Bekijk volle/desktop versie : lol en grapjes maken haram/3ayb????



Pagina's : [1] 2

11-03-2003, 18:59
soms als je grapjes maakt of gewoon een keer gek doet, wat wel eens bij mij voorkomt(ahumm ik moet zeggen te vaak... ) kijken mensen je raar aan en zeggen tegen je dat het haram is of 3ayb(schande) of weet ik veel wat nog meer...

11-03-2003, 19:01


hangt af wat voor grapjes j maakt he

11-03-2003, 19:04

Citaat:
Origineel gepost door ITHRANE
bij jou elhabiba komt het een beetje TE VAAK voor

maar je hebt wel gelijk, mensen halen te snel is HARAM in hun mond
hahaha dat zei ik ook.....te vaak mn pa wordt er gek van...en dit krijg je als gevolg

11-03-2003, 19:06

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
hangt af wat voor grapjes j maakt he
ja dan heb ik het over gewoon grapjes, gewoon lachen en kletsen enzo.......want laatst was er bezoek bij ons en ik en mn vriendin die er ook was waren allemaal aan het lachen en grapjes maken, en toen zei die vrouw die op bezoek was....jullie zijn mooie meiden alleen nog jullie gedrag veranderen dan zijn jullie perfect....ik geloofde mn oren niet ...

11-03-2003, 19:16


Salaam aleikom....

Is een gezegde ''Te veel lachen kan hard dodend zijn''

Nou is lachen ook een van mij favo hobby's, Moet er wel steeds meer rekening mee houden dat ik niet TE veel lach, en Niet uitbundig lachen.... Dat kan op straat veel aandacht trekken, Hangt ervan af waarover je lacht, en waar je bent op dat moment....

Ik weet hoe erg het kan zijn als je Moet lachen, Dan maakT het niet uit waar je bent.... Hoe meer je je in houdt hoe harder de Klap.... (Juist des te harder ga je lachen) Kmoet mezelf Nog trainen.... Tactiek van je vader (Klappen) helpt ook niet, al eens eerder geprobeerd i.p.v huilen ga ik juist lachen.......

Khair InschAllah........

11-03-2003, 19:19

Citaat:
Origineel gepost door elhabiba
ja dan heb ik het over gewoon grapjes, gewoon lachen en kletsen enzo.......want laatst was er bezoek bij ons en ik en mn vriendin die er ook was waren allemaal aan het lachen en grapjes maken, en toen zei die vrouw die op bezoek was....jullie zijn mooie meiden alleen nog jullie gedrag veranderen dan zijn jullie perfect....ik geloofde mn oren niet ...
dan heeft die mevrouw wel gelijk, ik heb geen idee wat voor grappen je maakte,maar dat was niet beleefd om steeds hard te lachen.
misshcien dacht ze dat jullie het over haar hadden!!!

11-03-2003, 19:20
Haram?

Gewoon matigheid, en de gulden middenweg..


Geen stijve hark en geen bulderkanon ala ..





Grote grijze middenweg daartussen ruimte voor iedereen om tot expressie te komen, saaierd zoals ik, en spontane alhabieba typetjes.

12-03-2003, 10:27

Citaat:
Origineel gepost door AdamX
dan heeft die mevrouw wel gelijk, ik heb geen idee wat voor grappen je maakte,maar dat was niet beleefd om steeds hard te lachen.
misshcien dacht ze dat jullie het over haar hadden!!!
neee jij gekkie we lachten samen en elke grapje die we zeiden kon iedereen horen als we alleen willen praten lachen dan gaan we naar onze kamer....snappie....maar ik vond het gewoon stom klinken....

12-03-2003, 10:28

Citaat:
Origineel gepost door DESPERADA
Salaam aleikom....

Is een gezegde ''Te veel lachen kan hard dodend zijn''

Nou is lachen ook een van mij favo hobby's, Moet er wel steeds meer rekening mee houden dat ik niet TE veel lach, en Niet uitbundig lachen.... Dat kan op straat veel aandacht trekken, Hangt ervan af waarover je lacht, en waar je bent op dat moment....

Ik weet hoe erg het kan zijn als je Moet lachen, Dan maakT het niet uit waar je bent.... Hoe meer je je in houdt hoe harder de Klap.... (Juist des te harder ga je lachen) Kmoet mezelf Nog trainen.... Tactiek van je vader (Klappen) helpt ook niet, al eens eerder geprobeerd i.p.v huilen ga ik juist lachen.......

Khair InschAllah........
precies das het ergste als je je probeert in te houden dan wordt het alleen maar erger......vaak krijg je dus slappe lach en tja dan ben je niet meer te houden...

12-03-2003, 10:29

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Haram?




Grote grijze middenweg daartussen ruimte voor iedereen om tot expressie te komen, saaierd zoals ik, en spontane alhabieba typetjes.
........

kan er nix aan doen dat ik te spontaan ben...

12-03-2003, 10:35
En wat te zeggen van mij dan ik grap meer dan de helft van de dag maar bent serieus vaak uhm ja me karakter is moeilijk want die 2 dingen zijn 2 verschillende eigenschappen van elkaar. maar goed ik ben al 22 jaar zo en hoor niemand klagen

Wie wel wil ik ff een reactie zien

Salaam oe Alaikom wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

12-03-2003, 11:04

Citaat:
Origineel gepost door elhabiba
precies das het ergste als je je probeert in te houden dan wordt het alleen maar erger......vaak krijg je dus slappe lach en tja dan ben je niet meer te houden...
Dan zal ik jou de lach theorie maar niet verklappen, Iedereen die ik ken die de lach theorie heeft gehoord/kent..... Die moet geheid in ieder situatie waarin je het NIET kan maken om te lachen, Juist lachen......

Is echt geen pretje......

Khair InschAllah......

12-03-2003, 12:06



Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
De Profeet vrede zij met hem!,glimlachte veel,en lachte ook,hoewel nooit op een onwaardige manier.Het is prima op zijn tijd grapjes te maken,zolang ze geen leugens bevatten,onzedelijke zijn of spotten met het ongeluk of de tekortkomingen van anderen.
vaak heb je groepen vrienden die elkaar dan een beetje uitlachen op een leuke manier, en niemand die er boos om wordt is dat dan haram of makrouh???

12-03-2003, 23:54

Citaat:
Origineel gepost door Meditel22
En wat te zeggen van mij dan ik grap meer dan de helft van de dag maar bent serieus vaak uhm ja me karakter is moeilijk want die 2 dingen zijn 2 verschillende eigenschappen van elkaar. maar goed ik ben al 22 jaar zo en hoor niemand klagen

Wie wel wil ik ff een reactie zien

Salaam oe Alaikom wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe
hahaha onze lolbroek...
mashallah

13-03-2003, 10:21

Citaat:
Origineel gepost door Oemel_Nawawi
alhabiba Habiebatie oeghtie!

Iemand uitlachen is onder geen enkel manier leuk!

Het is wel beter om met vrienden grapjes te maken dan zwaar met ze in discussie te gaan.Lachen om-en grapjes maken over een ander zijn uiteraad verboden !!

Als je samen bent als vrienden spreek dan over de Heilige Qoran of als dat niet lukt over het leven van de metgezellen van de Profeet vrede zij met hem!...........Was een advies van Omar,Moge Allah hem genade schenken!
hoezo is onder geen enkel manier leuk.....???ik bedoel ook niet dat je alles serieus meent...

Pagina's : [1] 2