Bekijk volle/desktop versie : Brief aan Marokko Express



Pagina's : [1] 2

31-05-2005, 21:47


Tijdens Marokko Express, 5 juni 2005 in Utrecht, is een van de gasten de Marokkaanse ambassadeur. Gezien de mensenrechtschendingen in Tamassint dreigen verschillende organisaties, bands en zangers van hun medewerking af te zien. Onderstaande brief werd verstuurd naar de organisatie.

Deze actie is genomen omdat wij het niet passend vinden dat die dag de ambassadeur aanwezig is. Hetzelfde geluid vernamen we vanuit de Marokkaanse gemeenschap.

Vele van jullie willen graag wat doen. We adviseren, voor nu, om flyers te drukken en op die dag onder het publiek te verspreiden. We zullen, ism met anderen, een flyer maken die dan gedownload kan worden. Het is van groot belang dat we de gebeurtenissen in Tamassint onder de aandacht van mensen brengen.

Verder is Stichting Tawiza bezig met het maken van een dossier, o.a. voor Amnesty die een onderzoek is gestart. Verdere informatie volgt!


De brief zal, op verzoek, na ons gesprek met de organisatie geplaatst worden!

http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=230&igg=actueel

31-05-2005, 23:27



Citaat door Hannibal_Barca:


Tijdens Marokko Express, 5 juni 2005 in Utrecht, is een van de gasten de Marokkaanse ambassadeur. Gezien de mensenrechtschendingen in Tamassint dreigen verschillende organisaties, bands en zangers van hun medewerking af te zien. Onderstaande brief werd verstuurd naar de organisatie.

Deze actie is genomen omdat wij het niet passend vinden dat die dag de ambassadeur aanwezig is. Hetzelfde geluid vernamen we vanuit de Marokkaanse gemeenschap.

Vele van jullie willen graag wat doen. We adviseren, voor nu, om flyers te drukken en op die dag onder het publiek te verspreiden. We zullen, ism met anderen, een flyer maken die dan gedownload kan worden. Het is van groot belang dat we de gebeurtenissen in Tamassint onder de aandacht van mensen brengen.

Verder is Stichting Tawiza bezig met het maken van een dossier, o.a. voor Amnesty die een onderzoek is gestart. Verdere informatie volgt!


De brief zal, op verzoek, na ons gesprek met de organisatie geplaatst worden!

http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=230&igg=actueel
Kijk dit begint er op te lijken, overal acties tegen de onderdrukkers maakt mij erg blij en geeft me een hoop vrijheidsgevoel..

01-06-2005, 00:07
Kan iemand mij vertellen wat daar aan de hand is?

Waarom zijn die mensen de straat op gegaan?

01-06-2005, 00:10

Citaat door DonAgewan:
Kan iemand mij vertellen wat daar aan de hand is?

Waarom zijn die mensen de straat op gegaan?
Dat kan ik je zeker vertellen ja

01-06-2005, 00:10


Maar je kan het ook zelf lezen..

01-06-2005, 00:12
Ga je gang zou ik zeggen!

Leg maar kort uit waarom mensen zijn gaan demonstreren!

01-06-2005, 00:22

Citaat door DonAgewan:
Ga je gang zou ik zeggen!

Leg maar kort uit waarom mensen zijn gaan demonstreren!
De Marokkanen in Marokko zijn gaan demonstreren omdat de Marokkaanse overheid geld heeft gestolen die bestemt was voor de slachtoffers van de aardbeving in Al Hoceima e.o hierop heeft de politie en leger hard op getreden. Maar na 1,5 jaar nog geen resultaat hebben mensen van voornamelijk Tmassint nogmaals gedemonstreed, want veel mensen hebben nog steeds niets ontvangen en slapen in tenten onder slechte omstandigheden. Hierop heeft de Marokkaanse overheid een aantal mensen gearresteerd, want dat is in hun ogen niet de bedoeling dat men ongenoegen uit doormiddel van demonstraties. Tegen deze arrestatie is er wederom gedemonstreerd en vrijlating geëist in Nador voor de rechtbank en in Tmassint zelf. Hierop heeft de politie en leger de bevolking geïntimideerd en mishandeld.
Wat hierop volgde is dat wij in Nederland een demonstratie hebben gehouden in Den Haag voor de ambassade van Marokko.
Nu hebben ze in Marokko een nog groter demonstratie gehouden. Zie allerlei foto’s
En in Nl gaan we door met actie’s

Korter dan dit kon ik het niet houden. Zoals je ziet is er een soort sneeuwbal effect aan het worden. Als het zo doorgaat, dan kan het wel eens zo zijn dat het een begin is van een oorlog!

