Bekijk volle/desktop versie : het is zogezegd dat de sleutel..



Pagina's : [1] 2

02-06-2005, 12:00
tot het Paradijs bij de moeder is.. maar waar zal deze sleutel zich bevinden voor iemand wiens moeder geen moslim/gelovige is..?

02-06-2005, 12:09


Ingewikkeld allemaal..

02-06-2005, 12:12

Citaat door sssalima:
als mijn moeder geen moslim zou zijn zou ik afstand nemen van me moeder maar wel met recpekt kijk een ongelovige zal nooit de paradijs binnentreden ......
Dat weet jij niet, er is er maar één die dat weet.

MvG,
Blue

02-06-2005, 12:13

Citaat door sssalima:
als mijn moeder geen moslim zou zijn zou ik afstand nemen van me moeder maar wel met recpekt kijk een ongelovige zal nooit de paradijs binnentreden ......
Jij bent gewoon dom.

Een moeder staat hoog in de islam, hij hoefd helemaal geen afstand te nemen, ze is nog altijd de persoon die hem gebaart heeft. En familiebanden hoor je altijd nauw te houden.

02-06-2005, 12:16



Citaat door sssalima:
als mijn moeder geen moslim zou zijn zou ik afstand nemen van me moeder maar wel met recpekt kijk een ongelovige zal nooit de paradijs binnentreden ......
je neemt toch geen afstand van je moeder! je hoort haar te respecteren, zij heeft je op de wereld gezet, en jaren voor je gezorgd! je hoort te zorgen dat het goed met haar gaat!

02-06-2005, 12:17
Hij stelde een serieuze vraag en het eindigd bij elkaar dom te noemen..

maar anyways,allah ou a3lem ik weet het antwoord niet,alhoewel ik er wel heel vaak over na heb gedacht.

02-06-2005, 12:19

Citaat door sssalima:
meid niemand is dom ik zei dat ik zelf afstand zou nemen en niet dat iemand anders dat zou moeten doen
Je bent dom omdat je het überhaupt zou overwegen..

02-06-2005, 12:21

Citaat door sssalima:
meid niemand is dom ik zei dat ik zelf afstand zou nemen en niet dat iemand anders dat zou moeten doen
Nogal makkelijk om dat één twee drie te zeggen. Ik denk dat als je daadwerkelijk in die situatie zat, dat je echt niet zulk makkelijk praat had.

02-06-2005, 12:21

Citaat door sssalima:
kijk als je de koran leest en begrijpt zal je weten wat ik bedoel

Ik denk lieve meid dat het raadzaam is om dat zelf eens te doen, en je zult nog eens verbaast staan van de waarde van je moeder ongeacht haar geloof En de koran is heel duidelijk in uitspraken wat betreft hel en hemel er is maar één die dat weet

02-06-2005, 12:24

Citaat door sssalima:
als mijn moeder geen moslim zou zijn zou ik afstand nemen van me moeder maar wel met recpekt kijk een ongelovige zal nooit de paradijs binnentreden ......
Surah Al-Israa 17:54
"Jullie Heer kent jullie beter. Indien Hij wil, begenadigt Hij jullie; of, indien Hij wil, bestraft Hij jullie. En Wij hebben jou (O, Moehammad) niet als voogd tot hen gezonden"

Uitleg:
Het past niet bij gelovigen om op te scheppen en om te zeggen dat ze per definitie in het paradijs terecht zullen komen. Of om tegen andere personen of groep mensen te zeggen dat die tot het hellevuur zullen behoren. Want alleen Allah Ta'la heeft de bevoegdheid om te beslissen wie in paradijs komt of in het hellevuur komt. Hij is de enige die de mensen heel goed kent en de Enige die over zowel verborgen als onverborgen dingen weet, die nu en in de toekomst plaatsvinden. Hij is de enige die zal beslissen aan wie Hij Zijn Barmhartigheid toont en wie Hij bestraft.
Het enige dat een mens wel met zekerheid kan zeggen, om de leerstellingen van de Quraan te verkondigen, is aangeven welk type mensen de Barmhartigheid van Allan verdient en welk type mensen de bestraffing van Allah verdient. Niemand op deze aarde heeft het recht om te zeggen dat een bepaalde persoon gestraft of vergeven zal worden door Allah.

