Bekijk volle/desktop versie : Balkenende is "een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid...."



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37

24-06-2005, 09:53

Citaat door newix:
[...] Een stevige nek kan geen kwaad om al die kilo's brein te ondersteunen.
Eigen roem stinkt. Hè, de Gucht. Enfin

24-06-2005, 10:00


Heihoo gotto go. Loaterszzzzz!

24-06-2005, 10:00
Mogge Wodan

24-06-2005, 10:07

Citaat door hiek:
Enfin, je hebt gelijk, min of meer. 'Sinds Fortuyn' kwam het naar buiten. We zijn het gewoon eens wat dat betreft. Valt nog niet mee om de geest die hij uit de rode wijnfles liet ontsnappen weer terug te stoppen. Enfin, we zien wel. Waarom is België zoveel rustiger? Jullie zullen toch ook morrend grauw hebben, een gebrek aan vertrouwen in de politiek en etnische spanningen. Of moet ik zeggen 'sociaal maatschappelijke spanningen' waar een etnische conflict van gemaakt wordt?
Ik heb wel eens een analyse gehoord van een Nederlandse socioloog die beweerde dat Nederland een Vlaams Blok miste. Bij ons zitten al de verzuurden en malcontenten verzameld in één partij, maar die hebben nooit de kans gekregen om hun non-politiek in de praktijk te brengen (in tegenstelling tot bv. een LPF). Waarmee ik niet zeg: LPF=VB! Dat is trouwens goed te merken als je de heisa leest over Nawijn en De Winter.

De grote meerderheid van de Vlamingen en zowat alle Walen zitten niet te wachten tot onze onderkant onze maatschappij kan besturen. Daar komt niets constructiefs uit, zoals onze lieve noorderburen hebben aangetoond. Tuurlijk, het LPF is gekrompen zoals weinig partijen dat in de naoorlogse Europese politiek al hebben gedaan. Maar met de gevolgen zitten jullie nog altijd. Geen experiment dat we moeten navolgen, m.i.

Het zou buiten de contekst van deze thread gaan, maar onze westerse wereld is hier en daar in verwarring. De globalisatie gaat niet aan ons voorbij, dat belangt elke mens op deze aardbol aan. En laat ons daar nu pal middenin zitten! We kunnen niet kijken in onze geschiedenis om te zien wat de antwoorden zijn, want het is een fenomeen van deze tijd.

Mijn mening hierover: het is prima zo! In mijn hippiejaren wou ik een wereld waar de rijkdom beter verdeeld was, en dat wens ik nog steeds. Als dat betekent dat er wat van onze welvaart naar andere landen moet verhuizen... tja, kan ik wel mee leven.

24-06-2005, 10:22


koffiepauze!

ff weer wat uploaden...


door Mohamed Talhaoui[url="http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/mtalhaoui1.htm#einde"]x[/url] [/size][/font]

[font=Verdana]x De auteur is gediplomeerde in Internationaal Recht van de VUB. Zie ook zijn opiniestuk [url="http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/mtalhaoui2.htm"]"Naar een actieve migrantenbewustwording" [/url](DM).

BRON

24-06-2005, 10:31

Citaat door atropos:
(Opiniestuk in , 01/10/1999)
Nog steeds geen antwoord of ook maar de minste relevantie met De Gucht, één der grootste tegenstanders van het VB! Zielig dat je nu al in de historie moet gaan pluizen om deze België bashing te laten voortgaan! Knap theatertje hoor! Je toont je ware klasse hier!

FYI: het VB is ondertussen veroordeeld.

24-06-2005, 11:41

Citaat door newix:
Als ik me niet vergis heb jij al veel meer woorden vuil gemaakt aan die puntjes dan ik.

Citaat door newix:

Ik geef punten aan wie ik wil. Wil jij je dus aub niet moeien met wat ik al dan niet mag zeggen of doen! Daar ga jij niet over.

Heb jij je puntjes allemaal eerlijk verdient? Ik denk het wel! Maar sommigen hebben het vooral aan zichzelf gegeven, of gebruiken trucjes zoals ik ook in deze thread al ondervonden heb. Heb rooie puntjes gekregen voor dit:

Het zou me niets verbazen als die neg. puntjes van Cieltje kwamen, want van Atropos zouden het er meer geweest zijn. Verbazend toch, die zogezegde Hollandse recht-voor-zijn-raapheid!


