Bekijk volle/desktop versie : Met de baby in de auto naar marokko..wat mag je absoluut niet vergeten



Pagina's : 1 [2] 3 4

06-06-2005, 12:49
Meiden, ik lees even uit interesse mee. Heb zelf nog geen kids, maar wel een grote familie met veel kleintjes.
Mijn broer is heel lang geleden met een baby van 2 weken oud in de auto naar Marokko gegaan. Alles is goed gegaan hamdoelilah. Ik reed toen mee met mijn andere broer. Ik kan me nog herinneren dat we veel stopten. Een baby lijkt me trouwens makkelijker dan een peuter, want die willen graag kruipen, lopen etc.
Ik wens jullie veel succes met de rit en veel vakantie plezier incha allah!

06-06-2005, 12:52



Citaat door rawiya:
Meiden, ik lees even uit interesse mee. Heb zelf nog geen kids, maar wel een grote familie met veel kleintjes.
Mijn broer is heel lang geleden met een baby van 2 weken oud in de auto naar Marokko gegaan. Alles is goed gegaan hamdoelilah. Ik reed toen mee met mijn andere broer. Ik kan me nog herinneren dat we veel stopten. Een baby lijkt me trouwens makkelijker dan een peuter, want die willen graag kruipen, lopen etc.
Ik wens jullie veel succes met de rit en veel vakantie plezier incha allah!
Ja baby´s zijn veel makkelijker, als ze op tijd eten, genoeg drinken en rusten, is er niks aan de hand, maar PEUTERS pffffffff daar maak ik me het meest druk om.

Vooral mijn dochter van 3, zij kan echt zeuren als geen ander

06-06-2005, 13:02
Tips voor onderweg

Voor kinderen is reizen vaak saai en vermoeiend. De volgende tips kunnen de reis wat prettiger maken:

Speelgoed binnen handbereik kan de reis veraangenamen. Je kunt een speelgoedzak maken of kopen die aan de achterkant van de stoel opgehangen kan worden.

Kinderen luisteren onderweg graag naar een bandje met kinderliedjes of sprookjes.Spelletjes (‘ik zie ik zie wat jij niet ziet&rsquo kunnen voor wat afleiding zorgen.

Zorg ervoor dat het niet te warm is, je kunt eventueel zonneschermpjes tegen de ramen aanbrengen.

Af en toe van plaats wisselen geeft wat afleiding.

Een afvalzakje en een nat doekje bij de hand is altijd makkelijk.

Zorg dat je een ‘noodvoorraadje’ bij je hebt. Geschikt zijn pakjes vruchtensap, een fles mineraalwater (zonder koolzuur), fruit, rijstwafels, kinderkoeken etc.

Hou rekening met vertraging en zorg er daarom voor dat je alles wat je nodig kan hebben (voeding, verschoning, medicijnen) in je handbagage hebt.

Reis je met het vliegtuig? Reken erop dat jij en je kind extra moeten drinken tijdens de vlucht. Dat komt door de droge lucht in het vliegtuig.

Geef je kind tijdens het stijgen en dalen van het vliegtuig te drinken, dit zorgt ervoor dat de druk op de oren verminderd wordt.

Een kind heeft behoefte aan een vast eet- en drinkritme. Houd hier tijdens de reis rekening mee. Maak tijdens lange ritten regelmatig een stop om iets te eten en te drinken.

06-06-2005, 13:03
Is het gebruik van een kinderslaapmiddel aan te raden voor een lange reis?

Het is niet aan te raden om kinderen iets te geven om ze te laten slapen. Kinderen slapen vaak beter dan volwassen onderweg, omdat kinderen gemakkelijker kunnen liggen in een stoel. Wel is het belangrijk je kind op z’n gemak te stellen met vertrouwd speelgoed van thuis, knuffels e.d.

06-06-2005, 13:06


Hoe kun je diarree voorkomen?

Diarree kan toeslaan door onvoldoende hygiëne, of door onzorgvuldige behandeling van voedsel en drinken. Neem bij bezoek aan landen met minder goed hygiëne daarom de volgende voorzorgsmaatregelen:

Algemeen

Was je handen regelmatig met zeep; bij het koken, voor het eten en na toiletgebruik. Droog ze af met een schone handdoek.

Kraanwater in het buitenland is vaak geen drinkwater. Bij de minste twijfel kun je beter het water koken of mineraalwater gebruiken.

Buikklachten, diarree of braken ontslaan je van de plicht af te wassen of te koken. Je kunt op deze manier anderen besmetten. Laat dit dus aan anderen over.

