Bekijk volle/desktop versie : slagroom



02-06-2005, 09:36
Ik heb enige tijd geleden zowel op tv als van een kennis gehoord dat slagroom haram is. Klopt dat? en dan heb ik het over slagroom die ze bij bakkerijen gebruiken en die te koop zijn in de supermarkt in een spuitbus..

chokran

04-06-2005, 14:15


salaam damens,

ik heb van verschillende mensen gehoord dat koffie creamer en alle soorten behalve koffie melk.weten jullie of dat haram is ik wil dat er een bewijsstuk is of het klopt of niet wat er gezegdt wordt.

ik hoop dat jullie het weten en wil graag reacties

de groeten van maghreb77

04-06-2005, 14:55
weet niemand het

wil graag reacties

de groeten van maghreb77

04-06-2005, 16:30

Citaat door mabrouka:
Ik heb enige tijd geleden zowel op tv als van een kennis gehoord dat slagroom haram is. Klopt dat? en dan heb ik het over slagroom die ze bij bakkerijen gebruiken en die te koop zijn in de supermarkt in een spuitbus..

chokran
Salaam aleikoem,

Ik koop zelf bijna geen gebak meer omdat ik vaker op de ingredienten er
E nummers op tegen kwam en vaker gelatine

Maar van de spuitbussen weet ik niet maar ga ik inshaAllh wel effe checken en msichen weten andere dames het wel inshaAllah.

Wa aleikoem assalam OumYAssine

05-06-2005, 15:16


nou ik denk niet dat het haram is want als je slagrom koopt in de supermarkt en je leest de ingrienten en er staaat dat er niks verkeerds op staat dan mag je het gewoon opeten. en trouwens als je kijk mag je dan ook geen brood eten. want als jou moeder brood thuis maakt en ze doet er gist in dat mag ook niet zeggen ze omdat er dingen inzitten waar van je brood gaat rijzen ofzooo iets heel raar iniederegeval ik eet het gewoon teminste ik lees altijd de ingrienten.

06-06-2005, 20:00
salaam

heb van verschillende mensen gehoord dat koffie creamer en alle soorten behalve koffie melk.weten jullie of dat haram is ik wil dat er een bewijsstuk is of het klopt of niet wat er gezegdt wordt.

ik hoop dat jullie het weten en wil graag reacties

de groeten van maghreb77

07-06-2005, 17:07
weet niemand het

08-06-2005, 12:11
er zijn zoveel dingen die haram zijn het beste is gewoon de ingr: lezen en als er iets op staat wat haram is oke anders koop je het gewoon. want choumicha die gebruikt toch ook in haar recepten gelantine

08-06-2005, 12:17

Citaat door moslimmagirl:
er zijn zoveel dingen die haram zijn het beste is gewoon de ingr: lezen en als er iets op staat wat haram is oke anders koop je het gewoon. want choumicha die gebruikt toch ook in haar recepten gelantine
in marokko letten ze nooit op haram of halal.. omdat ze ervan uit gaan dat alles wat daar verkocht wordt halal is... heb jij ooit iemand bij een snackbar in marokko horen vragen of het vlees halal is geslacht etc.. ze gaan er allemaal van uit...


08-06-2005, 18:00
ja maar of jullie het weten of hebben jullie gehoord dat koffie creamer en anderen soorten haram is..

de groeten van maghreb77

13-06-2005, 09:01
weet niemand het

13-06-2005, 09:24
salaam

heb van verschillende mensen gehoord dat koffie creamer en alle soorten behalve koffie melk.weten jullie of dat haram is ik wil dat er een bewijsstuk is of het klopt of niet wat er gezegdt wordt.

ik hoop dat jullie het weten en wil graag reacties

de groeten van maghreb77