Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen roepen op tot boycot van Spaanse producten



Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-05-2021, 17:07
In Marokko wordt al enkele dagen opgeroepen om Spaanse producten te boycotten, te midden van opgelopen spanningen tussen Rabat en Madrid.



Duizenden mensen riepen op sociale netwerken op tot de boycot, onder wie journalisten, influencers en andere prominenten. In Marokko zijn meer dan 800 Spaanse bedrijven gevestigd.

Boycotcampagnes in Marokko bleken in het verleden bijzonder succesvol. Zo resulteerde de landelijke boycot van producten en bedrijven als Sidi Ali, Oulmès, Afriquia en Danone tot aanzienlijk lagere omzetcijfers bij fabrikanten en distributeurs.

De spanningen tussen de twee landen begonnen eind april nadat Madrid de separatistenleider Brahim Ghali verwelkomden om in Spanje een medische behandeling te ondergaan tegen het coronavirus.

De Spaanse autoriteiten hadden echter nagelaten de Marokkaanse regering te informeren. Spanje beweert dat Ghali om "humanitaire redenen" werd verwelkomd en dat zijn aanwezigheid in het land geen gevolgen zou hebben voor de relatie met Marokko.

De Spaanse onverschilligheid viel verkeerd in Rabat die vervolgens sprak van een "onaanvaardbare provocatie" en waarschuwde voor diplomatieke gevolgen als Spanje de gezochte mensenrechtenschender niet zou berechten.

Spanje beschuldigt Marokko van "chantage" en het misbruiken van de migrantencrisis om Spanje te dwingen de Marokkaanse soevereiniteit over de Sahara te erkennen.

Marokko beticht de noorderburen van "disloyaliteit" en het najagen van een selectieve relatie en weigert "de politieagent van de Europese Unie" te zijn op het gebied van migratiekwesties.

24-05-2021, 22:23


Dit is propaganda van de regering, de bevolking volgt jullie al lang niet meer, wij boycotten alleen marokaanse producten

24-05-2021, 22:32
Helemaal geen boycot. Politiek een grote bek naar elkaar toe maar economische samenwerking gaat gewoon door.

24-05-2021, 22:42
Ik boycot allang de marokaanse producten, als ik in maroc zit dan koop ik alles bij de plaatselijke bevolking in de rif

24-05-2021, 23:39


Haha jamalll koop een touw a inteelt.. er staat dat de bevolking dat oproept.... jij leefde lang van spaanse ( melilla) producten daar in rif... dus sws sst met je rif producten bla bla

25-05-2021, 00:02
JAMMALL@je koop alles van de plaatselijke bevolking koop je je tomaten dan bij iemand bdieneen 3d printer heeft ???? Tomaten groeien uit de grond en die grond is Marokkaans hahhahahah

25-05-2021, 00:03
Ja diezelfde arabïsche bevolking die de farao en zijn regering vervloeken,Facebook zit er vol van

25-05-2021, 00:06
Sherif ik koop bij rifijnse boeren ,en kleine winkels,ik boycot marjan, sidi ali,danone, heel veel zaken in rif zijn Spaans dat koop ik wel

25-05-2021, 00:16
Zeker nu maroc Israel heeft erkend, ik boycot alles van maroc

25-05-2021, 00:35
Goede zaak

25-05-2021, 01:26
Jamalll meeste noordafrikaanse bewoners van israel zijn imazighen... beter ben je ssst...

25-05-2021, 03:39

Citaat door JAMMALL:
Sherif ik koop bij rifijnse boeren ,en kleine winkels,ik boycot marjan, sidi ali,danone, heel veel zaken in rif zijn Spaans dat koop ik wel
volgens mij zijn danone en sidi ali van achenousch , een rijke berber famillie en minister van landbouw en visserij

25-05-2021, 09:24


allah swt luistert niet naar azulisten

26-05-2021, 07:31
Speelt geen rol van wie die zijn,iedereen van de regering boycot ,ook hun boten en vliegtuigen

26-05-2021, 08:08

Citaat door JAMMALL:
Sherif ik koop bij rifijnse boeren ,en kleine winkels,ik boycot marjan, sidi ali,danone, heel veel zaken in rif zijn Spaans dat koop ik wel
je koopt spaans producten en laat marokkaans liggen,

wist je dat geen 100 jaar geleden dat spaniol rwaffa hebben vergast ? waarschijlijk heeft een famillie lid van je nog last van

azulisten zijn geen rjal maar gewoon shmayet , die haten verkeerde mensen en verkeerde volk.

duidelijk ya a si jamal dat je gewoon een nietsnut bent een shmata eerste klas .

Pagina's : [1] 2 3 4 5