Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Leverwaarden



26-04-2022, 12:05
Salaam alaikoem,

Ik weet dat dit niet de plek is hiervoor, maar ik kom niet meer op andere social media. Wellicht dat iemand er meer over weet.

Ik heb een tijdje geleden een bloedonderzoek gedaan en daaruit is gekomen dat mijn leverwaardes aan de hoge kant zitten omdat er teveel vet zit in mijn lever. Ik maak me daar zorgen over. Weten jullie een natuurlijke manier om hier wat aan te doen?

27-04-2022, 13:46


Wa3alaykoum salam,

Leververvetting is een omkeerbaar proces alhamdoulilah, want de lever heeft een herstellend vermogen.
Producten die de lever belasten zijn:
- verzurende voeding zoals: koffie, vlees, sinaasappelsap
- suikerhoudende voeding en dranken (frisdrank, fruitsappen, energiedranken, koeken, ijs, gebak,&hellip
- zuivelhoudende voeding (melk, kaas, yoghurt)
- vetrijke voeding
- gefrituurde voeding

Probeer dus gezonde voeding te consumeren en veel bewegen. Als je dit al doet dan hoop ik dat bovenstaande punten helpen. Citroen blijkt ook goed te zijn dus wellicht is citroenwater ook een optie. Moge Allah swt het voor je vergemakkelijken!

28-04-2022, 18:26
Deze dokter heeft alternatieve theorieen over gezondheid en de behandelingen zijn ook anders. Als ik de comments moet geloven van mensen, dan werken zijn behandelingen, maar Allahu alem:

http://https://www.youtube.com/results?search_query=eric+burg+fatty+liver

Een gezond leefstijl is altijd beter (dat wil zeggen meer bewegen en minder processed foods consumeren)

21-05-2022, 21:48
Citroen geperst met wat vruchtenvlees (vezels) gemixed met water.

Gezonder eten, dus geen chips en suikers … en veel bewegen.

Mijn leverwaarden zijn goed. Een maand geleden nog gechecked. Sporten en gezond eten helpt.

21-05-2022, 21:53


Gematigd en regelmatig lupine bonen eten, het liefst zo min mogelijk aankoken.

Wallahu a3lam

Wasalaam

26-05-2022, 13:11
Shokran voor al de gezondheidsadviezen. Ik ga binnenkort bloedprikken en echo doen voor nader onderzoek.