Bekijk volle/desktop versie : 'Meerderheid mensen probeerde fit te blijven tijdens pandemie'



21-06-2021, 06:18
De meerderheid van de Nederlanders is tijdens de coronacrisis bezig geweest met fit blijven. Dat concludeert de Hersenstichting na onderzoek.





Bijna twee derde (65 procent) van de mensen is ondanks de beperkingen tijdens de lockdown toch fysiek actief gebleven door bijvoorbeeld te wandelen of te fietsen.

Omdat bijvoorbeeld de sportscholen een tijd dicht waren, zijn mensen op zoek gegaan naar manieren om toch te blijven bewegen. Van de mensen die actief bleven, geeft 86 procent aan te zijn gaan wandelen en 55 procent is gaan fietsen.

Onder jongere mensen zijn vooral hardlopen en skeeleren populair. Ruim 40 procent van de mensen die actief bleven, is zelfs méér gaan bewegen dan voor de crisis. Ruim driekwart (77 procent) van hen geeft aan dit ook na de pandemie vol te willen houden.

Voor het onderzoek werden 1072 mensen van 18 jaar of ouder bevraagd. De vragen werden ruim een maand geleden gesteld.

Verder stelt de Hersenstichting dat 12 procent van de Nederlanders meer is gaan slapen sinds de coronacrisis. Wel is de kwaliteit van de slaap voor 15 procent van de mensen afgenomen. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat mensen 's avonds liggen te piekeren omdat ze zich zorgen maken over de toekomst.

21-06-2021, 15:28



Citaat door Saba7_:
I wish

21-06-2021, 18:31

Citaat door Saba7_:
Niet gesport, te veel geld uitgegeven aan lucht en goed gegeten.

Kortom, veranderd in een Corona-aardappel
Hahaha! En nu die coronakilo's aftrainen. ;o

Dat geld uitgeven heb ik ook gedaan, mensen hebben flink gespaard tijdens deze crisis, deze dame niet. Dat online shoppen is echt ellendig.

21-06-2021, 18:40
Skeeleren... ik wou dat ik dat kon lijkt me geweldig.

21-06-2021, 23:41



Citaat door Saba7_:
Hahah ja ik ga het weer oppakken in sha Allah. Hoe doe jij dat met trainen?

Echt hé!
In sha Allah, doen. Voor mij is sporten een uitlaatklep, heb geen moeite met volhouden (en een personal trainer zorgt wel voor dat je komt opdagen, anders strafrondjes :haha. Al moet ik zeggen dat ik ergens ook geen keus heb hoor, m'n spierkracht moet op orde blijven, anders krijg ik weer een terugval (vrij heftige knieoperatie gehad). Dat maakt het toch ook wat makkelijker om gemotiveerd te blijven. Het is of klachten of trainen, nou dan weet ik het wel haha!

Doelen opstellen helpt ook. ;o

21-06-2021, 23:53

Citaat door Saba7_:
Hahah ja ik ga het weer oppakken in sha Allah. Hoe doe jij dat met trainen?

Echt hé!
Anders gaan we keer skeeleren En Sabah Nur als je toch wat bent aangekomen kan je voor mij functioneren als airbag en mijn meerdere vallen breken...

22-06-2021, 01:13

Citaat door Saba7_:
Vervelend van de knieoperatie. Hoop dat het nu goed gaat? Goed van je! Is ook gewoon belangrijk voor je geest. Personal trainer is ideaal! Dan doe jij zeker veel krachttraining?
Was zelf niet héél fanatiek met trainen en had niet echt doelen. Ging 2x per week, meer voor conditie en ontspanning. Verder eigenlijk al jaren wel redelijk met gezonde voeding etc. bezig geweest. Begin van Corona ging ik ze’ma nog hardlopen, extra focus op weerstand etc. en deed gemotiveerd thuis oefeningen maar is steeds minder geworden haha. Ik ben dit jaar dat thuis zitten en alles rondom Corona echt zat geraakt! Een paar maanden niksen, merk je gelijk aan alles. Al valt het qua kilo’s wel mee, voel ik mij serieus net een aardappel

Maar komt goed in sha Allah
Door Corona is e.e.a. vertraagd, revalidatie verliep niet helemaal soepel, maar alhamdoulillah, gaat de goede kant op, bijna de oude.

Ik combineer krachttraining met kickboksen.

Thuis trainen is lastig ja, ik snap dat je op een gegeven moment denkt bnaqes, die bank is erg verleidelijk. Ik heb het thuis ook niet lang volgehouden... Heb een bokszak aangeschaft, die hangt in de schuur, af en toe zeg ik hoi. Weinig meegedaan. Ik ben daarom blij dat mijn gym afgelegen ligt en een eigen veldje heeft, waardoor ik buiten kon trainen. Anders was er ook bij mij niets van terecht gekomen vrees ik.

Haha begin weer te lopen, dan ben je snel van dat aardappelig gevoel af. ;o

22-06-2021, 01:16

Citaat door Saba7_:
Ik kan ook niet skeeleren. Dus kans is groot dat ik zelf iets breek =P
Je botten zitten toch goed verpakt