Bekijk volle/desktop versie : jongens en meiden zonder karama



05-06-2005, 11:36
salamoe 3alaicoem wa rahmetoe lahie te3ele wabarakatoeh allemaal,

wat ik allemaal lees, hoor en zie allemaal echt hshouma

Zijn jullie vergeten dat jullie moslims horen te zijn, en niet alleen door het te zeggen, maar je er ook aan te houden. Hoeveel programma's zijn er wel niet geweest over marokkaanse loverboys? Hoe vaak willen jullie nog in het geheim afspreken? Hoe vaak willen jullie je nog meer onmoslim gedragen en voordoen? enz. enz. Volgens mij hebben jullie de zin, aanpassen aan de nederlandse multiculturele samenleving te letterlijk genomen, , ach ja er is geen angst meer voor allah (s.w.t), geen respect voor elkaar, denk eraan onze ouders zullen toch wel de meeste schuld krijgen voor onze daden (tarbiya) op youm el kyama, Remember that day will come, het is nooit te laat dus stop met je geloof te negeren en uitstellen en werk er een beetje aan, denk aan de onmoslims die wel moslims zijn geworden volg hun voorbeeld op allahoe ravoeroen rahim .....

Ik verwacht hier het liefst geen onzinnige commentaar op, insha allah kies je de juiste pad, ieder 1 kan voor zichzelf denken, als je toch beweert zo slim te zijn, pas je dan aan het goede aan en sla de heilige boek open.

05-06-2005, 11:43


Nou je naam zegt het al WIJSNEUS














Maar je hebt gelijk,

05-06-2005, 13:37
sukran 100% mee eens

05-06-2005, 13:57
Nou je naam zegt het al WIJSNEUS haha leuk om te lezen thanks meiden...

05-06-2005, 14:48


helemaal mee eens!!!

Het moet echt niet gekker worden.........al vrees ik HELAAS het ergste!!!!

05-06-2005, 17:35
Geef jij die mensen die dat doen/zeggen oprechte nasie7a?

06-06-2005, 08:58
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je mijn bericht of in het dagelijkse leven?

06-06-2005, 09:27
asalamoe 3aleekom zusters en broeder ,
Ik plaats dit bericht met name voor mevrouw wijsneus je hebt helemalgelijk met je bericht.
En ik moet toegeven, ik ben geen goede moslim ik ga ook opde verkeerde pand net als de meeste van mijn mede moslims.Maar steeds denk ik bij mij zelf wat voor een nut heeft het
om zo een leven te leven .En wil ik een schone moslim worden>Gewoon bidden van school naar huis en van huis naar school.en hoofddoek dragen enzo.Maar ik weet niet waarom ik weer door chetaan op een nadere pand word gebracht.
Ik wil graag hulp van ej krijgen als je dat wil tenminste.
Ik wil weten hoe ik geheel op het goede pand kom.
met vrienelijke groeten een suater van allen
beslama

06-06-2005, 10:28
Echt mooi om te horen dat er mensen zijn die hier interresse in tonen alhamdoelilah, dit schreef ik hier, omdat ik hier een beetje op deze site aan het kijken was, ach ik las zoveel dat ik het niet voor mogelijk hield dat dit allemaal gewoon zo openlijk gezegd kon worden, (en dat het allemaal gebeurd is nog wel het ergste). In ieder geval dan kom ik nu bij jouw geulmime.

Volgens mij ben je ook een beetje snel afgeleid, omdat je toch een goede gedachte hebt, maar het komt er maar niet van, je bent niet de enige.. alhamdoelilah hebben ze hier op marokko.nl toch nog een columm voor islam hadieth enz. dus als je toch op het internet zit kan je daar altijd even kijken. Het belangrijkste is het gebed op tijd bidden. Islam boekjes lezen voor als je raad nodig hebt wat het gebed betreft of iets dergelijks van de islam, ik weet niet of je arabisch kan lezen of niet, maar de koran zul je ook een keer moeten openslaan, als je het nl vertaalde versie gaat lezen, dan moet je wel navragen welke de goede is, want er zijn heel wat slechte namaak . IK zelf trouwens heb een mp3 gekocht, en daarin koran gezet, via http://www.islamway.com ...

Als je er helemaal voor gaat om een goede moslima te worden, dan kan je een hoofddoek dragen, maar je moet het echter helemaal zelf willen, en daar hoort ook kledingstijl bij, wat de meeste van onze hoofddoek draagsters lijken te vergeten. Je krijgt er heel wat respect door en goede moslimmensen zouden jouw al te graag willen helpen om een nog betere moslima te worden (ook zonder hoofddoek zouden ze je alsnog willen helpen ) en ja de slechte mensen zouden niet zo snel bij je in de buurt komen (om met ze dingen te gaan doen). Goede mensen trekken goede mensen aan, slechte trekken slechte aan, rustige trekken rustige aan enz. enz.

Je zal je ouders trouwens echt zien stralen van blijdschap en trotsheid zich nou eens eerlijk bestaat er iets mooiers dan dat ?
Ik kan zo nog wel een hele lijst doorschrijven maar mijn tussenuur is afgelopen ik neem altijd de moeite om een zinvolle vraag te beantwoorden al ben ik niet de beste, maar ik doe echt mijn best om er heel goed naar te informeren,

Dit voelt echt goed om advies te kunnen geven aan een zuster/broeder alhamdoelilah reageren jullie hier positief op,

wa alaicoem asalam wa rah metoe lahie te3ele wabarakatoeh.