Bekijk volle/desktop versie : wie heeft hier een relatie/getrouwd met een moslim die niet marokkaans is whatsoever?



Pagina's : [1] 2

04-06-2005, 15:13
Nou begin maar met reageren. Ik wacht

Koessiess sannae

05-06-2005, 10:50


Ik heb sinds kort een relatie met een niet -Marokkaanse jongen.
Hij is namelijk half Afghaans/half Rus.
Het is zegmaar een hele leuke jongen die eigenlijk wel alles heeft wat ik in een man zoek.Hij De standaart dingen,hij heeft een baan;hij studeert en hij heeft het juiste karakter en eigenschappen. En hij is natuurlijk ook moslim.Ik vind het natuurlijk wel jammer dat hij geen Marokkaanse is vanwege mijn ouders natuurlijk.Maar voor mij persoonlijk is afkomst niet echt een probleem,het is ook weer niet zo dat ik op een Hollandse zou vallen ofzo,geen hekel aan ze of zo,val meer op getint.We kennen elkaar nu ongeveer drie maanden ofzo en hij wil mij om mijn hand komen vragen,maar ik weet dat mijn ouders en familieleden nooit een niet Marokkaanse zouden accepteren.Het was dan ook eigenlijk niet mijn bedoeling om een relatie met hem aan te gaan,maar hij had me toch overtuigt en aangezien ik hem zelf ook superleuk vond,kon ik het niet laten om het toch de kans te geven en dat is dus wat ik gedaan heb.We hebben nou dus een punt bereikt dat we elkaar wel als de perfecte partners voor elkaar zien en ons wel een leven samen kunnen voorstellen .We houden dan ook echt heel veel van elkaar.Ik hou dan nog niet eens zoveel van hem als dat ik zou kunnen,ik probeer mijn gevoelens onder controle te houden ,anders zou ik misschien nog wel eens heel hard gekwetst kunnen worden en dat is ook niet de bedoeling.Het is niet dat ik niet vanaf het begin al wist wat ik wel en niet kon verwachten,dus vandaar.
Ik weet dus niet echt hoe ik hiermee bij mijn ouders moet komen,ze zullen hoogstwaarschijnlijk denken dat ik een grapje met ze maak ,en zal ik het maar niet over mijn broers hebben,van die weet ik niet wat ik van ze kan verwachten,ik verwacht niet veel goeds eigenlijk,dus ik denk dat ik eerst maar mijn ouders benader,voordat ik de rest van de familie inlicht.
Ik vind het wel jammer dat in de Marokkaanse gemeenschap niet- Mse mannen niet geaccepteerd worden,in tegenstelling tot mannen die wel gewoon met een niet-Mse mogen trouwen.sommige dingen kun je nou eenmaal niet veranderen.Maar ik ben eigenlijk wel beniewd naar jouw verhaal ,als je er een hebt tenminste. Misschien dat je een tip met me kunt delen of mij advies zou kunnen geven. Groetjes van mij

05-06-2005, 10:50
Ik heb sinds kort een relatie met een niet -Marokkaanse jongen.
Hij is namelijk half Afghaans/half Rus.
Het is zegmaar een hele leuke jongen die eigenlijk wel alles heeft wat ik in een man zoek.Hij De standaart dingen,hij heeft een baan;hij studeert en hij heeft het juiste karakter en eigenschappen. En hij is natuurlijk ook moslim.Ik vind het natuurlijk wel jammer dat hij geen Marokkaanse is vanwege mijn ouders natuurlijk.Maar voor mij persoonlijk is afkomst niet echt een probleem,het is ook weer niet zo dat ik op een Hollandse zou vallen ofzo,geen hekel aan ze of zo,val meer op getint.We kennen elkaar nu ongeveer drie maanden ofzo en hij wil mij om mijn hand komen vragen,maar ik weet dat mijn ouders en familieleden nooit een niet Marokkaanse zouden accepteren.Het was dan ook eigenlijk niet mijn bedoeling om een relatie met hem aan te gaan,maar hij had me toch overtuigt en aangezien ik hem zelf ook superleuk vond,kon ik het niet laten om het toch de kans te geven en dat is dus wat ik gedaan heb.We hebben nou dus een punt bereikt dat we elkaar wel als de perfecte partners voor elkaar zien en ons wel een leven samen kunnen voorstellen .We houden dan ook echt heel veel van elkaar.Ik hou dan nog niet eens zoveel van hem als dat ik zou kunnen,ik probeer mijn gevoelens onder controle te houden ,anders zou ik misschien nog wel eens heel hard gekwetst kunnen worden en dat is ook niet de bedoeling.Het is niet dat ik niet vanaf het begin al wist wat ik wel en niet kon verwachten,dus vandaar.
Ik weet dus niet echt hoe ik hiermee bij mijn ouders moet komen,ze zullen hoogstwaarschijnlijk denken dat ik een grapje met ze maak ,en zal ik het maar niet over mijn broers hebben,van die weet ik niet wat ik van ze kan verwachten,ik verwacht niet veel goeds eigenlijk,dus ik denk dat ik eerst maar mijn ouders benader,voordat ik de rest van de familie inlicht.
Ik vind het wel jammer dat in de Marokkaanse gemeenschap niet- Mse mannen niet geaccepteerd worden,in tegenstelling tot mannen die wel gewoon met een niet-Mse mogen trouwen.sommige dingen kun je nou eenmaal niet veranderen.Maar ik ben eigenlijk wel beniewd naar jouw verhaal ,als je er een hebt tenminste. Misschien dat je een tip met me kunt delen of mij advies zou kunnen geven. Groetjes van mij

