Bekijk volle/desktop versie : Ik wordt echt gek nuuuuuuuuuuuuu...



01-06-2005, 15:46
Midden van het 3chooljaar heb ik me2elf voorgenomen om de vervolgopleiding Hbo Rechten te volgen.....
Ik heb pa3 vandaag een meeloopdag kunnen ervaren, en het leek me nik3.....
3om3 had ik van die momenten van oké intere33ant maar vaak had ik echt van wow..dit i3 nik3 voor mij..
Ik heb pa3 mijn eamen3 achter de rug.. en weet nog 3TEED3 NIET WAT IK MOET DOEN...

01-06-2005, 16:06


Je kan toch op je school een beroepstest doen, misschien helpt het.

01-06-2005, 16:27
Maar dat klopt vaak niet.

01-06-2005, 16:39
Je kan het proberen

01-06-2005, 17:12



Citaat door Femme~du~Maroc:
Midden van het 3chooljaar heb ik me2elf voorgenomen om de vervolgopleiding Hbo Rechten te volgen.....
Ik heb pa3 vandaag een meeloopdag kunnen ervaren, en het leek me nik3.....
3om3 had ik van die momenten van oké intere33ant maar vaak had ik echt van wow..dit i3 nik3 voor mij..
Ik heb pa3 mijn eamen3 achter de rug.. en weet nog 3TEED3 NIET WAT IK MOET DOEN...
heey meid, je moet nu op zoke gaan naar een andere opleiding die ook op rechten lijkt alleen dan iets anders is. Kijk ik was eerst ook vastbesloten om Hbo rechten te gaan doen, maar toen ik een opene dag bezocht van die opleiding leek het me absoluut niks meer, ben toen verder gaan kijken naar opleidingen ook in de juridische richting en heb uiteindelijk voor Sociaal Juridische Dienstverlening gekozen...dus ga maar even snel orienteren op andere opleidingen in die richting.
Dan zul je wel wat gaan vinden wat je wel interesseert.

Mohim wens je nog veel succes..en hoor nog wel wat je gekozen hebt

01-06-2005, 18:04
Ik raad sowieso elk moslim af om rechten te studeren, veel van die zelfgemaakte wetten deugen islamitisch gezien niet, en dat je dat systeem in stand houdt, tja, allah yehdiena

wassalamoe 3alaikoem

01-06-2005, 18:08

Citaat door almaghribi:
Ik raad sowieso elk moslim af om rechten te studeren, veel van die zelfgemaakte wetten deugen islamitisch gezien niet, en dat je dat systeem in stand houdt, tja, allah yehdiena

wassalamoe 3alaikoem
En waarom deugen ze niet?
Ik volg zelf de studie SJD. Wij hebben altijd de wettenbundel bij de hand. En ik vind zelf de wetten wel goed. En zelf ben ik niets tegen gekomen waarvan ik zeg dat dat niet deugt volgens de islam.

01-06-2005, 19:13

Citaat door jedjies_n_maroc:
heey meid, je moet nu op zoke gaan naar een andere opleiding die ook op rechten lijkt alleen dan iets anders is. Kijk ik was eerst ook vastbesloten om Hbo rechten te gaan doen, maar toen ik een opene dag bezocht van die opleiding leek het me absoluut niks meer, ben toen verder gaan kijken naar opleidingen ook in de juridische richting en heb uiteindelijk voor Sociaal Juridische Dienstverlening gekozen...dus ga maar even snel orienteren op andere opleidingen in die richting.
Dan zul je wel wat gaan vinden wat je wel interesseert.

Mohim wens je nog veel succes..en hoor nog wel wat je gekozen hebt
Ik moet me inderdaad beter gaan orienteren.
Wat me opgevallen wa3 aan de opleiding het wa3 gewoon kei en kei veel...
Dat mei3je moe3t 2oveel gaan 3chrijven inhaar ver3lag en 2oveel te3kt le2en en dan krijg je nog daarboven op dat je het vak Nederland3 krijgt (erg 3laapverwekkend) en Engel3.
L'moehim vertel een3 iet3 over 3JD...

01-06-2005, 19:14

Citaat door no_more:
En waarom deugen ze niet?
Ik volg zelf de studie SJD. Wij hebben altijd de wettenbundel bij de hand. En ik vind zelf de wetten wel goed. En zelf ben ik niets tegen gekomen waarvan ik zeg dat dat niet deugt volgens de islam.
Kan je me meer vertellen over de opleiding die je nu doet??

02-06-2005, 14:29

Citaat door Femme~du~Maroc:
Kan je me meer vertellen over de opleiding die je nu doet??
DE lessen die je krijgt gaan over sociale zekerheid (uitkeringen enzv.)
En ja een deel strafrecht, bestuursrecht, staatsrecht, openbaar bestuur. en burgerlijke recht ( ondernemingsrecht, goederenrecht, faillissementsrecht, familierecht, erfrecht .....) En je krijgt natuurlijk kostprijs, omzetbelasting, belastingformulieren invullen. En computerprogramma's zoals word. access, excel en powerpoint.
Het is maar wat je zelf leuk en boeiend vind.

02-06-2005, 19:06
doe alternatieve geneeskunde..
of taalwetenschappen of... ga eens chinees leren..
of doe facility management..
of iets met juridische nogwat ..
of vwo