Vermoedelijk was deze uiting gedaan naar aanleiding van de voortdurende oppressie door de ongelovigen waaraan de Moslims onderworpen werden. Sommige Moslims zouden in de verleiding zijn gekomen om tegen hun meest wrede tegenstanders te zeggen dat ze tot het hellevuur gedoemd zouden zijn of dat Allah ta'la hen zou bestraffen voor hun gedrag.

De missie van een Boodschapper is slechts om mensen uit te nodigen tot het goede pad. Het lot van de mensen is niet in zijn handen, noch is hij geautoriseerd om een oordeel uit te spreken over de mensen of om te beslissen wie in het hellevuur zal komen of wie de Barmhartigheid van Allah Ta'la krijgt.

De hierbovengenoemde observatie kan absoluut niet impliceren dat de Profeet (s.a.w) zo een fout had en dat hij hierop werd aangesproken. Het belang van deze verklaring is, om als een waarschuwing te dienen voor moslims in het algemeen tegen het aannemen van zo een houding. Want zolang de Profeet (s.a.w) de autoriteit niet heeft om aan te geven wie het hellevuur verdient en wie de paradijs verdient, hoe is het dan mogelijk dat gewone moslims gerechtvaardigd zouden zijn om zulke beslissingen te maken.
[Uit "Towards Understanding the Quran" Vol. V by Abul Ala Mawdudi, (The Islamic Foundation, UK), p. 51-52]

02-06-2005, 12:25

Citaat door sssalima:
ik neem liever ook geen afstand ik zou me best doen om haar in allah swt te laten geloven maar aan allah swt is het hij leid wie hij wil leiden en hij dwaalt wie hij wil dwaalen maar als het echt niet wil zou ik zeker afstand van me moeder nemen maar wel met alle respekt
als ik zo zou redeneren dan zou ik van heel veel mensen afstand moeten nemen. veel mensen noemen zich moslims, terwijl ze dat niet zijn. je bent geboren als moslim, maar je ernaar gedragen is voor velen een 2e.

02-06-2005, 12:54
Beste zusters en broeders, ladybug heeft het antwoord
Samen met andere zuster ga ik vrijdags altijd naar de lezingen van Abdul-Jabar van der Ven. Drie weken terug had hij toevallig over het respect naar je moeder toe. Dat paradijs onder de voeten van je moeder ligt en dat je 3x voor je moeder moet kiezen eer je voor je vader kiest. Hij sneed ook het onderwerp : "wat als je ouders ongelovig zijn?" aan. Hij vertelde dat je altijd je ouders moet gehoorzamen en respecteren ondanks hun geloof. Zij hebben je op de wereld gezet, gevoed en groot gebracht dat is het allerbelangrijkste wat je ouders voor je kunnen doen. En hij ging verder in op het gehoorzamen... ook ongelovige ouders moet je gehoorzamen behalve als wat zij van je vragen tegen de wetten van de islam in gaat. Dan die je op een respectabele en vriendelijke manier uit te leggen aan je ouders waarom je ze niet kan gehoorzamen. That's it, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

02-06-2005, 13:34


ik zie enkele mooie & nuttige reacties en enkele waar niet veel kennis over Islam vanaf straalt.. maar de sleutel is nog steeds niet terecht..
ik hou het dan maar op Allahou alaim..

02-06-2005, 13:52

Citaat door La_Cosa_Nostra:
ik zie enkele mooie & nuttige reacties en enkele waar niet veel kennis over Islam vanaf straalt.. maar de sleutel is nog steeds niet terecht..
ik hou het dan maar op Allahou alaim..
Ik kan wel navraag voor je willen doen als je het graag wil weten..?

02-06-2005, 14:00

Citaat door m0cr0cinderella:
Ik kan wel navraag voor je willen doen als je het graag wil weten..?
het zou inderdaad interessant zijn, aangezien het een steeds meer voorkomende vraagstuk zal zijn in deze maatschappij, waar er steeds meer moslims zijn die geen moslim-ouders hebben.. alvast bedankt..!!!

Pagina's : [1] 2