05-06-2005, 11:21
Ik heb ook een relatie gehad met een syrier was ook even aankomen van ouders dit is de man met wie k wil verloven maar goed ze accepteerden het wel en hij was moslim.

05-06-2005, 11:25


jullie hebben geluk gehad,en dair wie weet mag je alsnog met hem trouwen en hoef je geen zorgen te maken
alleen k zou wel eerst nadenken voordat je eraan begint

de vraag aan je ouders en je broer s zouden jullie hem accpteren ..?
hoe denk jij erover als jij echt alles op een rijtje zet.
en niet zeggen van ja k hoop het natuurlijk wel ...en weet het anders niet ..etc etc

nee nu afvragen van :

zullen men ouders hem accepteren :
jij bent de enige tenslotte die ze kent je ouders dus antwoord heb je al gauw klaar


ben benieuwd

05-06-2005, 13:31
He karabounita 81,
Eigenlijk heb je best gelijk in de dingen die je zegt.
Als ik mezelf de vraag zou stellen ,zou ik het antwoord zeker bij mezelf vinden.
Maar you never no, misschien dat ik ze zou kunnen overtuigen en misschien ook niet,Ik ben voorbereid op het minder leuke antwoord,en dan heeft het gewoon niet mogen gebeuren.Natuurlijk wel een zonde voor mij en mijn vriend,maar het heeft dan denk ik gewoon niet mogen gebeuren.Het is dus niet zo dat ik er hoe dan ook mee door zou gaan,want dan zou ik moeten kiezen ,en dat is iets wat ik niet zou doen.Zonder de zegen van mijn ouders zou ik hem dus gewoon moeten vergeten denk ik. Treurig ,maar het is ook de realiteit, toch?
Ik wou je verder nog effe bedanken voor je advies;lief van je.

groetjes van mij

05-06-2005, 13:48

Citaat door dair:
He karabounita 81,
Eigenlijk heb je best gelijk in de dingen die je zegt.
Als ik mezelf de vraag zou stellen ,zou ik het antwoord zeker bij mezelf vinden.
Maar you never no, misschien dat ik ze zou kunnen overtuigen en misschien ook niet,Ik ben voorbereid op het minder leuke antwoord,en dan heeft het gewoon niet mogen gebeuren.Natuurlijk wel een zonde voor mij en mijn vriend,maar het heeft dan denk ik gewoon niet mogen gebeuren.Het is dus niet zo dat ik er hoe dan ook mee door zou gaan,want dan zou ik moeten kiezen ,en dat is iets wat ik niet zou doen.Zonder de zegen van mijn ouders zou ik hem dus gewoon moeten vergeten denk ik. Treurig ,maar het is ook de realiteit, toch?
Ik wou je verder nog effe bedanken voor je advies;lief van je.

groetjes van mij
HMMM..

IK ZIE HIER HET LEVEN VAN ME ZUS IN...

MAAR ZIJ HEEFT NIET WAT MET EEN AFGHAAN OFZO...

MAAR EEN SURINAAMSE MOSLIM...