01-06-2005, 00:29
Wat ik heb begrepen van een vriend van me die daar onderzoek doet naar de psychologische gevolgen van de aardbeving is dat de mensen elk 3.000 euro hebben gekregen voor het bouwen van een vervangend huis plus alle kosten die bijvoorbeeld een achitect moet maken komen op kosten van de staat. Maar die mensen waren daar niet tevreden mee en eisten meer geld zodat hun huis er zo uit zou zien als ervoor. Voor de demonstraties zijn er talloze gesprekken geweest maar die hebben tot niets geleid vanwege een starre houding van de eisers.

Het is niet veel maar meer dan je hier zou krijgen van de staat.

01-06-2005, 00:37

Citaat door DonAgewan:
Wat ik heb begrepen van een vriend van me die daar onderzoek doet naar de psychologische gevolgen van de aardbeving is dat de mensen elk 3.000 euro hebben gekregen voor het bouwen van een vervangend huis plus alle kosten die bijvoorbeeld een achitect moet maken komen op kosten van de staat. Maar die mensen waren daar niet tevreden mee en eisten meer geld zodat hun huis er zo uit zou zien als ervoor. Voor de demonstraties zijn er talloze gesprekken geweest maar die hebben tot niets geleid vanwege een starre houding van de eisers.

Het is niet veel maar meer dan je hier zou krijgen van de staat.
3000 euro stelt geen ene moer voor! Daar kan je in Marokko niet eens een fundering van maken.
Dan hadden ze beter een houten hut kunnen geven, want nu slapen mensen in tenten.

ps. 3000 euro kan ik zelf wel overmaken aan mijn familie

01-06-2005, 00:41
[QUOTE=DonAgewan]Wat ik heb begrepen van een vriend van me die daar onderzoek doet naar de psychologische gevolgen van de aardbeving is dat de mensen elk 3.000 euro hebben gekregen voor het bouwen van een vervangend huis plus alle kosten die bijvoorbeeld een achitect moet maken komen op kosten van de staat. Maar die mensen waren daar niet tevreden mee en eisten meer geld zodat hun huis er zo uit zou zien als ervoor. Voor de demonstraties zijn er talloze gesprekken geweest maar die hebben tot niets geleid vanwege een starre houding van de eisers.

Het is niet veel maar meer dan je hier zou krijgen van de staat.[/QUOTE]

Het geld is niet van de staat hoor? Het geld is van de internationale gemeenschap. Waar zijn al die miljoenen euros gebleven

Volgens mij kijkt die vriend van je teveel Marokkaanse tv, want die brengen het inderdaad zo als je vriend zegt

01-06-2005, 01:19

Citaat door DonAgewan:
een vriend van me die daar onderzoek doet naar de psychologische gevolgen van de aardbeving
Zou je hier mee over kunnen vertellen?

01-06-2005, 12:13

Citaat door Titania:
Zou je hier mee over kunnen vertellen?
Ik hoop niet dat het een Arabische onderzoeker is, want die hebben we al genoeg gehad. Die vertellen op tv dat alles koek en ei is.

1ding moet men heel goed beseffen, Riffijnen demonstreren niet zovaak, maar als het gebeurt dan is er ECHT wat aan de hand!!
Riffijnen gebruiken geen geweld, maar als het moet dan gebeurt het ook echt "goed"

Dus laten we deze mensen steunen en zorgen dat ze krijgen wat ze verdienen. Anders ben ik bang dat ineens moet gaan vechten om mijn broeders te helpen tegen de staat. (k.u.t staat dat zich ook nog eens Islamitisch noemt)

01-06-2005, 21:01



Citaat door DonAgewan:
Kan iemand mij vertellen wat daar aan de hand is?

Waarom zijn die mensen de straat op gegaan?
Je was zeker even inslaap gedut, waardoor je hier de vele topics over dit onderwerp heb gemist!



