Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Met de baby in de auto naar marokko..wat mag je absoluut niet vergeten

Pagina's : [1] 2 3 4

wittewarda
06-06-2005, 10:09

Ik ga dit jaar op vakantie met de auto en mijn dochter is dan net 15 maanden. Wat moet ik allemaal meenemen voor zo'n kleintje. Ik neem mee: Genoeg luiers, kleding, zonnebrand, ORS, speelgoed, speentje, verzorgingsspullen. Wat ben ik vergeten... Wie heeft er ervaring met zo'n kleintje op vakantie te gaan in een auto. Want ik heb het nog nooit gedaan en ik ben best zenuwachtig over hoe het zal gaan. Ladies please vertel me jullie ervaring en stel me gerust. Als je tips of ideeen hebt GRAAG! Thanx

saadia29
06-06-2005, 10:19
Zetpillen Muggenstick Petje of hoedje klamboe thermometer KC of roosvicee zwembadje kinderwagen Extra flesje, beker, flesspenen Billencreme etc etc. Ik maak me ook erg zorgen, valt niet mee om met kleintjes op vakantie te gaan, ik hoop dat ik er ook een beetje van kan genieten!

wittewarda
06-06-2005, 10:57
Dank je wel schat..ik was de klamboe vergeten. Die voeg ik gelijk toe aan mijn lijst. Ik vind het ook doodeng. Mijn man heeft wel gezegd dat we in spanje een hotel pakken om te overnachten, maar toch... het is een lange rit en de kleintjes zijn nog zo klein. Allah ie wassal koem bgir inshallah!

tangia21
06-06-2005, 11:00
iets voor muggen iets voor diarree verzekeringspapieren voor als iets gebuurt iets tegen koorts paracetamol zetpillen billencreme extra speentje (want die in marokko komen tot je amandelen :hihi:) beker voor water genoeg billendoekjes (ook voor onderweg) hele luchtige kleding (het liefst alleen katoen) plijsters ontsmettingsmiddel voor als ze valt buiten enz termometer mineraal water voor onderweg (sommige zie ik hun kinderen water geven van de wc bij benzinestations :maf:) peuter tandpasta (heb je in marok zelden voor als het op is)

tatouania_025
06-06-2005, 11:30

Dank je wel schat..ik was de klamboe vergeten. Die voeg ik gelijk toe aan mijn lijst. Ik vind het ook doodeng. Mijn man heeft wel gezegd dat we in spanje een hotel pakken om te overnachten, maar toch... het is een lange rit en de kleintjes zijn nog zo klein. Allah ie wassal koem bgir inshallah! hoe oud zijn jouw kleintjes dan want ik heb ook twee kleintjes van 2 jaar en 3 maanden en ik ga ook op vakantie met de auto en heb het ook nog nooit gedaan ik ben altijd met de vliegtuig gegaan

tangia21
06-06-2005, 11:43
1 ding moeten jullie niet vergeten.Is een prik voor allerlei ziektes.Kan je doen bij je huisarts en kost tussen de 20 en 50 euro per kind

thedoc
06-06-2005, 11:44
Wat Dacht Je Van De Baby

AA-energy
06-06-2005, 11:46
Wat Dacht Je Van De Baby :hihi:

tangia21
06-06-2005, 11:47
Wat Dacht Je Van De Baby hahaha, ik had eerst gehoord dat iemand zijn vrouw op een benzinestation was vergeten en zij rende hem achterna op de snelweg. Ik lag zowat op de grond toen ik dat hoorde.Zijn namelijk uit noord-holland die mensen

thedoc
06-06-2005, 11:49
mensen zijn best serieus op de vroege ochtend. niet verwacht zeg.