Maakt me niet uit. Maar als je doorlopend met twee of meer nicks tegelijkertijd werkt, dan laad je natuurlijk verdenkingen op je. En nee, zoiets vraag ik niet aan een moderator. De persoon die me puntjes gaf zonder zijn naam erbij te zetten, moet dat kunnen. Ook anoniem.

Ik heb haar positieve puntjes gegeven, met de mededeling dat het voor mij was gesloten. Dit was haar reactie:

Citaat:
newix, wil je alsjeblieft nooit meer 1 woord tegen me zeggen of je anderszins met me bemoeien? dus ook geen repupunten meer. dankjewel.
Mijn reactie hierop (dat ik schrijf wat ik wil) werd beloond met neg. puntjes.
Weet je wat, newix? Je hebt gelijk. In alles. Hoop dat je nu gelukkig bent.

Gegroet!

24-06-2005, 11:49

Citaat door Wodan:
Weet je wat, newix? Je hebt gelijk. In alles. Hoop dat je nu gelukkig bent.

Gegroet!
Weet je wat? Mijn geluk hangt niet af van dit forum!

24-06-2005, 13:00
Ik haat België omdat het noordelijke deel ervan liever achterbaks, duf en provinciaal is dan dat het de noodzakelijke culturele band met Nederland erkent en wil inzien dat de Hollandse ernst en zin voor organisatie veruit te verkiezen zijn boven ons belegen amateurisme. Ik haat de noordelijke Belg die te lui is om goed Nederlands te willen praten, wiens aartsdomme angst voor Holland ons lang geleden het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden en dus bijna onze hele eigen cultuur gekost heeft." (Geert van Istendael)

24-06-2005, 13:25

Citaat door atropos:
(Geert van Istendael)
Relevantie met De Gucht? Met je uitspraak dat Vlamingen bij Nederland willen aansluiten? Wacht nog altijd.

Citaat:


...

Wat is nu eigenlijk 'hét probleem van Nederland'?

,,Er doen zich verschillende problemen tegelijkertijd voor. Er is het probleem van de integratie. De kern van de integratieproblematiek is niet de islam en ook niet het verschil tussen Marokko, Nederland en Turkije. De kern van het probleem is de spanning tussen platteland en stad.

Een moslim uit Istanbul integreert meestal razendsnel. Dat ligt heel anders voor moslims uit dat achtergebleven platteland in Marokko en Turkije, waar de meeste immigrantenfamilies in de jaren zeventig vandaan zijn gekomen. Die mensen kost het generaties om te wennen aan het leven in een moderne, tolerante, ingewikkelde stad.''

,,Daarnaast heb je het internationale probleem van het terrorisme. Dat staat grotendeels los van het integratieprobleem. Mohammed B. (de moordenaar van Theo Van Gogh, nvdr) was een voorbeeld van een geïntegreerde moslim. Een model. En toch deed hij zoiets krankzinnigs.''

,,In de derde plaats is er ook een probleem in de Nederlandse samenleving zelf. Nederland zit in een identiteitscrisis. Die problemen pakken allemaal samen en leiden tot een vrij onduidelijke en ingewikkelde situatie.''

,,Nederland is geen roestvrij stalen zekerheid meer. Er hangt een raar vacuüm in dit land. Ik heb het gevoel dat dat ook te maken heeft met de jaren zestig. Toen raakte het begrip 'nationale identiteit' volkomen gebagatelliseerd. Dat werd weggewuifd. Wat logisch was, na de opgeblazenheid van de jaren dertig en het sombere polderse nationalisme van de jaren vijftig.

Maar daardoor ontstond wel een leegte. Bijna niemand wist nog wat het betekende Nederlander te zijn. Wie zijn wij met z'n allen? Dat wijgevoel is door de generatie van de jaren zestig - mijn generatie - volstrekt verwaarloosd. Dat terrein is helemaal aan rechts en ultra-rechts overgelaten.''

,,Ik denk dat daar een verschil met België ligt. Jullie hebben in die tijd de schoolstrijd en de taalstrijd gehad, wat een enorme crisis is geweest, maar daardoor is in België toen bewust en onbewust wel hard nagedacht over culturele identiteit. Die identiteit is voor jullie nooit een vanzelfsprekendheid geweest.