Citaat door DonAgewan:
Wat ik heb begrepen van een vriend van me die daar onderzoek doet naar de psychologische gevolgen van de aardbeving is dat de mensen elk 3.000 euro hebben gekregen voor het bouwen van een vervangend huis plus alle kosten die bijvoorbeeld een achitect moet maken komen op kosten van de staat. Maar die mensen waren daar niet tevreden mee en eisten meer geld zodat hun huis er zo uit zou zien als ervoor. Voor de demonstraties zijn er talloze gesprekken geweest maar die hebben tot niets geleid vanwege een starre houding van de eisers.

Het is niet veel maar meer dan je hier zou krijgen van de staat.

Citaat door DonAgewan:
Kan iemand mij vertellen wat daar aan de hand is?

Waarom zijn die mensen de straat op gegaan?
Ik dacht dat je niet wist wat er aan de hand was! Nu kennelijk weer wel. Om te beginnen moet volgens mij die vriend van je zelf een psychologische test ondergaan en jij misschien ook als ik zo je reactie lees.

Als ik jou goed begrijp, horen die slachtoffers eigenlijk niet zo te klagen en zouden ze genoegen nemen met een kruimel van 3000 euro?!

1)Volgens mij hoort een overheid zelf woningen voor de slachtoffers te bouwen en niet de slachtoffers, die nog nauwelijks van de schrik zijn bekomen. Wat denk jij trouwens te kunnen bouwen met 3000euro? Een houten hut misschien?

2)Wist je (vast wel, want je hebt een vriend die daar als ‘psycholoog’ aan het ‘werk’ is geweest is) trouwens dat er 277 MILJOEN EURO is opgehaald door de Imazighen uit Europa samen met onze mede Europeanen!!!


Citaat door .:
Door een aardbeving dinsdag in het noorden van Marokko, vlak voor de kust van LHuceima, zijn 628 mensen om het leven gekomen en 926 gewond geraakt. Meer dan 15.000 mensen zijn dakloos en 2.539 huizen zijn vernietigd (een nog veel groter aantal is onbewoonbaar). De beving had een kracht van 6,5 op de schaal van Richter (de zwaarte beving in 40 jaar tijd).
Het dorpje Ait Kamara, vlak in de buurt van LHuceima, is volledig verwoest. En ook de nabij gelegen Im-Zouren en Bni-Hadifa zij.

http://www.tawiza.nl/content/nieuws.php?igg=nieuws&id=171
Als we dat bedrag nu eens gaan delen door 3000 (gerekend 5 mensen per familie/woning) dan kom ik uit op ruim 93000 duizend euro en geen 3000 duizend. Sterker nog, het kost de overheid NIETS, immers het geld is gedoneerd door de Imazighen uit europa.

3) Wat bedoel je in hemelsnaam met die laatste achterlijke zin van je. Wou je soms beweren dat als we in Nederland een aardbeving hadden gehad niet meer dan 3000 euro als schadevergoeding zou betalen?

Dat kankergezwel in Rabat haalt door de Imazighen elk jaar miljarden euro's per jaar binnen maar vertikt het om maar een paar onze eigen centen in het noorden te investeren. Iedereen die met deze overheid sympathiseert wens ik daarom hetzelfde lot toe als de kankercellen in Rabat. Het Hellevuur!!!

Dit zijn er dus helaas veel mensen, want ik zie en lees dat de gearabiseerden/arabieren dol zijn op hun koningshuis die ze als hun goden eren en triomfantelijk naar zwaaien en schreeuwen wanneer ze door de straten met vele limo’s (gefinancierd met gestolen geld) voorbij rijden.

03-06-2005, 23:24
De Marokkaanse ambassade heeft vandaag (donderdag 2 juni 2005) officieel medegedeeld dat de ambassadeur de opening niet zal verrichten omdat hij in het buitenland zit, die dag. De Marokkaanse organisaties en bands zullen die dag gewoon aan het programma deelnemen en we hopen dat het Marokkaanse publiek nu ook kan genieten van een fijne dag.


bron: http://www.abin.nu/

03-06-2005, 23:34
die mongool is het land uitgevlucht om te voorkomen dat ie eieren tegen zijn hoofd krijgt, van mij mag ie in het buitenland blijven, de stinkaap..

Pagina's : [1] 2