Bekijk volle/desktop versie : Zijn we vandaag de dag te veel eisend?



Pagina's : [1] 2 3 4

30-12-2021, 11:00
Of is het aanbod aan goede partners echt gewoon schaarser geworden?

Wat denken jullie.

30-12-2021, 11:18


Goede vraag. Per persoon is dat natuurlijk anders, maar heb juist het idee dat men tegenwoordig niet veel eisend is. Soms lijkt het alsof er gewoonweg geen aanbod is, maar dat is ook weer afhankelijk van de omgeving waarin je je bevindt.

30-12-2021, 12:05

Citaat door francaise001:
Goede vraag. Per persoon is dat natuurlijk anders, maar heb juist het idee dat men tegenwoordig niet veel eisend is. Soms lijkt het alsof er gewoonweg geen aanbod is, maar dat is ook weer afhankelijk van de omgeving waarin je je bevindt.
Dat idee heb ik dus ook, maar dan bekijk het puur vanuit mezelf. De dingen die geëist worden, lijken mij vrij basic. Maar dan kijk ik naar wat er rondloopt:

- Bidt niet of niet consistent
- Nauwelijks (basale) kennis van het geloof of de motivatie daar iets aan te veranderen
- Onbedekt (geen hoofddoek en/of strak gekleed)
- Geen wil om voor elkaar te gaan zorgen (ik koken??? Doe niet zo ouderwets!!!)
- Verzorgt haarzelf niet (kilo's make-up om shit te verbergen, laat zich helemaal gaan met eten 'Je moet me maar accepteren zoals ik ben!!')
- Slechte band met ouders en/of hele familie ('Ligt aan hen, niet aan mij!')

Of simpelweg totaal niet de ambitie om te trouwen, omdat ze gefixeerd zijn op school, carrière opbouwen etc. Kortom, het 'vrije' leven opgeven lijkt ze een enge gedachte.

30-12-2021, 12:29

Citaat door RealBlood:
Dat idee heb ik dus ook, maar dan bekijk het puur vanuit mezelf. De dingen die geëist worden, lijken mij vrij basic. Maar dan kijk ik naar wat er rondloopt:

- Bidt niet of niet consistent
- Nauwelijks (basale) kennis van het geloof of de motivatie daar iets aan te veranderen
- Onbedekt (geen hoofddoek en/of strak gekleed)
- Geen wil om voor elkaar te gaan zorgen (ik koken??? Doe niet zo ouderwets!!!)
- Verzorgt haarzelf niet (kilo's make-up om shit te verbergen, laat zich helemaal gaan met eten 'Je moet me maar accepteren zoals ik ben!!')
- Slechte band met ouders en/of hele familie ('Ligt aan hen, niet aan mij!')

Of simpelweg totaal niet de ambitie om te trouwen, omdat ze gefixeerd zijn op school, carrière opbouwen etc. Kortom, het 'vrije' leven opgeven lijkt ze een enge gedachte.
Ik snap wat je bedoelt. Niemand is natuurlijk perfect, maar hetgeen vanzelfsprekend lijkt (leek?) lijkt tegenwoordig dus te veel gevraagd. Ik zie het bidden en bepaalde gedrag (vanwege ons geloof) bijv. als iets vanzelfsprekends, maar ziet een ander dat ook zo? Nee, blijkbaar niet..

We lijken steeds meer op te gaan in het ‘vrije’ leven, waardoor een grip op de werkelijkheid lijkt te vergaan. ghair In sha Allah. De hoop op een ‘normale’ toekomstige blijft zeker bestaan. Alhamdoulilah. Maar goed, waar te beginnen.

30-12-2021, 12:35



Citaat door RealBlood:
Of is het aanbod aan goede partners echt gewoon schaarser geworden?

Wat denken jullie.
Kort gezegd: hoe "rijker" je bent, de minder je een ander nodig hebt en dus kan je hogere eisen stellen. Hogere eisen maakt de kansen minder, en of die eisen altijd ergens op slaan is dan een mooie vervolgvraag.
Op dezelfde manier zie je mensen die het "beter" hebben minder of zelfs geen kinderen hebben, zelfs als ze met een ander samen zijn.


ps. ja uitzonderingen genoeg.

30-12-2021, 13:24
Misschien wel. Misschien niet. Genoeg vissen in de zee. Zorg dat je zelf in de smaak valt bij de goede vrouw als je dat kan waarmaken. Een nieuwe ontwikkeling tegenwoordig is wel dat men minder tolerantie voor onzin heeft, en dat zonder spiegel want beiden zien hun eigen mankementen niet. En zo wordt er alleen gewezen.

