Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Hoe noemen jullie je schoonmoeder en schoonvader

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Rimaa
05-06-2005, 18:06

:rolleyes: ben reuze benieuwd

tangia21
05-06-2005, 18:12
geen contact mee

Rimaa
05-06-2005, 18:15
geen contact mee ow oke :rolleyes:

jamilagirl
05-06-2005, 18:48
Als ik iets moet vragen aan mijn schoonmoeder dan sta ik eerst voor haar neus en dan vraag ik het pas ik ben niet gewend om haar te roepen ik weet niet eens hoe ik haar moet noemen. maar ze begrijp het wel. Want ook haar dochters mijn schoonzussen zijn ook zo hahahahaha. Groetjes

Rimaa
05-06-2005, 18:56

Als ik iets moet vragen aan mijn schoonmoeder dan sta ik eerst voor haar neus en dan vraag ik het pas ik ben niet gewend om haar te roepen ik weet niet eens hoe ik haar moet noemen. maar ze begrijp het wel. Want ook haar dochters mijn schoonzussen zijn ook zo hahahahaha. Groetjes maar als je haar MOET roepen, hoe noem je haar dan, wat is de officeele benaming bij jullie voor de schoonouders :)

jamilagirl
05-06-2005, 18:59
sommige zeggen lala en dan de naam erbij en sommige getjie dan de naam. B.V. (Lala saida of getjie saida( maar ja ik durf het niet te roepen niet gewend. en mijn schoonvader ken ik niet zijn gescheiden. Groetjes

tangia21
05-06-2005, 19:16
ik vind Lella klinken alsof je dan een werkster voor haar bent.Alsof je minderwaardig bent.

Rimaa
05-06-2005, 20:16
sommige zeggen lala en dan de naam erbij en sommige getjie dan de naam. B.V. (Lala saida of getjie saida( maar ja ik durf het niet te roepen niet gewend. en mijn schoonvader ken ik niet zijn gescheiden. Groetjes dat is in het berbers klopt dan zeggen ze lella...

Rimaa
05-06-2005, 20:18
ik vind Lella klinken alsof je dan een werkster voor haar bent.Alsof je minderwaardig bent. ik hoor dat wel vaker, maar het is ook ene beleefdheidsvorm wel netjes vind ik ;)

Rimaa
05-06-2005, 20:19
Nou ik ben ook zo iemand die een schoonmoeder niet roept maar er naar toe loop om iets te vragen...maar als het echt moet dan roep ik Haja en Haj tegen mijn schoonvader. gewoon hadja :eek: wayaaw hoe zal me schoonma dat vinden moet ik uittesten :maf2:

tangia21
05-06-2005, 20:25
ieman haj en haja noemen is puur cultuur.Het staat helemaal niet in de koran om ieman zo te noemen die naar haj is gegaan.Dan lijkt het ook net of diegene meer waard is dan andere mensen die nog niet zijn gegaan

Rimaa
05-06-2005, 20:33
ieman haj en haja noemen is puur cultuur.Het staat helemaal niet in de koran om ieman zo te noemen die naar haj is gegaan.Dan lijkt het ook net of diegene meer waard is dan andere mensen die nog niet zijn gegaan jah dat doen wij ook vaak maar het is inderdaad niet van de islaam, maar wij zeggen dan wel bv galtie alhadja of 3emie elhadj. Niet zomaar hadja roepen.

lilchakir
05-06-2005, 20:43

mijn schoonmoeder noem ik lela en is een top van een schoonmoeder is een tweede moeder voor me en mijn schoon vader allah ierhmoe noemde ik 3emie

Rimaa
05-06-2005, 21:43
mijn schoonmoeder noem ik lela en is een top van een schoonmoeder is een tweede moeder voor me en mijn schoon vader allah ierhmoe noemde ik 3emie mashaalaah ik hoop dat ik ook een geode band zal hebbe met me schoonmoeder :goedzo: Maar is je schoonmoeder berbers noem je haar daarom lela?

Rimaa
05-06-2005, 21:44
hooo ik ook hoor..ik roep mijn schoonmoeder zelden maar als ik roep is het 3emtie elhaja. mijn schoonvader roep ik wel regelmatig en dan is het 3emie elhaj. schoomoeder zelden en schoonvader regelmatig ik denk dat bij mij het omgekeerde zal zijn :hihi: ok dat is wel netjes als je er 3emtie voor zet :goedzo:

Pagina's : [1] 2 3 4 5