Bekijk volle/desktop versie : Wat nu?



Pagina's : [1] 2

03-06-2005, 14:45
Dag allemaal,
ik ben net nieuw op dit forum, ik ben een 20-jarig meisje uit België, Antwerpen.
Ik zit met een probleempje, ik lijdt spijtig genoeg aan endometriose (daardoor heb ik een grotere kans dan andere normale vrouwen op onvruchtbaarheid), ik heb reeds een relatie van 2,5 jaar, en volgens mij weet hij van de nadelen van deze ziekte, omdat toen ik was opgenomen in het ziekenhuis hij niets anders deed dan van alles opzoeken om te weten waar het juist over ging. Nu ik ben pas sinds kort te weten gekomen dat die ziekte een grotere kans op onvruchtbaarheid geeft. Zou ik het hem volgens jullie moeten vertellen? Ik vind van wel, maar ik zou graag wel eens een mening horen.
Ps: enige meisjes met hetzelfde probleem, aarzel niet om mij even te mailen of toe te voegen, ik denk dat het best wel aardig en steunvol is om iemand te kennen, in onze cultuur, met hetzelfde probleem!

Groetjes, Laila

03-06-2005, 14:49


He Laila,

Wat spijtig om te horen, omdat de kans op kinderen voor jou klein is vanwege je gezonheid ( inscha allah komt het goed ).
Ik weet er zeer weinig tot niks vanaf om eerlijk te zijn en kan je daarbij niet echt helpen.
Of je de waarheid moet vertellen ben ik van mening van wel, daar heeft hij toch wel recht op, wat als hij ze wel graag zou willen je ontneemt hem dat en dat zal hij je kwalijk nemen als je het achter gaat houden voor hem.

Succes
Blue

03-06-2005, 14:54
ten eerste het spijt mij ook zeer om dat te horen, veel sterkte meid
ten tweede ik denk dat je het hem ook moet vertellen. Ik neem aan dat je een toekomst met hem wilt opbouwen waar kinderen een groot deel uit zullen betaan, dus het lijkt mij onterecht om dat voor hem achter te houden
Ik wens je veel succes meid, het gaat je goed

beslama

03-06-2005, 20:39
Bedankt allemaal voor jullie steun!
Ja ik vind ook dat ik het moet zeggen, mijn zus vond van niet vandaar toch even de twijfel, maar ik vind dat hij het recht heeft om het te weten, en om zo te beslissen of hij met me verder wil gaan of niet, ik denk niet dat hij me daarvoor zou laten vallen, maar ik moet hem wel die keuze geven...
Het is inderdaad niet gemakkelijk nu voor me, ik kan best nog een gezonde vrouw worden en kindjes hebben, maar ik heb er geen zekerheid van en dat zit me wel niet goed!
Maar bon, al7amdoullah!
Bedankt aan allen voor jullie reactie!
Groetjes, Laila

03-06-2005, 20:53


Salamoe Alaikoem Wa rahmatu Allah,

Allah swt is tot alles in staat, vraag Hem swt om je Insha allah bij te staan.

Zelf raadt ik je aan de relatie te beindigen, dit is Haram.

Wa Salamoe Alaikoem Wa rahmatu Allah

03-06-2005, 21:12

Citaat door weetiknie:
Hoezo is haar relatie haram?
Ze zei: "ik heb 2,5 jaar een relatie"
Dit betekend volgens mij, dat ze niet getrouwd is.
Dit is dus haram zoals je weet.

03-06-2005, 21:12

Citaat door weetiknie:
Hoezo is haar relatie haram?
Ja vraag ik me ook af...
Trouwens ik kan geen relatie beëindigen, ik ben heel verliefd op mijn vriendje en wij hebben al veel toekomstplannen. Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten opgeven?

03-06-2005, 21:13

Citaat door Tarik15:
Ze zei: "ik heb 2,5 jaar een relatie"
Dit betekend volgens mij, dat ze niet getrouwd is.
Dit is dus haram zoals je weet.
Idd ik ben niet getrouwd, maar dat wil niet zeggen dat de plannen er niet zijn he. Ik kan niet een jongen leren kennen en de volgende dag ermee trouwen... Toch niet in mijn ogen?

03-06-2005, 21:15

Citaat door Leila1001:
Ja vraag ik me ook af...
Trouwens ik kan geen relatie beëindigen, ik ben heel verliefd op mijn vriendje en wij hebben al veel toekomstplannen. Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten opgeven?
Wanneer je daadwerkelijk Allah swt Vreest, De Dag Der Opstanding vreest, en de Hel vreest.