In Nederland is onze identiteit eeuwenlang vanzelfsprekend geweest, zo vanzelfsprekend dat we op den duur niet meer wisten wat dat was, Nederlander zijn. Dit zou een van de verklaringen kunnen zijn waarom België en Nederland vergelijkbare problemen toch op een heel andere manier benaderen.''



U schrijft: ,,Nederland is bezig door een rouwproces te gaan.'' Wat is er dan precies doodgegaan?

(lacht) ,,In haar slaap is van ons heengegaan het klassieke, nogal provinciale besloten Nederland. Nederland is een dubbelzinnig land. Aan de ene kant lijkt het heel internationaal, vlot, modieus.

Tegelijk is het ook heel erg een ons-kent-onsland. In de jaren zestig konden normen en waarden hier zogezegd overboord gegooid worden omdat de Nederlanders onder elkaar heel goed wisten hoe het hoorde. Onder die zogenaamde openheid van de Nederlandse samenleving zitten een heleboel regeltjes en normen en verboden. Nederland is een heel gelaagd land. Dat dubbelzinnige, beetje besloten land is niet meer te vol te houden. Het is echt een immigratieland geworden.''

,,Die immigratie is maar een deel van de rouwoorzaak. Nederland heeft altijd een beetje buiten de Europese stormen kunnen staan. Nu krijgt het de wereldproblemen rechtstreeks op zijn dak. De globalisering slaat ook hier met volle kracht toe. Er heerst nu een afrekencultuur in dit land.

De koopman heeft het heft in handen genomen. Alles en iedereen moet zich voortdurend kunnen verantwoorden. Er zijn allerlei nieuwe controle-instanties ontstaan. Dit is het einde van de vertrouwenssamenleving die in Nederland altijd heeft bestaan. Mensen voelen zich heel ontheemd.''



U hebt pittige kritiek op de rol die de media speelden in de weken na de moord op Van Gogh. De publieke televisie deed zijn best om het volk ,,in een staat van verwilderde dommigheid te houden'', schrijft u. Dat is nogal wat.

,,Er zijn ook veel goede dingen gebeurd, maar er zijn echt uitzendingen geweest, met name over de islam, waarvan je dacht: zulke mensen kun je in zo'n opgewonden situatie toch niet als gast vragen zonder minstens ook de andere kant aan het woord te laten? Over de islam is vrij eenzijdig bericht.

Dat komt doordat Nederland vrijwel geen oriëntalistische traditie heeft, in tegenstelling tot Frankrijk en Engeland. Afgezien van een handvol mensen weten ze aan de Nederlandse universiteiten niet veel over de islam. In de media ontstond dan ook al vrij snel een beeld van moslims als achterlijke idioten. Dat werd nauwelijks tegengesproken. Het televisiejournaal opende met kreten als 'Nederland brandt!'. Ook lekker. Er ontbrak zelfdiscipline, maar niet alleen in de media.''

,,In normale omstandigheden zetten de media de dingen wat aan en is het de taak van de politiek om te sussen, te relativeren. Dat samenspel tussen media en politiek was er opeens niet meer. Minister Gerrit Zalm (VVD) riep: 'Het is oorlog!' Frits Bolkestein (VVD) trok een vergelijking met de jaren dertig, toen Nederland ook bezet werd.

En de minister van Volksgezondheid verklaarde tijdens een debat over orgaantransplantaties: 'Met name moslims weigeren op religieuze gronden hun organen af te staan, maar willen die wel ontvangen als ze ziek zijn. Dat wringt.' ''

,,Uitspraken die in andere landen soms als racistisch gekenmerkt zouden worden, werden in Nederland door bewindslieden gedaan. Het was alsof het hek van de dam was.''
[/size" -->
Bron.

Zo kunnen we nog wel effe doorgaan. Maar het is compleet offtopic! Overigens, Geert Van Istendaele heeft een groot stuk van zijn jeugd in Nederland doorgebracht. Hij heeft onlangs een mooi boek geschreven over Nederland: Mijn Nederland.

Van harte aanbevolen voor hen die enig licht van een buitenstaander kunnen gebruiken.