ENNUH DENK OOK NIET DAT ME MOEDER DIE ALS SCHOONZOON ZAL ACCEPTEREN...

MAAR WAT IK VAN PLAN BEN...

IS ER EEN IMAAM BIJ HALEN...

OM MIJN MOEDER TE OVERTUIGEN...

DAT HET HELEMAAL NEIT ERG IS....

WANT HIJ IS MOSLIM...

EN HOUD ZICH AAN ALLE REGELS...

MISSCHIEN DAT HET JE ZOU KUNNEN HELPEN...

EN DAT JE DAT OOK KUNT DOEN...

JUST A TIP

05-06-2005, 16:58
He mocroroos ,
ik wou je effe bedanken voor je tip,want het is gewoon een feit dat je met een man mag trouwen ,ongeacht zijn afkomst,zolang hij islamitisch is.
Mijn ouders zullen vast wel op de hoogte zijn van deze informatie,maar willen er het liefst misschien gewoon niks van weten.Het is dan ook wel iets wat niet geaccepteerd word in onze cultuur,maar wel in ons geloof en die staat boven alle culturen.Dus het zou wel degelijk wat uit kunnen maken om de imaam er bij te halen .Misschien dat ze er anders over gaan denken wanneer ze er zo rechtstreeks mee geconfronteerd worden.Hartstikke bedankt ,je bent echt een schat ,en goed van je dat je je zus zo steunt en achter haar keuze staat.

Liefs Dair

05-06-2005, 17:23
ik ga nog reageren , maar mijn irritante broer is IRRITANT dus ik moet van de pc af

solly


koessiess sannae

05-06-2005, 20:46
solly verwijderd...

05-06-2005, 21:25

Citaat door dair:
He karabounita 81,
Eigenlijk heb je best gelijk in de dingen die je zegt.
Als ik mezelf de vraag zou stellen ,zou ik het antwoord zeker bij mezelf vinden.
Maar you never no, misschien dat ik ze zou kunnen overtuigen en misschien ook niet,Ik ben voorbereid op het minder leuke antwoord,en dan heeft het gewoon niet mogen gebeuren.Natuurlijk wel een zonde voor mij en mijn vriend,maar het heeft dan denk ik gewoon niet mogen gebeuren.Het is dus niet zo dat ik er hoe dan ook mee door zou gaan,want dan zou ik moeten kiezen ,en dat is iets wat ik niet zou doen.Zonder de zegen van mijn ouders zou ik hem dus gewoon moeten vergeten denk ik. Treurig ,maar het is ook de realiteit, toch?
Ik wou je verder nog effe bedanken voor je advies;lief van je.

groetjes van mij
any time girl
help graag mensen
dacht zeg allleen wat k dacht,en sja je moet wat dat betreft even goed over nadenken over hoe en wat je moet doen ...dit is niet makkelijk zo een situatie

05-06-2005, 22:00

Citaat door dair:
Ik heb sinds kort een relatie met een niet -Marokkaanse jongen.
Hij is namelijk half Afghaans/half Rus.
Het is zegmaar een hele leuke jongen die eigenlijk wel alles heeft wat ik in een man zoek.Hij De standaart dingen,hij heeft een baan;hij studeert en hij heeft het juiste karakter en eigenschappen. En hij is natuurlijk ook moslim.Ik vind het natuurlijk wel jammer dat hij geen Marokkaanse is vanwege mijn ouders natuurlijk.Maar voor mij persoonlijk is afkomst niet echt een probleem,het is ook weer niet zo dat ik op een Hollandse zou vallen ofzo,geen hekel aan ze of zo,val meer op getint.We kennen elkaar nu ongeveer drie maanden ofzo en hij wil mij om mijn hand komen vragen,maar ik weet dat mijn ouders en familieleden nooit een niet Marokkaanse zouden accepteren.Het was dan ook eigenlijk niet mijn bedoeling om een relatie met hem aan te gaan,maar hij had me toch overtuigt en aangezien ik hem zelf ook superleuk vond,kon ik het niet laten om het toch de kans te geven en dat is dus wat ik gedaan heb.We hebben nou dus een punt bereikt dat we elkaar wel als de perfecte partners voor elkaar zien en ons wel een leven samen kunnen voorstellen .We houden dan ook echt heel veel van elkaar.Ik hou dan nog niet eens zoveel van hem als dat ik zou kunnen,ik probeer mijn gevoelens onder controle te houden ,anders zou ik misschien nog wel eens heel hard gekwetst kunnen worden en dat is ook niet de bedoeling.Het is niet dat ik niet vanaf het begin al wist wat ik wel en niet kon verwachten,dus vandaar.
Ik weet dus niet echt hoe ik hiermee bij mijn ouders moet komen,ze zullen hoogstwaarschijnlijk denken dat ik een grapje met ze maak ,en zal ik het maar niet over mijn broers hebben,van die weet ik niet wat ik van ze kan verwachten,ik verwacht niet veel goeds eigenlijk,dus ik denk dat ik eerst maar mijn ouders benader,voordat ik de rest van de familie inlicht.
Ik vind het wel jammer dat in de Marokkaanse gemeenschap niet- Mse mannen niet geaccepteerd worden,in tegenstelling tot mannen die wel gewoon met een niet-Mse mogen trouwen.sommige dingen kun je nou eenmaal niet veranderen.Maar ik ben eigenlijk wel beniewd naar jouw verhaal ,als je er een hebt tenminste. Misschien dat je een tip met me kunt delen of mij advies zou kunnen geven. Groetjes van mij
Blijf bij je besluit..je ouders zullen het misschien in eerste instantie niet met je
eens zijn maar, geloof me, zolang jij je niet van je keuze laat afleiden is er
zeer zekers hoop en zullen je ouders het uiteindelijk accepteren.

