Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Geld van belastingsdienst of niet???

Pagina's : [1] 2

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:32

Assalaam ou alaikoum, Het is toch zo als je getrouwd ben voor de nl wet en je werkt niet als vrouw krijg je 150 euro pm van de belastingsdienst?? Hoe zit het als je niet getrouwd ben voor de wet, wel samenwonend bent en man alleen werkt en jij niet krijg je dan niks??? En als je geregistreerd partnerschap hebt??? inshallah kan iemand me antworoed geven barakallahoefiekoum, wasalaam ou alaikoum Oum Moussa

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:36
Oum Moussa, geen idee. Ik reageer alleen omte zeggen dat je vandaag wel zin hebt he met al die geopende topics :D hahaha ja ik heb vandaag veel te vragen hihihi... :D

MarriedWoman
07-06-2005, 12:37
Dat weet ik toevallig, als je niet getrouwd bent voor de wet, maar wel samen woont en jij werkt niet en je man wel, dan heb je daar recht op vanaf het moment dat je 6 maanden samen woont

marjam1983
07-06-2005, 12:38
Assalaam ou alaikoum, Het is toch zo als je getrouwd ben voor de nl wet en je werkt niet als vrouw krijg je 150 euro pm van de belastingsdienst?? Hoe zit het als je niet getrouwd ben voor de wet, wel samenwonend bent en man alleen werkt en jij niet krijg je dan niks??? En als je geregistreerd partnerschap hebt??? inshallah kan iemand me antworoed geven barakallahoefiekoum, wasalaam ou alaikoum Oum Moussa A Alaikom salaam, Hoi, ik ben ook voor de nl wet getrouwd en werk niet, heb ik dan ook recht op 150,- euro, me zw stopt binnenkort en heb ik geen recht meer op. Maar om op jou vraag terug te komen, waarom neem je niet contact met de belastingdienst? Succes.

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:39

Dat weet ik toevallig, als je niet getrouwd bent voor de wet, maar wel samen woont en jij werkt niet en je man wel, dan heb je daar recht op vanaf het moment dat je 6 maanden samen woont Djazzaki Allahoe ghairen...owww hihi ik woon aanstaande zaterdag pas weer 1 maand samen want ben verhuisd en heb tijdje bij me ouders gewoond...dus nog 5 maanden wachten op me 150 euro :hihi:

MarriedWoman
07-06-2005, 12:41
Djazzaki Allahoe ghairen...owww hihi ik woon aanstaande zaterdag pas weer 1 maand samen want ben verhuisd en heb tijdje bij me ouders gewoond...dus nog 5 maanden wachten op me 150 euro :hihi: Ameen wa iyaaki En hoe bevalt het om weer een eigen huisje te hebben? :D

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:44
A Alaikom salaam, Hoi, ik ben ook voor de nl wet getrouwd en werk niet, heb ik dan ook recht op 150,- euro, me zw stopt binnenkort en heb ik geen recht meer op. Maar om op jou vraag terug te komen, waarom neem je niet contact met de belastingdienst? Succes. Hier heb ik eerder antwoord dan een uur in de wacht hangen bij de belastingsdienst hihi...ja ik denk ook wel dat je recht heb op die 150 euro!

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:44
Ameen wa iyaaki En hoe bevalt het om weer een eigen huisje te hebben? :D Alhamdolilah het bevalt heel goed, lekker met mijn man en zoontje van bijna 6 weekjes insha Allah, barakallahoefiek. Hoe gaat het met je zwangerschap???

MarriedWoman
07-06-2005, 12:46
Alhamdoelillah.. Met mijn zwangerschap gaat het ook steeds beter Alhamdoelillah, steeds minder last van misselijkheid. En heb je nog steeds zo vaak zin in patat? :hihi:

rawiya
07-06-2005, 12:49
Je mag zelfs bijverdienen als partner van degene die het hoofdinkomen van het gezin inbrengt, tot ongeveer 5.500. Dan heb je ook nog recht op die heffingskorting. En je moet dus inderdaad meer dan 6mnd getrouwd/geregistreerd partnerschap hebben.

marjam1983
07-06-2005, 12:51
Hier heb ik eerder antwoord dan een uur in de wacht hangen bij de belastingsdienst hihi...ja ik denk ook wel dat je recht heb op die 150 euro! Nou dan ga ik dat ook maar uitzoeken, want die sukkels zijn wel goed om ons kaal te plukken, en andersom ga ik er nu ook gebruik van maken!

OemAbdoellah
07-06-2005, 12:59
Assalaamoe Alaikoem Hmmz dan beantwoord ik ze wel voor je :D:D Die 150 euro per maand krijg je alleen als je man dus een inkomen heeft.. dat is een soort van teruggave.. dat wat je man aan het einde van de jaar terug krijgt.. indien hij aangifte doet.. dat is wat je dan terug krijgt.. per maand snap je? Verder heb je recht op kinderkorting.. dat is een bedrag van ongeveer 60 euro per maand Dit alles valt onder heffingskortingen.. WaalaamAlaikoem

oem_mujahid2
07-06-2005, 12:59

Je mag zelfs bijverdienen als partner van degene die het hoofdinkomen van het gezin inbrengt, tot ongeveer 5.500. Dan heb je ook nog recht op die heffingskorting. En je moet dus inderdaad meer dan 6mnd getrouwd/geregistreerd partnerschap hebben. en als je gewoon samendwoond niet voor de nl wet getrouwd of geregistreerd partnerschap??

oem_mujahid2
07-06-2005, 13:00
Assalaamoe Alaikoem Hmmz dan beantwoord ik ze wel voor je :D:D Die 150 euro per maand krijg je alleen als je man dus een inkomen heeft.. dat is een soort van teruggave.. dat wat je man aan het einde van de jaar terug krijgt.. indien hij aangifte doet.. dat is wat je dan terug krijgt.. per maand snap je? Verder heb je recht op kinderkorting.. dat is een bedrag van ongeveer 60 euro per maand Dit alles valt onder heffingskortingen.. WaalaamAlaikoem Krijg je die 150 eur ook als je niet voor de nl wet en nie tgeregistreerd parnterschap hebt??? en de kinderkorting??

rawiya
07-06-2005, 13:05
en als je gewoon samendwoond niet voor de nl wet getrouwd of geregistreerd partnerschap?? Ik denk niet dat je het dan krijgt. Getrouwd zijn en geregistreerd partnerschap (samenlevingscontract) staan in Nederland gelijk aan elkaar. Als je hier niet aan voldoet, volgens mij wordt het dan gezien als wel het voeren van een huishouding en meer niet. En volgens mij heb je dan nergens recht op. Maar kijk anders even op de website. Ik heb helaas net alle informatie die ik bij de Belastingdienst had gehaald weggegooid. Ik wist namelijk helemaal niet van deze regeling af. En nu blijkt dat we recht hebben met terugwerkingskracht :hihi: over 2004 en natuurlijk 2005. Meid zoek het goed uit. Misschien is er wel een uitzondering, omdat je samen een kind hebt ofzo. Ik zou er wel werk van maken. Als ik nog iets vind, I will let you know... ;)

Pagina's : [1] 2