Douche/toilet
Gebruik badslippers in (gemeenschappelijke) toilet-, douche- en kleedruimtes.
Ga hygiënisch om met toiletten en douches; help je kind hierbij.
Je kunt voor je kind een potje meenemen, dit is hygiënisch en geeft je kind meer rust. Na gebruik goed reinigen, bijvoorbeeld met chloor!


Was je handen voor het bereiden van de fles of het eten.

Wees voorzichtig met producten als fruit, salades, schepijs en softijs.

Was groente en fruit in zuiver water, bij twijfel in gekookt of mineraalwater.

Koop vlees en bederfelijke producten vlak voor gebruik.

Vermijd dat lekwater van vlees/vis zich kan verspreiden, hier kunnen veel bacteriën in zitten. Was na bereiding goed je handen.

Water in een jerrycan blijft maar 24 uur goed. Spoel de jerrycan steeds om.

Borstvoeding is ideaal tijdens vakantie, je hebt het altijd bij je, het is veilig en hygiënische en je hoeft niets klaar te maken. Let er op dat je zelf extra drinkt, zeker in een warm land!

Spoel de speen en de fles af met gekookt water. Gooi restjes melk meteen weg.
Maak de flesvoeding per keer klaar.

Het kan handig zijn om peuters die al gewone melk drinken, tijdens de vakantie weer tijdelijk opvolgmelk te geven. Poedermelk is veel gemakkelijker te bewaren dan verse melk. Gebruik wel gekookt water of mineraalwater (zonder koolzuur)voor het aanmaken van de melk.

06-06-2005, 13:09
Hoe voorkom je uitdroging bij diarree en/of overgeven?

Om te voorkomen dat je baby uitdroogt als hij diarree heeft en/of veel moet overgeven, kun je hem ORS (Oral Rehydration Salts) geven. Dit is een aanvullende drank die je in kleine hoeveelheden aan je kind moet geven. Borst- en flesvoeding geef je gewoon door. Na iedere diarreeluier of na het overgeven geef je je kind 10 ml per kilogram lichaamsgewicht ORS extra.

Bij peuters geef je in geval van overgeven en/of diarree ook ORS. Start zo snel mogelijk weer met de normale voeding. Een tijdje niks te eten geven of alleen maar droge biscuitjes en thee lossen de diarree niet op.

Tip neem biscuitjes en rijswafels van hier mee!


Wat kun je doen ter voorkoming van muggenbeten?

Gebruik bij het slapen ’s nachts en overdag een klamboe van fijnmazig gaas. Bescherm de huid met een middel tegen insecten. Gebruik het middel bij kinderen niet op de handen of het gezicht. Sommige middelen zijn giftig en kun je beter niet bij baby’s gebruiken. Lees hiervoor de bijsluiter of informeer bij apotheek of drogist. Kijk ook hoe lang het middel werkt en hoe vaak je het kunt gebruiken.

Trek je kind ’s avonds kleren aan die het lichaam zoveel mogelijk bedekken. Dus geen korte broek, blote armen of blote voeten.

Er is zalf te koop bij apotheek of drogist waardoor muggenbeten minder jeuken.

06-06-2005, 13:12
Tips bij warm weer:


• Zet je baby op een koele plaats in huis (zolders en bovenkamers kunnen erg heet zijn). Zorg ervoor dat je baby niet op de tocht staat. Ook op zonloze dagen kan de temperatuur behoorlijk oplopen. Is er binnen geen koele plaats, zet je kind dan buiten, in de schaduw.


• Je kunt je kind tegen vliegen en muggen beschermen door een laagje vitrage of een klamboe over de wagen en wieg te leggen.


• Het is voor je kind prettig om luchtige kleding te dragen, niet meer dan één laag, bijvoorbeeld een hemdje met een luier. Gebruik bij voorkeur kleertjes van katoen omdat kunststoffen het transpiratievocht onvoldoende opnemen.


• ’s Nachts is een hemdje, pyjamajasje, luier en een ruime (zomer)trappelzak voldoende. Dek je kind luchtig toe met een katoenen lakentje.


• Een moltonhoes om de matras bevordert dat voldoende transpiratievocht wordt opgenomen.


• Bij warm weer heeft je kind meer behoefte aan vocht. Geef extra water te drinken en houd in de gaten dat je baby regelmatig blijft plassen.


• Een extra keertje baden is fijn voor je kind.