30-12-2021, 14:59

Citaat door RealBlood:
Of is het aanbod aan goede partners echt gewoon schaarser geworden?

Wat denken jullie.

Nee, het is niet meer noodzakelijk.

30-12-2021, 17:17

Citaat door francaise001:
Ik snap wat je bedoelt. Niemand is natuurlijk perfect, maar hetgeen vanzelfsprekend lijkt (leek?) lijkt tegenwoordig dus te veel gevraagd. Ik zie het bidden en bepaalde gedrag (vanwege ons geloof) bijv. als iets vanzelfsprekends, maar ziet een ander dat ook zo? Nee, blijkbaar niet..

We lijken steeds meer op te gaan in het ‘vrije’ leven, waardoor een grip op de werkelijkheid lijkt te vergaan. ghair In sha Allah. De hoop op een ‘normale’ toekomstige blijft zeker bestaan. Alhamdoulilah. Maar goed, waar te beginnen.
Dat inderdaad, ik realiseer me dat niemand perfect is, maar men doet overkomen alsof je dat wel bent wanneer je voldoet aan dit soort eisen terwijl het naar mijn mening basaal is.

Is echt zo. Je ziet dat de gemiddelde leeftijd wanneer iemand trouwt steeds meer omhoog gaat. De absolute wil om op een jonge leeftijd te trouwen, begint langzaam te sterven.

Ik voel je, ook ik heb geen flauw benul waar te zoeken. Heb het idee dat als je niemand hebt leren kennen tijdens je studieperiode of toevallig niet iemand kent via je werkomgeving, dat het al gauw ingewikkeld wordt.

30-12-2021, 17:19

Citaat door Abdul_Karim:
Kort gezegd: hoe "rijker" je bent, de minder je een ander nodig hebt en dus kan je hogere eisen stellen. Hogere eisen maakt de kansen minder, en of die eisen altijd ergens op slaan is dan een mooie vervolgvraag.
Op dezelfde manier zie je mensen die het "beter" hebben minder of zelfs geen kinderen hebben, zelfs als ze met een ander samen zijn.


ps. ja uitzonderingen genoeg.
Dit valt me ook op inderdaad. Die independant typetjes zijn vaak de mensen met de raarste eisen, terwijl ze zelf hun eigen basis niet in orde hebben. Ghair

30-12-2021, 17:19

Citaat door Dkja:
Misschien wel. Misschien niet. Genoeg vissen in de zee. Zorg dat je zelf in de smaak valt bij de goede vrouw als je dat kan waarmaken. Een nieuwe ontwikkeling tegenwoordig is wel dat men minder tolerantie voor onzin heeft, en dat zonder spiegel want beiden zien hun eigen mankementen niet. En zo wordt er alleen gewezen.
Ik denk dat dit ook de vroegscheidingen verklaart. Men overschat zichzelf te veel en nemen ook de tijd niet om elkaar goed te kennen.

30-12-2021, 17:20

Citaat door Hygge:
Nee, het is niet meer noodzakelijk.
Omdat ze zich onafhankelijk voelen?

30-12-2021, 19:26
Vraag en aanbod komt niet bij elkaar...

Men durft niet...

Men denkt veel en doet weinig

30-12-2021, 19:42



Citaat door Salamaa:
Vraag en aanbod komt niet bij elkaar...

Men durft niet...

Men denkt veel en doet weinig
Is de vraag realistisch waardoor het aanbod niet matcht?

30-12-2021, 21:41
Nee niet voelen, “ze” iedereen kan financieel onafhankelijk zijn. Daar hebben “ze” geen partner meer voor nodig. Een man heeft geen partner meer nodig om z’n huis schoon te houden, eten op tafel te krijgen want huishoudsters, want stofzuiger, want thuis bezorgd. En een vrouw kan tegenwoordig gaan en staan waar ze wilt, ouders die dat niet verbieden, kan en mag werken waar ze wilt, waarom zou ze trouwen als haar man haar straks van alles weer gaat verbieden.

30-12-2021, 21:44

Citaat door RealBlood:
Is de vraag realistisch waardoor het aanbod niet matcht?


In veel gevallen wel. Realistische eisen, nette persoon maar treft toch niemand. Het bestaat.


Iedereen kent wel iemand in eigen omgeving waarvan je denkt; hoe kan het dat hij/zij nog niet getrouwd is.

Pagina's : [1] 2 3 4