Bekijk volle/desktop versie : Ministerie wil opheldering Marokko over beschuldiging spionage



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

14-10-2021, 18:08
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Marokko om opheldering gevraagd over de beschuldiging dat de Marokkaanse journalist en activist Omar Radi voor Nederland zou hebben gespioneerd.





"Het kabinet verwerpt de beschuldigingen met betrekking tot spionage en deze boodschap is direct hoog ambtelijk overgebracht aan de Marokkaanse ambassadeur in Den Haag", schrijft demissionair minister Ben Knapen (Buitenlandse Zaken) donderdag aan de Tweede Kamer.


Radi is in juli tot zes jaar cel veroordeeld. Daarna kwamen berichten in de media dat hij is veroordeeld voor onder meer spionage voor Nederland. Pas vorige week kreeg het ministerie inzage in een deel van het vonnis. Daarin staat dat Radi ook is veroordeeld voor vermeende spionageactiviteiten voor de Nederlandse ambassade in de hoofdstad Rabat. Het onderhouden van contacten met journalisten hoort tot het reguliere werk van de ambassade, benadrukt Knapen.

De Marokkaanse autoriteiten zeggen zich niet te mengen in de rechtsgang. Het hoger beroep loopt nog. Radi heeft eerder alle beschuldigingen "volkomen belachelijk" genoemd. Hij heeft onder meer onderzoek gedaan naar corruptie en schending van de mensenrechten in het Noord-Afrikaanse land.

14-10-2021, 19:11


Vraag het gewoon aan de Nederlandse ambassade in rabat dan heb je je antwoorden of de aivd!!!!

14-10-2021, 19:42
Veel Marokkaanse landverraders geven vrijwillig en bewust een zeer gekleurde en zeer negatieve beeld van Marokko. Verdient straf.

14-10-2021, 19:43
Dat hij niet in loondienst was als spion wel niet zeggen dat hij geen spion is. Er is een propaganda oorlog bezig tegen Marokko..

14-10-2021, 20:55


Ze hadden hem moeten neerschieten. Hij gaf zelf toe dat hij geld heeft aangenomen die vuile rat dat het.

Geen respect voor zulke chimpies.

14-10-2021, 20:57
Nederland solliciteert weer naar een diplomatieke rel. Vast omdat ze marktaandeel verliezen op de groente en fruit markt door enerzijds brexit en anderzijds de hoge gasprijs

Marokko springt en zal diep duiken in die gat

15-10-2021, 09:05

Citaat door DSG:
Ze hadden hem moeten neerschieten. Hij gaf zelf toe dat hij geld heeft aangenomen die vuile rat dat het.

Geen respect voor zulke chimpies.
wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij

15-10-2021, 09:21

Citaat door oooojaa:
wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij
hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??

en waarom moet marokko verantwoorden aan nederland , vertel

15-10-2021, 09:22

Citaat door Gipsy:
hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??
heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel

15-10-2021, 09:23

Citaat door oooojaa:
heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel
weer die koffieshop praatjes das altijd je bron

15-10-2021, 09:28

Citaat door oooojaa:
wat valt nu in marokko te bespioneren jij dictator je moet niet zomaar iets gaan roepen nederland hebben recht op ophelderig moet je eens weten hoeveel onschuldige mensen zitten in marokkaanse gevangenissen marokko moet uitkijken voor ratten als jij
In NL zitten er ook onschuldige mensen vast. Zelfs vals beschuldigd

15-10-2021, 09:29

Citaat door Gipsy:
hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ??

en waarom moet marokko verantwoorden aan nederland , vertel
sterker nog, waar haalt NL het lef vandaan om zich te bemoeien met de Marokkaanse rechtspraak. Dat is gewoon een aanval op soevereiniteit.

15-10-2021, 09:38



Citaat door Gipsy:
weer die koffieshop praatjes das altijd je bron
jij moet gaan verdiepen in internationaal recht oke ik hoef jou niet gaan leggen hoe het zit dan ziet ik heer morgen nog en die domme praatjes van jou heb ik niet nodig oke wij discssieren over onderwerp dan verwcht ik gewoon normale antwoord en niet over kofifeshop wat zijn dat voor praatjes

15-10-2021, 09:44

Citaat door oooojaa:
jij moet gaan verdiepen in internationaal recht oke ik hoef jou niet gaan leggen hoe het zit dan ziet ik heer morgen nog en die domme praatjes van jou heb ik niet nodig oke wij discssieren over onderwerp dan verwcht ik gewoon normale antwoord en niet over kofifeshop wat zijn dat voor praatjes
hoezo ? jij zei marokkaanse gevangenis is vol onschuldigen, ik vroeg je hoeveel ,jij hebt geen antwoord dan zoek je ruzie.

kom op vertel hoeveel onschuldigen zitten vast in marokko ?

15-10-2021, 09:46

Citaat door DSG:
In NL zitten er ook onschuldige mensen vast. Zelfs vals beschuldigd
daar gaan we weer wie zeker taghi ga maar weken jongen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16