• Vermijd direct zonlicht tussen 11.00 en 15.00 uur. De UV straling is dan het krachtigst.


• Als je gaat wandelen doe de kap van de wagen dan omlaag anders wordt het erg warm in de wagen. Je kunt je baby beschermen met een parasol of door in de schaduw te blijven.


• Bescherm het huidje zoveel mogelijk tegen de zon, door luchtige kleding en op het hoofdje een zonnehoedje of zonnepetje.


• Breng een anti-zonnebrandmiddel 20-30 minuten voordat je kind in de zon gaat aan. Deze tijd is nodig om het product werkzaam te laten worden. Gebruik een anti-zonnebrandmiddel met een hoge beschermingsfactor: 20-30. Smeer je kind regelmatig opnieuw in.


• UV stralen dringen door in de schaduw. Smeer je kind dus ook in als hij in de schaduw ligt.


• UV straling dringt door in water. Zorg dat in de zomervakantie het anti-zonnebrandmiddel waterproof is.


• Om te voorkomen dat het te warm wordt in de auto kan je zonneschermpjes tegen de ramen aanbrengen

06-06-2005, 13:22
Ik heb mijn dochters allebei al laten inenten. De kleinste (14 mnd) heeft alleen een injectie tegen geelzucht gekregen. Hepatitus krijgt ze al bij het consultatie buro. En de oudste heeft er 2 gekregen.
De oudste dochter maak ik me geen zorgen om die is 9 jaar en kan zichzelf al goed vermaken. Een boek, cdtje luisteren, tekenen enz....maar de jongste...tja ik hoop dat het goed gaat. En dat ze veel gaat slapen.

Voor iets oudere kinderen is het ook leuk om een wegwerpcamera mee te nemen en ze foto's te laten maken van de mooie plekken die ze onderweg zien.

06-06-2005, 13:23
Later kunnen ze dan een plakboek maken met een verhaal bij de foto's. Was een succes bij mijn dochter.

06-06-2005, 19:03
Lijkt me wel een beetje eng zo n lange rit met zo n kleintje...

06-06-2005, 19:46
ik wilde express dit jaar niet naar marokka gaan omdat mijn zoontje dan 3 maanden is, vond ik veel te jong. Maar ik lees hier nu dat baby's makelijker zijn om op vakantie te nemen dan peuters, zit ik nu wel achter mijn oren te krabben.
Want volgende jaar ga ik wel en dan is mijn zoontej 13 maanden en dan zal het dus moelijker zijn

06-06-2005, 19:52
Ik ben zelf ook met baby´s van 8 maanden met het vliegtuig geweest, de ene kind vermaakte zich prima, terwijl de ander de hele vliegtuig bij elkaar krijste.

Eenmaal in Marokko ging het prima, ze konden nog niet lopen dus dat scheelde een boel.

Tja met peuters ligt het gewoon anders, je moet ze continu in de gaten houden, even niet opletten en weg zijn ze.

06-06-2005, 22:23


Saadia, ik zou wel inenten, je moet van te voren die prikken halen dus in Marokko worden ze niet ziek van die prik, want dat is dan al 3 weken geleden. Ik hoorde via via dat een zuster haar zoontje niet had ingeent, ivm kosten en niet nodig... en die kreeg dus hep a...

Bel de gggd effe op of check de site waar je ze kan halen en hoe het werkt.

Ja paspoort, is ook belangrijk, moet ik volgende week ophalen..

06-06-2005, 22:39

Citaat door tangia21:
hahaha, ik had eerst gehoord dat iemand zijn vrouw op een benzinestation was vergeten en zij rende hem achterna op de snelweg.
Ik lag zowat op de grond toen ik dat hoorde.Zijn namelijk uit noord-holland die mensen
whuahahhhhaahahahahhaahahahahahahahahaahahhahahaah ahahah IK HEB T NIET MEER!!!!

06-06-2005, 23:44

Citaat door Marisah:
Saadia, ik zou wel inenten, je moet van te voren die prikken halen dus in Marokko worden ze niet ziek van die prik, want dat is dan al 3 weken geleden. Ik hoorde via via dat een zuster haar zoontje niet had ingeent, ivm kosten en niet nodig... en die kreeg dus hep a...

Bel de gggd effe op of check de site waar je ze kan halen en hoe het werkt.

Ja paspoort, is ook belangrijk, moet ik volgende week ophalen..
hoe bedoel je krijgt het kind een eigne paspoort dan of komt er gewoon een foto van het kind op jou paspoort ???????????

Pagina's : 1 [2] 3 4