Bekijk volle/desktop versie : Netflix en sociale media ontnemen ons kostbare tijd



29-07-2021, 21:12
Laat je je kostbare tijd niet ontnemen en beperk je schermtijd!

Wal 3asr! Innal insaana lafi gusr!

29-07-2021, 21:14


Besef je wat je in die 1-2-3 of x aantal uren op Netflix/sociale media had kunnen doen.

Een beetje ontspanning kan geen kwaad, maar structureel veel tijd aan kwijt zijn is eigenlijk een verslaving!

29-07-2021, 21:19
Doe of deed je dit ook?

29-07-2021, 21:25
Muslimrose, je hebt helemaal gelijk. Heb je tips?

29-07-2021, 21:28


Ik noem social media geen ontspanning trouwens. Netflix kan dat wel zijn als het een goede is maar mensen kijken dat meer uit gewoonte routine in plaats van dat ze het doen omdat er toevallig wat goeds op zit. En eerlijk gezegd zit er merendeels rotzooi op maarja het zit erin geprogrammeerd dat verveling=social media netflix gamen enzov

29-07-2021, 21:41
ik doe geen films meer kijken of televisie
alleen lezingen op youtube volgen
en marokko.nl
en boeken lezen saaf
en insta of fb
maar dan geleerden volgen of mooie vakantie
saaf verder gewoon mijn leven

07-08-2021, 09:38

Citaat door Wawei:
Doe of deed je dit ook?


Ik schrijf niet voor niets 'ons': ja dus. Alleen ik doe het steeds minder en ga steeds bewuster met mijn tijd om.


Citaat door Zandkoningin:
Muslimrose, je hebt helemaal gelijk. Heb je tips?


Je bewust zijn hoeveel uren je per dag eraan besteed en het actief proberen te beperken. Steeds een beetje minder tijd in steken en je tijd in andere nuttige zaken steken.


Citaat door Wawei:
Ik noem social media geen ontspanning trouwens. Netflix kan dat wel zijn als het een goede is maar mensen kijken dat meer uit gewoonte routine in plaats van dat ze het doen omdat er toevallig wat goeds op zit. En eerlijk gezegd zit er merendeels rotzooi op maarja het zit erin geprogrammeerd dat verveling=social media netflix gamen enzov
Het is maar waar je de meeste tijd in steekt, voor sommigen kan sociale media hun uitlaatklep zijn, voor anderen gamen, voor anderen weer netflix (of zelfs m.nl). Het is een vorm van escapisme waar we niets aan hebben.

Citaat door duavoormohaal:
ik doe geen films meer kijken of televisie
alleen lezingen op youtube volgen
en marokko.nl
en boeken lezen saaf
en insta of fb
maar dan geleerden volgen of mooie vakantie
saaf verder gewoon mijn leven
Goed bezig, Mohaal!

07-08-2021, 09:39
Deze lezing had trouwens ook best wat indruk op mij gemaakt:


Citaat:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=z9l4vHwdcrg[/video]