarna zal de wedstrijd met Tsjechie van groot belang zijn. Maar Tsjechie moet zowel tegen Roemenie als tegen Finland uit spelen. Dat kunnen dus 2 lastige partijen voor de Tsjechen worden, mits die twee teams hun sportieve plicht blijven doen.

Tegen Armenie en Andorra mag Nederland gewoon niet verliezen en eigenlijk ook niet tegen Macedonie. Ik denk dat ze nu toch wel het thuisvoordeel hebben. Finland en Tsjechie vormen twee obstakels, ik hoop alleen maar dat ze die hindernis kunnen nemen.

En anders moeten we maar hopen dat we een van de beste nummers twee zijn.
Ik hoop niet dat de zaak Marco Van Basten - Van Bommel de spelersgroep zo aangetast heeft dat ze niet meer in staat zijn om te voetballen tegen Finland

Ik kan op dit moment geen fatsoenelijk beleid ontdekken bij van basten, redeneringen van gisteren zijn vandaag weer irrelevant en morgen worden ze ontkent.

Ik wens hem al het beste toe de komende jaren, maar zodra Oranje wegens onvolwassenheid verliest wordt ie (terecht) onthoofd