Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Meiden die bekeert zijn tot de Islam..........

Pagina's : [1] 2

Sardina
06-06-2005, 23:14

......................ik ben heel benieuwd hoe dat gegaan is. wanneer was het eerste moment dat jullie de Islam interessant begonnen te vinden, hoe heeft dit zich verder uitgebreid, wanneer hebben jullie de Sahada uitgesproken en wat vonden jullie families ervan dat jullie tot de Islam bekeert zijn. ik vind dit erg heel interessant. en komen jullie van een ander geloof af of waren jullie neutraal qua geloof? gr sardien.

Marisah
06-06-2005, 23:33
check www.vangnetbadr.nl onder verhalen... kun je weer een avondje voort!

oem_mujahid2
07-06-2005, 11:12
check www.vangnetbadr.nl onder verhalen... kun je weer een avondje voort! Masha allah ik vind het altijd leuk om die verhalen te lezen...omdat ik zelf ook bekeerd ben ben ik ook benieuwd hoe het bij andere is verlopen, barakallahoefiek :goedzo:

zwangermeisje
07-06-2005, 17:31
ik kan eigenlijk niet zo snel vertellen hoe het nou allemaal ging omdat het allemaal erg langzaam ging echt stapje voor stapje

La7biba
07-06-2005, 19:56

Ben ik ook nieuwsgierig naar, naar de verhalen van de leden onder ons :o

oem_mujahid2
07-06-2005, 20:09
Assalaam ou alaikoum, Ik ben nu 4 jaar geleden bekeerd tot de islaam, mijn verhaal is niet zo denderend of spannend. Ik had contact met een marokaanse jongen die niet praktiseerde en via zijn zusje kwam ik in aanraking met de islaam. Ik ging een aantal boekjes kopen en vanaf dat moment veel lezen, steeds meer en meer. Het trok mij erg aan en ik kreeg er subhanallah een heel speciaal gevoel bij. Ik was toen 15 jaar mischien bijna 16, ik was er af en toe veel mee bezig en dan weer een hele tijd niet maar toch bleef het steeds hangen in mijn gedachten alles wat ik had gelezen. Het was er logisch wat er allemaal geschreven stond. Ik ben katholiek opgevoed maar mijn ouders zijn nooit praktiserend geweest in hun geloof en ze hebben ons ook niet veel meegegeven over het christendom. Ik bleef nog gewoon mezelf en hield me af en toe wat bezig met lezen over de islaam, ik ging soms uit met vriendinnen rookte etc... tot op een dag ik in mijn bed lag en een boekje las ( weet niet mer welk boekje en waarover) en ik dacht...wat wil ik nou?? wil ik er maar tussen blijven hangen...een beetje islam en mijn andere leventje..dat werkt niet...ik moet een keuze maken. Mijn gevoel voor de islaam was op dat moment zo sterk dat ik geen moment twijfelde om 100% voor de islaam te gaan en moslima te worden. Dus deed ik mijn shahada in mijn eentje op mijn kamer. Ik vertelde dat aan mijn niet moslim vriendinnen en die schrokken zich dood en probeerde constant een discussie met me aan te gaan waar ik niet goed van werd en waardoor ook de vrieindschap helaas verbroken werd. Ik hield me bezig met de islaam....ik ging niet meer uit...rookte niet meer maar was nog niet erg praktiserend. Ik droeg ook nog niet meteen een hijab. Ongeveer 1,5/2 jaar is dat nog zo gebleven en mijn ouders vonden het ook maar niks, als ik over de hijab begon vonden ze het helemaal belachelijk.....op een dag zei ik tegen mijn moeder ik wil hijab dragen en als je dat nie taccepteerd dan ga ik wel het huis uit....ze ging nadenken en kwam even later naar me toe en zei dat ze het wel wou accepteren, gelijk die dag erna deed ik mijn hijab op en vanaf die dag groeide mijn imaan steeds meer en meer en voelde ik me meer compleet als moslima. Ik ben vanaf toen meer gaan praktiseren en heb het stap voor stap opgebouwd alhamdolilah. Ik ben nu 1,5 jaar getrouwd met een praktiserende moslimbroeder en heb een kindje van 6 weken alhamdolilah. De islaam is een verrijking van mijn leven en we moeten Allah subhanahoe wa taala elke dag danken dat HIJ swt ons heeft geleid en dat we moslims zijn. dit was zo n beetje mijn verhaal....saai he hihi.. alhamdolilah accepteren mijn ouders en heel mijn familie mijn keuze nu voor 100% wa salaam ou alaikoum

zwangermeisje
08-06-2005, 07:24
macha Allah oem mujahied2!!!!!!!!!!!!

miss_rif21
08-06-2005, 11:27
mashallah!!!!

oem_mujahid2
08-06-2005, 20:52
Ik vindt het alles behalve saai Oem Moussa. DjazzakAllah voor je verhaal. :goedzo: Wa iyaki :)

Mysticalia
08-06-2005, 20:56
MashAllah! het is altijd hartverwarmend om zulke verhaaltjes te lezen. Moge Allah swt je blijven leiden inshAllah.

lilmizz
08-06-2005, 23:22
Mashallah..! Djazaaki Allahu Ghairan

Sardina
08-06-2005, 23:31
wauw prachtig! alles behalve saai. bedankt dat je dit met ons wilde delen! (ps had je geen problemen met stoppen met roken, dat is toch gewoon een verslaving?)

AbouRfissa
27-02-2011, 19:54

Machalaaah :goedzo:

berdies79
27-02-2011, 20:32
hamdoulilah! Het is altijd mooi, om te lezen wat de beweeg redenen zijn om te bekeren

keltoemti
27-02-2011, 20:52
oum mujahid wat vinden je ouders nu v an je gedrag tegenover hen en hoe de islam doorschijnt in jouw handelen?

Pagina's : [1] 2