Bekijk volle/desktop versie : Sparen voor je kind



Pagina's : [1] 2 3

04-06-2005, 20:40
Hallo Moeders,

Ik vroeg mij af of er meer ouders zijn die ook maandelijk geld sparen voor hun kind(eren).
Wij sparen maandelijks 50 euro voor onze zoon, voor als hij ooit wil gaan studeren inchallah, of iets anders natuurlijk.

04-06-2005, 20:51


Ik heb dat ook een tijd gedaan de helft van de kinderbijslag auto laten sparen,maar daar zat ik dus vast aan kon niet afhalen dus ben toen mee gestopt na zon 10 maanden..En wat denk je kreeg geen rooie cent want als je binnen jaar afmeld dan is die geld weg..Stom stom moet altijd ook de kleine lettertjes lezen he!!

Ik vind het echt goed hoor,als je kijkt na hoe vaak sommige kids uit huis geen cent hebben,ook omdat vaak de ouders kost geld willen hebben en opsturen naar MArokko voor huis of iets te bouwen vind ik echt erg..Hoe worden die jongens crimi da snap ik..

04-06-2005, 21:11
Salaam alaikum,

Mijn opa en oma en mijn moeder sparen voor omar een vast bedrag per maand...

M.

04-06-2005, 21:12
Jammer dat je er mee bent gestopt. Wij kunnen het er ook niet afhalen, pas als hij 18 jaar is (Inschallah). Als je ziet wat tegenwoordig alles kost, laat staan over zoveel jaar, dan kan je dat als ouder echt amper opbrengen. Dus vandaar dat wij nu wel sparen en als hij volwassen is, mag hij zelf bepalen wat hij daar mee gaat doen. Als het maar nuttig besteed is natuurlijk.

04-06-2005, 21:17


Heb het gedaan voor een tijd maar ben er mee gestopt ,helaas omdat er rente bij komt....

wa alaykoum salaam

04-06-2005, 23:06
Ja dat probleem hebben we ook. Wij hebben geen spaarrekening op de bank door de rente.

04-06-2005, 23:13
Kan je de rente na die jaren niet weggeven aan een goed doel of iets dergelijks?

04-06-2005, 23:17

Citaat door Manhattan girl:
Kan je de rente na die jaren niet weggeven aan een goed doel of iets dergelijks?
Na die jaren? Wie zegt dat ik daarna nog leef? Ik weet niet. Dit is veilig vind ik en het is niet zo aangenaam om te weten dat je rente op je rekening hebt staan.

Wie aan rente doet, zal op de Dag des Oordeels opstaan met een dikke, zware buik. Dat is degene die gegeten heeft van Ribaa/rente. Gewoon dit al te weten, zet mijn haren al recht, laat staan het op mijn rekening hebben te staan.

04-06-2005, 23:17

Citaat door ceuta:
..Hoe worden die jongens crimi da snap ik..
Echt niet hierdoor hoor!

04-06-2005, 23:19

Citaat door Zusterke001:
Na die jaren? Wie zegt dat ik daarna nog leef? Ik weet niet. Dit is veilig vind ik en het is niet zo aangenaam om te weten dat je rente op je rekening hebt staan.

Wie aan rente doet, zal op de Dag des Oordeels opstaan met een dikke, zware buik. Dat is degene die gegeten heeft van Ribaa/rente. Gewoon dit al te weten, zet mijn haren al recht, laat staan het op mijn rekening hebben te staan.
Hmmm daar zit wat in ja.

04-06-2005, 23:20

Citaat door Zusterke001:
Na die jaren? Wie zegt dat ik daarna nog leef? Ik weet niet. Dit is veilig vind ik en het is niet zo aangenaam om te weten dat je rente op je rekening hebt staan.

Wie aan rente doet, zal op de Dag des Oordeels opstaan met een dikke, zware buik. Dat is degene die gegeten heeft van Ribaa/rente. Gewoon dit al te weten, zet mijn haren al recht, laat staan het op mijn rekening hebben te staan.
Spijtig genoeg zijn er veel mensen die hier niet over nadenken
Toen ik mn bankrekening opende zei die madam tegen me van wil je geen spaarrekening?
Ik zeg nee en dan zegt ze zeker? je krijgt er rente op
en toen ik zei dat da juist de reden was da'k het ni wou zei ze amai das ook lang gelede. Ik weet dat het ni mag bij jullie maar de meeste doen het toch

04-06-2005, 23:21

Citaat door lalla_fatima147:
Spijtig genoeg zijn er veel mensen die hier niet over nadenken
Toen ik mn bankrekening opende zei die madam tegen me van wil je geen spaarrekening?
Ik zeg nee en dan zegt ze zeker? je krijgt er rente op
en toen ik zei dat da juist de reden was da'k het ni wou zei ze amai das ook lang gelede. Ik weet dat het ni mag bij jullie maar de meeste doen het toch
Ja tuurlijk doen velen hieraan. Hiwa, Allahi hdiehoem wa hdiena.

04-06-2005, 23:24


Salaamu 3aleikom,

Kun je niet rentevrij sparen?!

04-06-2005, 23:26
ik spaar ook voor mijn zoontje elke maand een vaste bedrag en zodra er rente bij komt boek ik die eraf en geef het aan een straatkrant verkoper ofzo.. zo is er al die tijd geen rente erop .. en dit doe ik ook van mijn eigen spaarrekening.hoe zit het dan met het betalen van rente daar kan je bijna niet aan ontkomen door hypotheken en rood te staan is dat dan ook haram??

04-06-2005, 23:27

Citaat door Ataqwa_wa_Tauba:
Salaamu 3aleikom,

Kun je niet rentevrij sparen?!
Ja dat doen we ook....onder ons matras.

Pagina's : [1] 2 3