Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Emigreren?

Pagina's : [1] 2 3 4

Old_Oem_Ishaaq
07-06-2005, 11:19

Salaam dames, Er spookt al een tijd de gedachte om te gaan emigreren naar een ander land. Nu heb ik de kans gekregen om naar Marokko te kunnen gaan. Zouden jullie hier alles kunnen/willen achterlaten om de hijra naar Marokko te kunnen verrichten? Oem I

Manhattan girl
07-06-2005, 11:21
Nee absoluut niet. Ik zou daar nooit kunnen aarden.

Old_Oem_Ishaaq
07-06-2005, 11:25
Nee absoluut niet. Ik zou daar nooit kunnen aarden. Ja dat begrijp ik wel..maar om de rest van je leven hier te zitten lijkt me ook niet bepaald hartverwarmend.

Manal01
07-06-2005, 11:26
ja als jij of je echtgenoot daar terecht kan omdat er werk is en je dus genoeg financiele middelen hebt om daar rond te komen waarom niet. ik zou het op zijn minst proberen, je kan altijd nog terug komen ;) mijn broer is een paar jaar geleden naar marokko geemigreert met het hele gezin omdat hij daar werk aangeboden kreeg, hij noch zijn vrouw hebben geen spijt dat ze die stap hebben gezet. :nijn:

Moslimmaa
07-06-2005, 11:30

Indien ik geld en zekerheid heb zou ik daar niet over twijfelen en zou ik zeker gaan. Met zekerheid wil ik zeggen: dat je een woning hebt en dat je man daar vast werk gaat hebben enz.... Incha Allah zal je daar snel kunnen aarden en zullen de voorbereidingen vlot verlopen. By the way, ik zou alle papieren in nederland/belgië niet indienen zodat als je niet kan aarden na een aantal maanden je toch kan terugkomen.

Bintje
07-06-2005, 11:34
Ik zou het zeker doen ja, hier in NL is het duidelijk, ze willen ons niet hoe zal het straks met onze kinderen gaan als wij al niet welkom, nee he is goed om aan je toekomst denken en we moeten verder kijken dan ons neus lang is. Als je ziet hoe veel mensen in Marokko het 10000000 keer beter hebben als ons dan word ik wel stinkend jaloers op ze hoor, ze hebben een veel fijner leven als ons

tangia21
07-06-2005, 11:35
als mijn man klaar is van zijn studie aan de universiteit, dan krijgt hij een baan in Dubai (want hij kent iemand daar die dat ook heeft gedaan) we zijn van plan daar te emigreren inshaAllah

Zusterke001
07-06-2005, 11:36
Ik zou weg gaan als de eerste... Dit is geen maatschappij om in te leven.

Old_Oem_Ishaaq
07-06-2005, 11:40
Wow..allemaal positieve berichten. Tja, als ik zou instemmen dan zou ik me niet druk hoeven te maken over inkomen. Hij heeft daar al een woning en een inkomen. Ik heb altijd gezegd: als het kan ga ik weg...maar nu het zo dichtbij is..piep ik toch wel anders. Ik hoop dat ik de juiste keus kan maken.

Old_Oem_Ishaaq
07-06-2005, 11:41
ja als jij of je echtgenoot daar terecht kan omdat er werk is en je dus genoeg financiele middelen hebt om daar rond te komen waarom niet. ik zou het op zijn minst proberen, je kan altijd nog terug komen ;) mijn broer is een paar jaar geleden naar marokko geemigreert met het hele gezin omdat hij daar werk aangeboden kreeg, hij noch zijn vrouw hebben geen spijt dat ze die stap hebben gezet. :nijn: Waar is je broer naartoe gegaan, welke stad, als ik vragen mag?

Manal01
07-06-2005, 11:42
Waar is je broer naartoe gegaan, welke stad, als ik vragen mag? berkane, :banana: waar ga jij naartoe?

oem_mujahid2
07-06-2005, 11:44
Assalaam ou alaikoum, Als mijn man en ik de kans krijgen gaan we zeker insha Allah, altijd beter dan hier in nl. Overal halal eten...overal moslims(ook al zijn ze niet praktiserend ze begrijpen je dien). Met eid en ramadan een leuke sfeer (denk ik ben nooit geweest maar heb het gehoord). Je kinderen groeien op met arabisch lezen,schrijven etc. Moge allah swt het voor ons makkelijk maken amin,

Zusterke001
07-06-2005, 11:46

In Marokko zijn er steden waar er serieuze moslims rondlopen hoor. Echte sunniën met niqaab en al. Maar jah, die zie je in de zomer waar wij zijn niet makkelijk op straat rondlopen...tevéél fitna!! In Casa is er bv. een wijkje met enkel igwaniën.

Old_Oem_Ishaaq
07-06-2005, 11:47
berkane, :banana: waar ga jij naartoe? InshaAllah Casablanca...als alles goed gaat

oem_mujahid2
07-06-2005, 11:48
In Marokko zijn er steden waar er serieuze moslims rondlopen hoor. Echte sunniën met niqaab en al. Maar jah, die zie je in de zomer waar wij zijn niet makkelijk op straat rondlopen...tevéél fitna!! In Casa is er bv. een wijkje met enkel igwaniën. Masha Allah :D

Pagina's : [1] 2 3 4