03-06-2005, 21:17

Citaat door Leila1001:
Idd ik ben niet getrouwd, maar dat wil niet zeggen dat de plannen er niet zijn he. Ik kan niet een jongen leren kennen en de volgende dag ermee trouwen... Toch niet in mijn ogen?
Je hoeft er niet de volgende dag mee te trouwen, je kunt er een tijd mee praten om elkaar te leren kennen.
Maar anders halve jaar?
Weten je ouders hiervan, heeft hij daadwerkelijk om je hand gevraagd?
Dit is, en blijft Haram en een erg grote zonde.
Moge Allah swt jou en ons Leiden en Vergeven.
Ameen

03-06-2005, 21:18

Citaat door Tarik15:
Je hoeft er niet de volgende dag mee te trouwen, je kunt er een tijd mee praten om elkaar te leren kennen.
Maar anders halve jaar?
Weten je ouders hiervan, heeft hij daadwerkelijk om je hand gevraagd?
Dit is, en blijft Haram en een erg grote zonde.
Moge Allah swt jou en ons Leiden en Vergeven.
Ameen
Zoals ik al zei, ik heb een serieuze relatie. Mijn ouders weten er alles van, zijn ouders ook, en hij heeft mijn hand gevraagd...

03-06-2005, 21:22

Citaat door Leila1001:
Zoals ik al zei, ik heb een serieuze relatie. Mijn ouders weten er alles van, zijn ouders ook, en hij heeft mijn hand gevraagd...
En je bent er mee ingestemd natuurlijk, maar hoe lang was de verlovingstijd?
oegt, dit zijn eigenlijk zaken waar ik me niet mee wil bemoeien.
U weet insha allah zelf of je een fout maakt of niet, en insha allah beslis jij of je je wil beteren of niet.

Wa Salamoe Alaikoem Wa rahmatu Allah

03-06-2005, 21:25



Citaat door Tarik15:
En je bent er mee ingestemd natuurlijk, maar hoe lang was de verlovingstijd?
oegt, dit zijn eigenlijk zaken waar ik me niet mee wil bemoeien.
U weet insha allah zelf of je een fout maakt of niet, en insha allah beslis jij of je je wil beteren of niet.

Wa Salamoe Alaikoem Wa rahmatu Allah
Ik begrijp je positie, maar ieder zijn eigen mening. Zoals je zei, mogen God al onze zonden vergeven. Aan jou, mij, en alle moslims op de wereld!
Toch bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Laila

03-06-2005, 21:27

Citaat door Leila1001:
Ik begrijp je positie, maar ieder zijn eigen mening. Zoals je zei, mogen God al onze zonden vergeven. Aan jou, mij, en alle moslims op de wereld!
Toch bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Laila
Je hebt mening, en je hebt regels waar je je aan dient te houden.
Wie zijn mening volgt, en de regels negeert heeft waarlijk zijn lusten als geloof genomen.
Moge Allah swt onze zonden Vergeven(Ik prefereer de naam die Hij swt zichzelf heeft gegeven)

04-06-2005, 14:45
By the way meisjes, heel belangrijk!
Endometriose is een ziekte dat je bijna niet kan dedecteren, en tot mijn grote verbazing lijdt een enorm groot getal van de vrouwen aan deze ziekte, het probleem is dat het zo moeilijk te vinden is en de symptomen van deze ziekte vaak onbelangrijk worden genoemd.
Ik zal ze even voor jullie opnoemen, moge Allah jullie beschermen van deze ziekte, maar het is echt beter het te vinden, dan het te hebben zonder te weten (want dan kan dat ernstige gevolgen veroorzaken!!):
De symptomen die in verband staan met endometriose:
- pijnlijke menstruaties
- pijn tijdens gemeenschap en/of na gemeenschap
- bekken- en of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode)
- lage rugpijn
- ovulatiepijn
- pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm
- Menstruatieproblemen
- hevige bloeding en/of stolsels
- langdurige bloeding
- licht bloedverlies voor de menstruatie (spotting)
- onregelmatig bloedverlies
- onregelmatige cyclus
- Darm- en blaasproblemen
- pijnlijke darmperistaltiek
- pijn bij passeren van darmgassen
- pijnlijke darmen
- diarree en/of verstopping
- bloedverlies uit de darm
- misselijkheid en/of braken
- pijn bij urineren
- frequent urineren
- Onvruchtbaarheid
- lusteloosheid
- vermoeidheid
- depressie en/of prikkelbaarheid
- premenstrueel syndroom (PMS)
- gezwollen buik
- slapeloosheid

Het zijn een hoop ongename dingen, sorry daarvoor. Bij mij is de ziekte toevallig gevonden, bij een laprascopie om een andere reden. Onbehandelde endometriose kan leiden tot vergroeiingen van de baarmoeder en van de andere organen. Zoals je ziet de symptomen, zijn niet zozeer iets wat je aan endometriose doet denken, maar bekijk het eens rustig, en laat het je niet belachelijk om onbelangrijk lijken, als je vind dat je veel van deze symptomen hebt, ga dan toch eens langs bij een gynaecoloog, je kan tenslotte niets verliezen, enkel beter worden door de behandeling als je het lah y 7fed hebt, en als je het niet hebt, des te beter en 7amdoullah he!

Groetjes,
Laila

Pagina's : [1] 2