saadia29
06-06-2005, 11:50
Ben al een tijdje op zoek naar tips voor onderweg, om de kinderen zoet te houden. Veel ouders zeggen dat een tas vol kleine verassingen voor veel plezier en afleiding zorgt onderweg. Dus ik denk dat ik dat ook ga doen, van te voren, kleine kadootjes inpakken, en af en toe wat geven. Dvd´s onderweg laten spelen, schijnt ook leuk te zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

saadia29
06-06-2005, 11:54
Op deze site heb je echt leuke tips voor onderweg. http://www.ouders.nl/mtip2002-reistips.htm

saadia29
06-06-2005, 12:17

De verrassingstas mag in geen enkele auto ontbreken. Op gezette tijden een klein cadeautje uit de tas toveren maakt van elke zeurpiet weer dat lieve kindje waar u zo dol op was. Voor zo lang het duurt natuurlijk. Want op een gegeven moment is de lol van het nieuwe speelgoedje eraf, en begint het geëtter weer net zo makkelijk opnieuw. Maar dan is er weer die tas met zijn verrassende inhoud. Een leuke variant die we dit jaar aantroffen was: het koppelen van de periodieke verrassing aan een vast moment, teneinde er een educatieve draai aan te geven. Vooral bruikbaar bij oudere kinderen. Bijvoorbeeld: op elk heel uur (om het rijpere kroost te leren klokkijken), of: na elke twaalfde rode auto (om het tellen te stimuleren). 's Nachts rijden is nog immer effectief en dus razend populair. Geen gekots, geen verveling en geen gezeur. Aan slapende kinderen heb je geen kind. Het enige nadeel is natuurlijk dat je zelf totaal gebroken arriveert, maar voor veel ouders weegt dat ruimschoots op tegen de serene rust tijdens het rijden. Speelgoed aan een touwtje is de gouwe ouwe onder de tips voor reizen met heel kleine kinderen. Nooit meer een hernia vanwege het voortdurend moeten teruggeven van gevallen items, en nooit meer geblèr van een kind dat zijn lievelings-spullen kwijt is. Het touwtje zorgt ervoor dat de kleine zijn eigen boontjes kan doppen. De walkman is natuurlijk niet meer weg te denken uit de hedendaagse reis-cultuur. Dit is werkelijk het meest universele hulpstuk dat je maar kunt bedenken, gezien de multi-inzetbaarheid bij alle leeftijden. Van Kabouter Plop en Sesamstraat tot spannende voorleesverhalen en snoeiharde house waar niemand last van heeft. Eén ouder voor en één achter is ook een goeie. Veel inzenders noemden (en roemden) deze truc, die meerdere voordelen tegelijk biedt. Strijdende partijen worden erdoor gescheiden – of in ieder geval makkelijker in toom gehouden – en dat ene kind dat altijd zo misselijk wordt, kan lekker voorin zitten. Dat scheelt echt aanzienlijk.

Marisah
06-06-2005, 12:36
- babyfoon... - naambandjes, kun je bij de hema kopen... en je telefoon en naam op zetten... stel je bent je kind kwijt op het strand, plein of drukte... dan is ie tenminste herkenbaar. - zwemluiers - Vergeet de hepatitus A prik NIET! In amsterdam hebben ze speciale prikspreekuren voor kinderen in de Jan v. Gaalenhal, check gggd site. - reisbedje en matras, beddegoed (lakens) - badstoffenhoes voor het autostoeltje - schermen tegen de zon in de auto. - ventilatortje Verder maak ik op de achterbank een bedje, dus ik laat de voetenruimte helemaal vol, gooi er een matrasje en dekbed op en als ie helemaal gek wordt in dat stoeltje, dan kan ie daar spelen en slapen... Gelukkig gaan we heen met mijn schoonouders... dus dan kunnen we af en toe afwisselen, en kan hij ook buiten met hun en broertjes man spelen. Ik stress me vreselijk, maar heb bedacht dat dat onnuttig is, want met kinderen is het nooit wat je denkt... dat weet ik inmiddels wel... dus goed voorbereiden en je ziet het verder wel... Salaam alaikum, M.

saadia29
06-06-2005, 12:49
Ik twijfel over de Hepatitus prik, ben bang dat ze in Marokko last krijgen van de bijwerkingen of praat ik nu onzin? Kennis van ons heeft haar tweeling vorig jaar ook ingeent en volgens haar waren ze juist door die inenting zo vreselijk ziek :confused: Dus ik weet echt niet wat te doen, wel of niet? Ik hoop dat iemand er wat meer over wil vertellen, ervaringen enzo. En hoe lang van te voren moet er geprikt worden.

Pagina's : [1] 2 3 4