05-06-2005, 22:33


He Sannea,

ik wou effe zeggen dat je zeker je hart moet volgen ,want het is uiteindelijk jou leven en niemand zal jou leven voor je gaan leiden,toch?
En als hij voor jou de perfecte man is moet je zeker voor hem gaan.
Je klinkt best wel vastberadenen en dat is wel goed . Je weet wat je wil en daar ga je ook voor ,je zult dus denk ik geen genoegen nemen met minder en dat is je goed recht.Ik ben bang dat ik niet zo sterk in me schoenen sta als jij.
In ieder geval hoop ik voor jou ,dat het allemaal goed komt met jouw en je vriend ,en dat zal ook vast wel.

Liefs Dair

06-06-2005, 09:04
te moeilijk onderwerp...

06-06-2005, 21:46
he Sannea ,

Ik begrijp wel wat je bedoeld .
Je kan wel van iemand houden en alles ,maar die afstand blijft omdat jullie dan zegmaar uit twee verschillende culturen komen,zul je niet altijd even veel met of van elkaar kunnen genieten.
het zijn dan ook de kleine dingetjes waar het om gaat;zoals b.v. een marokkaanse film met elkaar kijken, en om dezelfde grapjes met elkaar kunnen lachen ,dat is dan iets wat je moet laten,want vaak moet je ook echt marokkaans zijn om marokkaanse humor te begrijpen.
En het is ook gewoon heerlijk om marokkaans met iemand te kunnen praten,dus dat is dan wel jammer.
En zoals je al eerder zei,je kan je een beetje een vreemde gaan voelen,heb ik wel eens als hij Afghaans of Russisch met ze zus gaat staan praten of iemand anders.maar dan heb ik ook weer zoiets van ,ja maar hij zal dat soort dingen ook voor mij moeten opgeven.
En het zal voor mijzelf dan niet zo lang duren om daar overheen te komen,we kunnen elkaar nog altijd de talen leren.
Het gaat me dan denk ik wel meer om mijn ouders;als ze hem dan zouden accepteren.Ik bedoel mijn ouders kunnen echt heel goed opschieten met mijn andere zwagers ,en ook gewoon heel leuk in de omgang met elkaar.En aangezien mijn ouders niet vloeiend nederlands spreken en zijn ouders ergens in Australie wonen zullen die al helemaal niet met elkaar kunnen praten.dus dat is zeker wel jammer.Maar onze liefde voor elkaar is wel sterk genoeg om daar doorheen te komen,en als mijn ouders en familie dit zouden toelaten ,zouden we hier zeker wel oplossingen voor vinden.
Maar was dan wel een goeie jongen als hij zelfs met zijn ouders voor de deur stond,wel jammer voor hem dat het niet doorgegaan was en zeker wel een grote verrassing voor jou,
ik wou je verder het beste wensen in je leven en ALLAH is met je.

Groetjes Dair

Pagina's : [1] 2