24-06-2005, 13:45
...heb newix op 'negeren' staan, dus kan niet lezen wat hij schrijft...zie hem wel telkens reageren...

...als een meikever aan een touwtje...

ik ga weer aan het werk...
meer belgische pralientjes later, mensen!


24-06-2005, 14:06

Citaat door atropos:
...heb newix op 'negeren' staan, dus kan niet lezen wat hij schrijft...zie hem wel telkens reageren...

...als een meikever aan een touwtje...

ik ga weer aan het werk...
meer belgische pralientjes later, mensen!

Deze thread is volledig voor jou. Ik ga niet meer verder reageren op die nonsens. Jij poneert stellingen, ik vraag naar jouw bronnen, en in plaats van antwoord te geven zoek je op internet naar al wat België of Vlaanderen in een kwaad daglicht stelt. Prima, copieer hier gerust nog duizend sites, die zijn heus wel te vinden. Maar geen ervan zal jouw wilde beweringen onderbouwen dat we ons bij Nederland zouden willen aansluiten.

Nog een geluk dat jij niet voor Nederland staat. Groetjes!

PS. Zoek ook eens op VB-sites. In België-bashing zijn zij de kampioenen! Succes!

24-06-2005, 15:17


Belgie De koning,die zijn buitenechtelijke dochter niet herkent
Belgie met een Koning die vroeger een verhouding had met een anderre vrouw,toen hij al gehuwd was toch een voorbeeldig persoon
Dat de vlaamingen bij nederland willen dat denk ik niet,maar dat vlaanderren wil splitsen dat wel.En uwe de KLUCHT ,wordt weer eens op zijn plaats gezet door de walen.Zie het vrt nieuws

24-06-2005, 16:14

Citaat door KILL SWITCH:
Belgie De koning,die zijn buitenechtelijke dochter niet herkent
Belgie met een Koning die vroeger een verhouding had met een anderre vrouw,toen hij al gehuwd was toch een voorbeeldig persoon
Dat de vlaamingen bij nederland willen dat denk ik niet,maar dat vlaanderren wil splitsen dat wel.En uwe de KLUCHT ,wordt weer eens op zijn plaats gezet door de walen.Zie het vrt nieuws
Wat nieuws? Dat de vakbonden niet blij zijn met banenverlies? Jaja, wat een klucht. De Gucht vindt dat er al genoeg doden zijn gevallen in de streek van de Duizend Meren, en dat Belgische banen daar niet tegenop wegen. Noem jij dat maar kluchtig, de burgers in die landen zullen er niet rouwig om zijn.

Persoonlijk ben ik evenmin een voorstander van een koningshuis, een gekozen president lijkt me democratischer. Maar daar denkt de meerderheid van onze landgenoten anders over. Als Boudewijn stierf waren er verdomme onmiddellijk stemmen om die kwezel heilig te verklaren, en Albert is zo mogelijk nog populairder. Zijn buitenechtelijke dochter (blijkbaar traditie bij onze koningen, behalve als ze opus-deï achtig zijn aangelegd) is hem al lang vergeven. Meer, de Vlamingen willen blijkbaar dat hij toenadering tot zijn dochter zoekt, volgens de poll van de dag op de VRT-site:

Citaat:
resultaten voting
Moet koning Albert toenadering zoeken tot Delphine Boël?
Ja = 78% (2309) Nee = 22% (658)

Totaal aantal stemmen: 2967
Bron.

Maar zoals ik al eens zei, omdat je een president verkiest boven een koning wil daarom nog niet zeggen dat je je land uit elkaar wilt zien vallen. Dat is slechts voorbehouden aan hen die ook alle (islamitische) allochtonen weg willen. Back to the time toen er nog over nonsens als 'zuiver' bloed werd gesproken. Nee, dank je, in naam van de grote meerderheid der Belgen die daar anders over denken.

24-06-2005, 16:22
De KLucht moeide hem weer eens met andermans zaken.Krijgen ze het niet van belgie,dan zullen ze het wel van een anderland krijgenMaar weer eens de klucht die zich moeit met andermans zaken,u hebt toch gezien wat de walen zegden over de klucht in het vrt nieuws En het koning huis kan de pot op?het kost teveel vlaams geld

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 [34] 35 36 37